• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • Anonym (Kåta Stina)

Lite of topic men ändå inte helt.

Som ni redan upptäckt är de egna händerna fantastiska redskap. Personligen föredrar jag att inte använda den teknik som man ofta ser på film det vill säga att med öppen hand mer klatch rumpan utan jag föredrar att slå distinkt och gärna stanna kvar med handen på rumpan under någon del av en sekund. Dels känner jag bättre hur jag träffar och hur jag fått igång blodflödet och värmt upp så att det är läge att kanske blanda in lite andra redskap.

Ger också en bättre kontakt och en intimare känsla.

Klokt att i omgångar också växla mellan redskap och handsmisk dels för att känna in men också för att skapa intimitet.

Även här finns det lite olika skolor och jag känner flera som istället använder handskar och minimalt med kroppskontakt lite för att objektifiera och förminska sin bottom. Idén bakom detta är att alla former av kroppskontakt är att se som en belöning som bottom i det läget inte förtjänat.

Så vill inte jag leka. Jag vill leka intimt och nära och verkligen känna min bottom.

Det som också kan vara svårt när man är ovan är att veta hur nära gränsen man ligger. Ett sätt som jag tycker fungerar bra är att väldigt kort som top bara säga siffra. Och då får bottom lika kort graders från 1 till 10 hur nära gränsen man ligger.

I början tycker jag att man absolut skall använda Stoppord även om jag alltid har som mål att man skall känna sig så trygga med varandra att man känner att det är en överspelad period i relationen.

Stoppord har en del problem då det kan ge en falsk trygghet som man bör vara medveten om.

Ett bra tips om man använder Stoppord är att utöka färgskalan från standard gult och rött och kanske lägga till grönt och blått. Grönt om man som bottom känner att topen börjar tveka och kanske känner sig lite osäker på läget. Då säger man grönt som tecken på att det är helt ok du kan fortsätta. Och blått betyder sluta mesa jag tål mycket mer. Skall använda med förstånd men kan vara ett bra sätt att som bottom hjälpa sin top att bygga trygghet utan för mycket verbal komunikation som förtar magin och ofta ger en känsla toppning från botten.

Klokt att prova sig fram och känna vad som fungerar bäst just för er.

Personligen tycker jag att man så ofta som det är möjligt skall låta bottom räkna och också tacka då det tvingar bottom att vara närvarande. Klokt också att växla mellan att bara räkna och att ibland tala om i förväg vad som väntar i antal och också växla mellan att räkna upp och att räkna ner. Det håller bottom lite på tå och tvingar till ännu högre närvara. Är också en bra indikator på hur bottom mår egentligen då svårigheter med koncentration kan vara ett tecken på att det är något på gång.

Variation är också bra då hjärnan gärna letar mönster och förbereder sig på det som komma skall så variera och försök överraska så kan man få önskad stimulans utan att behöva göra köttfärs av sin bottom.

Det är trots allt stimulansen man vill åt, det är inte hur många och hårda slag man tål som är grejen.

Där bör man också vara medveten om att många bottom sätter en ära i att tåla mycket så man har som top ett stort ansvar i att inte låta det eskalerar och hur roligt det än är att leka är det klok att lägga in lekfria veckor ibland då man annars riskerar att ganska snabbt bygga upp en osunt hög smärttröskel.

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:51:34 följande:

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.

Håller helt klart med om att det finns risker med att överskatta nyttan av stoppord.

En klok bekant brukar säga att i bästa fall kan rött hindra ett fortsatt övergrepp men i den stund man får rött har man redan gjort sig skyldig till ett övergrepp. Har för mig att det var den kloka fogden på Borgen som sa att ett ett stoppord har aldrig hindrat det allt för hårda rappet att träffa kroppen eller det allt för varma stearinet från att skada när det redan är på väg ner mot bottoms kropp. Håller också med om att vissa bottom sätter ära och prestige i att tåla och att för vissa sitter det väldigt långt in att använda stoppord då man inte vill förarga sin top. Man har som top ett stort ansvar att skapa en sådan trygghet att en bottom känner att det är helt ok att använda sina stoppord. Många har som en helig princip att vid rött så är det tvärrstop och slutlekt. Så ser jag det absolut inte då det kan få en bottom att vilja härda ut då man absolut inte vill sluts den lek som man kanske laddat för och sett fram emot. För mig är inte rött tvärstopp utan ett läge för paus, prata, rätta till men att man absolut kan återstart nät man rätt ut och värderat situationen. Lite som många använder gult. Självklar kan man under utvärderingen konstatera att det är slutlekt men som sagt inte den givna utgång av rött som många har. För mig är gult en varning om att vi närmar oss rött och en chans för mig att som top läsa in rätta till på egen hand utan att behöva ta en paus. Som i mycket finns det inget rätt eller fel bars man överens med den man leker med.brukar säga att vuxna människor får göra precis vad fan dom vill i sängkammaren bars det sker under ett genuint samtycke. Skull själv inte välja att leka utan stopp ord men som du sa man skall vara väl medveten om deras begränsningar för att begå övergrepp är ju det sista man vill göra.

