• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • IA88

Åh vad spännande och roligt att höra att det funkade för er! Har tänkt att testa Bisolvon nästa omgång om jag nu inte (mot förmodan) är gravid nu så jättekul att du tipsar om det. Tog både du och din man det under den perioden och lika många gånger per dag? Körde ni tabletter eller flytande?

Bettan84 skrev 2019-09-13 14:29:33 följande:

:( Kram på dig !

En sak som kan vara värt att testa (vänder mig till alla fina kvinnor här också ) är BISOLVON!

Den här gången körde vi med Bisolvon och det tog sig , precis som med första graviditeten .

Slump eller inte men båda gångerna tog både jag och min man Bisolvon ( från dagens första mens till ägglossningen ) 2-3 ggr/dag . Jag tror stenhårt på det <3

Ta det lugnt , samla ihop tankarna och njut av ett glas vin och ladda om tills nästa gång.

KRAM

• mea08
    JeSuisMoi skrev 2019-09-13 12:56:02 följande:

Om du har tur så är den en nidblödning, dvs en blödning som kommer när ägget fäster i livmodern :) Vet du ungefär när du hade ägglossning? Nidblödningen kan komma runt 7 dagar efter ägglossningen. Hoppas på det!

Det var förra tisdagen enligt NC och tempen visade det väldigt tydligt också. Så det är 10 dagar sedan, alltså fick jag blödningar 9 dagar efter ägglossning. Åh jag håller tummarna för det!
  • Bettan84
    IA88 skrev 2019-09-13 14:41:51 följande:

Åh vad spännande och roligt att höra att det funkade för er! Har tänkt att testa Bisolvon nästa omgång om jag nu inte (mot förmodan) är gravid nu så jättekul att du tipsar om det. Tog både du och din man det under den perioden och lika många gånger per dag? Körde ni tabletter eller flytande?

Ja jag vill verkligen sprida det till alla . Och jag är 35 år , jag trodde verkligen det skulle ta en evighet . Det var faktiskt min man som påminde mig om Bisolvon och sa - men kommer du inte ihåg att vi körde med Bisolvon sist när det tog sig? Hehe

Vi körde flytande och tog samma dos båda två . 3ggr/dag.

Håller tummarna att det tar sig för er den här gången men alltid bra att veta . Jag tror på Bisolvon !
  • JeSuisMoi
    Bettan84 skrev 2019-09-13 16:24:57 följande:
    Ja jag vill verkligen sprida det till alla . Och jag är 35 år , jag trodde verkligen det skulle ta en evighet . Det var faktiskt min man som påminde mig om Bisolvon och sa - men kommer du inte ihåg att vi körde med Bisolvon sist när det tog sig? Hehe

Håller tummarna att det tar sig för er den här gången men alltid bra att veta . Jag tror på Bisolvon !
    Jag körde på bisolvon denna cykeln, hoppas det funkar lika bra för mig :)
  • IA88

Det gör mig så hoppfull att höra! :) Tror du det funkar lika bra med tabletter (känns smidigare att typ ha med på jobbet)?

Bettan84 skrev 2019-09-13 16:24:57 följande:

• Bettan84
    JeSuisMoi skrev 2019-09-13 16:31:28 följande:

Jag körde på bisolvon denna cykeln, hoppas det funkar lika bra för mig :)

Vad kul ! Håller tummarna :). Bisse är bäst !! Haha
  • Bettan84
    IA88 skrev 2019-09-13 17:20:15 följande:

Det gör mig så hoppfull att höra! :) Tror du det funkar lika bra med tabletter (känns smidigare att typ ha med på jobbet)?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av tabletter men jag antar att det är samma effekt - slemlösande .

Jag brukade ta en dos på morgonen en efter jobbet (runt 17.00) och en på kvällen typ innan läggdags :) .
  • IA88

Det borde ju vara det tänker jag också :)

Det var ju en smidig lösning, tack för tips! :)

Bettan84 skrev 2019-09-13 18:06:42 följande:

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av tabletter men jag antar att det är samma effekt - slemlösande .

Jag brukade ta en dos på morgonen en efter jobbet (runt 17.00) och en på kvällen typ innan läggdags :) .

• höstlöv123
    Millemupp skrev 2019-09-13 14:30:48 följande:

Åh spännande! Har du tagit nytt test efter det? Fått stegring isf?

Frågar för jag fick pluss förra månaden men blödning (MF) i v 5, så denna gång vill jag inte hurra högt för tidigt.

Haha ja ett par stycken ;)

• Lillen 84
    höstlöv123 skrev 2019-09-13 19:24:18 följande:

Haha ja ett par stycken ;)

Oj. När började du testa?
Svar på tråden BIM september 2019