• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:28:36 följande:

Undrar om det inte var engelska marinen som uppfann den för att straffa soldater med som försökte göra myteri på krigsskeppen.

Den ursprunliga var livsfarlig, inget som man hade som mysigt förspelsredskap i stugorna.

Skall låta det vara osagt om det var just engelska marinen men helt klart så så har dom ett marint ursprung. Har en på väggen hemma som dekoration och en som ligger i en låda som ett minne från en lite speciell kväll i en lada i Skåne.
  • Anonym (Ridspöt)

Det finns nog ingen vetenskap eller fakta som avgör vad som rätteligen får kallas niosvansad piska. Den kan nog vara väldigt olika beroende på sammanhang och vem man frågar.
    Men i den här tråden förutsätter jag att vi pratar om redskap som är möjliga använda i våra lekar och i livsstilen, utan att det medför bestående fysiska skador eller tom död..?

• Tukt

Det finns nog rätt mycket begreppsproblem med olika pisknamn. 
    Och om man tillexempel bestämmer sig för en quirt, som är en rätt enkel piska att hantera, så kan den i sig komma i så många former och kvaliteter att det är natt och dag när huden sedan ska få sitt.

• Giftskåneman
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 14:33:17 följande:

Skall låta det vara osagt om det var just engelska marinen men helt klart så så har dom ett marint ursprung. Har en på väggen hemma som dekoration och en som ligger i en låda som ett minne från en lite speciell kväll i en lada i Skåne.

Du blev bunden där och blev visad 9 svansad kattens fasa?
  • Giftskåneman
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 14:33:17 följande:

Anonym (Ridspöt) skrev 2019-08-06 14:35:10 följande:

Det finns nog ingen vetenskap eller fakta som avgör vad som rätteligen får kallas niosvansad piska. Den kan nog vara väldigt olika beroende på sammanhang och vem man frågar.

Men i den här tråden förutsätter jag att vi pratar om redskap som är möjliga använda i våra lekar och i livsstilen, utan att det medför bestående fysiska skador eller tom död..?

Ja, jag syftar på den, enkelt uttryckt har 9 halvmeterlånga läderskosnören
  • Anonym (Kåta Stina)
    Tukt skrev 2019-08-06 14:37:15 följande:

Det finns nog rätt mycket begreppsproblem med olika pisknamn. 

Och om man tillexempel bestämmer sig för en quirt, som är en rätt enkel piska att hantera, så kan den i sig komma i så många former och kvaliteter att det är natt och dag när huden sedan ska få sitt.

Helt rätt därför är det viktigt att vara lite tydlig.

För mig är inte en ursprunglig katt så himla konstig men kräver stor respekt. Skulle som sagt aldrig använda en mot någon men har testat att ta emot vid ett antal tillfällen. För mig är en niosvansad katt inte mycket konstigare än en lång oxpiska som också kräver att man vet vad man gör. Finns så många olika grader och nivåer att leka på. Det viktiga är att man respekterar varandra och också har den kunskap och förmåga som krävs.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:41:12 följande:

Enkelt utrykt så var det så.

Skall förmodligen inte jämföras med den bestraffning som sjömän fick men blod blev det och kändes det gjorde det.
  • Giftskåneman
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 14:56:39 följande:

Enkelt utrykt så var det så.

Skall förmodligen inte jämföras med den bestraffning som sjömän fick men blod blev det och kändes det gjorde det.

Nu i efterhand, vad har du att säga om det? Vill du hellre pma är det ok då det inte är detta tråden handlar om ju.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:43:23 följande:

Du blev bunden där och blev visad 9 svansad kattens fasa?Ja, jag syftar på den, enkelt uttryckt har 9 halvmeterlånga läderskosnören

Har gjort den typen med tvättlina och elkablar också lite beroende på vad man vill uppnå.

Varianten med tvättlina är rätt praktisk om man skall ut och resa. Ofta finns det någon liten lokal butik som har vad man behöver och sedan är det bara att kasta när man åker hem.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 15:02:45 följande:

Nu i efterhand, vad har du att säga om det? Vill du hellre pma är det ok då det inte är detta tråden handlar om ju.

Inte mycket att tillägga. Inget man gör varje dag men som med cold caning tjänar det sitt syfte vid speciella tillfällen.
Svar på tråden Tips på piska