Tror att vi handsmiskar på samma sätt och jag håller med om att det ger bättre känsla både för den som ger och den som tar emot.

Delar också uppfattningen att man skall variera och överraska så mycket som möjlig.

Finns inte mycket som är roligare än att smeka med floggern en stund och vagga in i falsk trygghet och sedan damma till med ett par rejäla svingar på något oväntat ställe så bottom ställer sig på tå och fladdrar med öronen under högljudda stön
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 07:17:55 följande:

Håller helt klart med om att det finns risker med att överskatta nyttan av stoppord.

En klok bekant brukar säga att i bästa fall kan rött hindra ett fortsatt övergrepp men i den stund man får rött har man redan gjort sig skyldig till ett övergrepp. Har för mig att det var den kloka fogden på Borgen som sa att ett ett stoppord har aldrig hindrat det allt för hårda rappet att träffa kroppen eller det allt för varma stearinet från att skada när det redan är på väg ner mot bottoms kropp. Håller också med om att vissa bottom sätter ära och prestige i att tåla och att för vissa sitter det väldigt långt in att använda stoppord då man inte vill förarga sin top. Man har som top ett stort ansvar att skapa en sådan trygghet att en bottom känner att det är helt ok att använda sina stoppord. Många har som en helig princip att vid rött så är det tvärrstop och slutlekt. Så ser jag det absolut inte då det kan få en bottom att vilja härda ut då man absolut inte vill sluts den lek som man kanske laddat för och sett fram emot. För mig är inte rött tvärstopp utan ett läge för paus, prata, rätta till men att man absolut kan återstart nät man rätt ut och värderat situationen. Lite som många använder gult. Självklar kan man under utvärderingen konstatera att det är slutlekt men som sagt inte den givna utgång av rött som många har. För mig är gult en varning om att vi närmar oss rött och en chans för mig att som top läsa in rätta till på egen hand utan att behöva ta en paus. Som i mycket finns det inget rätt eller fel bars man överens med den man leker med.brukar säga att vuxna människor får göra precis vad fan dom vill i sängkammaren bars det sker under ett genuint samtycke. Skull själv inte välja att leka utan stopp ord men som du sa man skall vara väl medveten om deras begränsningar för att begå övergrepp är ju det sista man vill göra.

Tror att vi handsmiskar på samma sätt och jag håller med om att det ger bättre känsla både för den som ger och den som tar emot.

Delar också uppfattningen att man skall variera och överraska så mycket som möjlig.

Finns inte mycket som är roligare än att smeka med floggern en stund och vagga in i falsk trygghet och sedan damma till med ett par rejäla svingar på något oväntat ställe så bottom ställer sig på tå och fladdrar med öronen under högljudda stön

Citerade på fel ställe. Självklart skulle det vara under Stinas inlägg där hon talar om Stoppord med mera.
  • HasseA

Bra tips i tråden.

Det står redan ovanför, men jag tänkte ändå tydliggöra det: med en flogger slår man helt annorlunda mot hur man slår med "en pinne" (oavsett material). En pinne/ridspö/slickepott/paddel kan man ju slå "rakt mot" med, tex mot rumpan. Men med en flogger behöver man slå så att det liksom blir som örfilar, så att slagen liksom "vispar förbi", så att man tex slår som i åttor eller cirklar (som sagts tidigare - jag bara tänker att en nybörjare kanske inte ens insåg vad som avsågs).

Detta gör att i alla fall jag tycker att en flogger är svår att börja med, för det är svårt för den som slår. Dessutom passar det bäst om mottagaren står upp, men det är inte alltid det passar mottagaren - min fru vill tex ligga på mage, då är en flogger svår att använda. Det är också så att ändarna på floggern gärna snärtar runt tex rumpan, och då där träffar väldigt hårt och vasst, om man inte lyckas slå helt perfekt.

Om båda är nybörjare skulle jag nog rekommendera ett långt skohorn i plast, eller en lite större slickepott (det finns de med lite större "huvud", i lite mjukare plast). Och väldigt viktigt är ju att huden efter ett antal (=många) lättare slag, vänjer sig att tåla hårdare och hårdare slag.

Bra ovanför även om stoppord. Min åsikt är för övrigt att man inte alls alltid behöver ett stoppord. Om min fru säger "Aj," eller "stopp" eller "vänta", så gör jag så. Vi har inget alls i våra lekar att hon ligger och skriker "Sluta!", och jag bara fortsätter ändå, för att hon nog inte menar det. Och som tidigare sagts: om någon måste använda ett stoppord, då har ju inte den som ger smisk (eller vad den än gör) kunnat läsa tecknen, och hålla sig inom de ramar som den mottagande vill ha. Det är ju en stor del av det hela, att hålla sig inom det som mottagaren vill - även om man ligger precis på gränsen.

• LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:51:34 följande:

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.

Ja, om vi gick på klubb och skulle ha den här typen av sex är det ju en helt annan grej, helt klart.

Vi har i princip bara denna typen av sex med varandra, vid nått tillfälle på en sexfest var det ett lite mer erfaret par som fick smiska frugan och hon fick testa på lite olika saker.

Jag är som sagt egentligen rätt ointresserad även av att ge, men gör det på min fru då det ger henne väldigt mycket, men att smiska andra hoppar jag helst över, ock koncentrerar mig på andra aktiviteter.
  • LuciferIV
    HasseA skrev 2019-08-06 08:30:05 följande:

Bra tips i tråden.

Det står redan ovanför, men jag tänkte ändå tydliggöra det: med en flogger slår man helt annorlunda mot hur man slår med "en pinne" (oavsett material). En pinne/ridspö/slickepott/paddel kan man ju slå "rakt mot" med, tex mot rumpan. Men med en flogger behöver man slå så att det liksom blir som örfilar, så att slagen liksom "vispar förbi", så att man tex slår som i åttor eller cirklar (som sagts tidigare - jag bara tänker att en nybörjare kanske inte ens insåg vad som avsågs).

Detta gör att i alla fall jag tycker att en flogger är svår att börja med, för det är svårt för den som slår. Dessutom passar det bäst om mottagaren står upp, men det är inte alltid det passar mottagaren - min fru vill tex ligga på mage, då är en flogger svår att använda. Det är också så att ändarna på floggern gärna snärtar runt tex rumpan, och då där träffar väldigt hårt och vasst, om man inte lyckas slå helt perfekt.

Om båda är nybörjare skulle jag nog rekommendera ett långt skohorn i plast, eller en lite större slickepott (det finns de med lite större "huvud", i lite mjukare plast). Och väldigt viktigt är ju att huden efter ett antal (=många) lättare slag, vänjer sig att tåla hårdare och hårdare slag.

Bra ovanför även om stoppord. Min åsikt är för övrigt att man inte alls alltid behöver ett stoppord. Om min fru säger "Aj," eller "stopp" eller "vänta", så gör jag så. Vi har inget alls i våra lekar att hon ligger och skriker "Sluta!", och jag bara fortsätter ändå, för att hon nog inte menar det. Och som tidigare sagts: om någon måste använda ett stoppord, då har ju inte den som ger smisk (eller vad den än gör) kunnat läsa tecknen, och hålla sig inom de ramar som den mottagande vill ha. Det är ju en stor del av det hela, att hålla sig inom det som mottagaren vill - även om man ligger precis på gränsen.

Men om mottagaten inte vet sin gräns, och man är överens om att testa gränserna, så kommer man någonstans att högst troligt att gå över gränsen lite.

Det kommer ju att ta några gånger innan man hittar vart gränsen går, och den kan dessutom både ändras och variera ifrån gång till gång.
  • Anonym (Swing for fun)

Som vanlig väldigt kloka inflikningar från din

HasseA skrev 2019-08-06 08:30:05 följande:

Bra tips i tråden.

Som vänligt väldigt kloka inflikningar och förtydliganden från din sida.

Håller helt med om att en flogger kan vara lite svår att hantera innan man fått in snittsen. Därav mitt råd att inte börja med en för stor. Flogging bygger på rörelseenergi och inte på kraft och mycket sitter i handleden. Delar också uppfattningen att det kan vara svårt om mottagaren ligger ner. Ett tips för att underlätta är att ha mottagaren i sängen när man själv står på golvet. Stående på alla fyra eller en smart placerad kudde så att man får upp rumpan i vädret kan underlätta sedan kan man få jobba lite med att själv kravla runt i knästående och liknande. Jag försöker alltid att med flogger och piskor låta rörelsen komma inifrån mitten av mottagarens kropp, aldrig utifrån och in just för att undvika den rejält osköna wrappingen du nämnde. Skohorn är ett bra tips. 10 kr på Ikea är väl använda pengar. Överlag har man massa roligt i hemmet om man bara använder lite fantasi. Elkablar, Trädgårdsslangar och liknande kan man ha väldigt skoj med och inte att förglömma kolaremmar och flätade kolasnören.

Helt rätt gällande stoppord det handlar om att känna sin lekkamrat och att hitta det som passar just i den relationen. Värt att tänka på är att om man använder en gagboll eller liknade så fungerar självklart inte verbala stoppord. Vanligen löser jag detta med en nyckelknippa eller liknande. Skramla med nycklarna är gult och släpp nycklarna i golvet är rött.

Brukar också ge rådet att ha skoj och våga misslyckas så länge misslyckandet inte innebär att man skadar någon.

Personligen så tycker jag att en session där man inte haft åtminstånde ett gått skratt saknar en viktig del av leken.

Många så kallade dominanta har en tendens att ta sig själva på allt för stort allvar. Det är anledningen till att jag föredrar att leka med switchar när jag vill bejaka mina masochistiska sidor.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 08:47:36 följande:

Men om mottagaten inte vet sin gräns, och man är överens om att testa gränserna, så kommer man någonstans att högst troligt att gå över gränsen lite.

Det kommer ju att ta några gånger innan man hittar vart gränsen går, och den kan dessutom både ändras och variera ifrån gång till gång.

Min absoluta uppfattnig i det fallet är att man har aldrig under några omständigheter rätt att gå över gränsen. I lekar som till 100 % bygger på förtroende och tillit har man som top inte råd att bryta det förtroende man fått att förvalta. Är man det minsta osäker så avstår man och avvaktar tills man lärt sig att läsa in bättre. Ett förtroende tar tid att bygga men kan gå på delar av en sekund att rasera. Motagaren vet väldigt sällan sin gräns det är min uppgift som top att genom kroppsspråk, andning, blick och liknande hitta den gränsen och den gränsen är självklart olika från gång till gång. Att vara top är ett stort ansvar och inga friheter man har rätt att ta sig.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 09:46:04 följande:

Min absoluta uppfattnig i det fallet är att man har aldrig under några omständigheter rätt att gå över gränsen. I lekar som till 100 % bygger på förtroende och tillit har man som top inte råd att bryta det förtroende man fått att förvalta. Är man det minsta osäker så avstår man och avvaktar tills man lärt sig att läsa in bättre. Ett förtroende tar tid att bygga men kan gå på delar av en sekund att rasera. Motagaren vet väldigt sällan sin gräns det är min uppgift som top att genom kroppsspråk, andning, blick och liknande hitta den gränsen och den gränsen är självklart olika från gång till gång. Att vara top är ett stort ansvar och inga friheter man har rätt att ta sig.

Kan tillägga att min uppfattning som kan tyckas väldigt stelbent och regid grundar sig dels på många års funderingar runt etik och moral gällande BDSM plus att jag som betydligt yngre gjorde misstaget att tolka min Masochism som undergivenhet och har som betydligt yngre och mycket osäkrare haft en hel del sessioner med så kallade dominanta som ville testa var mina gränser gick och det är sessioner som jag i dag inte klassar som annat än rena övergrepp även om det då kallades för att testa och flytta gränser.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 09:46:04 följande:

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.
Svar på tråden Tips på piska