• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • EllaLo
    Idapidan skrev 2019-09-03 17:08:36 följande:

Hej tjejer! Jag är på äl+8 eller äl+9 och tog idag ett clearblue early. Ser ju ett streck men blir så himla osäker då jag hört att många fått spökstreck med cb early. Strecket är blått men svårt att få med på bild. Vad tror ni? Tog även ett test från testlagret som visade negativt, möjligtvis en ytterst svag skugga som inte gick att få med på bild.. suck!

Håller tummarna stenhårt för oss alla här i tråden! :)

Det där måste la ändå vara posetivt? Tror jag vågar säga grattis!! :)<3 ta cb digital?
  • Sanavd

Jag vill också hoppa in här och följa er andra som försöker bli gravida likt mig!

Har försökt sedan april 2019- naiv likt många andra i tråden då jag trodde det skulle gå betydligt fortare.

Har haft en ovanligt lång mens fr.o.m. i torsdags 29/8. Brukar vara i 4 dagar men har haft en mindre blödning även idag. Nästa mens är beräknad 27/9 så jag lägger till mitt namn i listan!

BIM SEPTEMBER

1/9: AnneP

3/9: Idas123

4/9: Sofiakarin, s0ff, mimiii

5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy

6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1, Obalem

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22, JossanA, Tjoppa12

8/9: Lylls, 10oktober, TisslaM

9/9: Honungsvatten, Tidiih, Nowoli, Renesme

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91, AnnaAgaton

11/9: ketchup88, Adlitam

12/9: Laloppan

13/9: Cachy, Bellis92, Kattunge15

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84, HildaK

18/9: awi, Amanda12

19/9: GrönTröja, Millemupp

20/9: FELT

21/9: mea08, hundenhubbe, solhatten

22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra

23/9: SamiraBudva

24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88, joss1234, Pyret13

25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

27/9: Irriterad, Myrkrypet, Lyra78, Sanavd

28/9: Naya

29/9: Theresesvea, Milka21, AndraSladdis, Veronica5

GRAVIDA: Nathaliebjorklund, almqvist

• AnnaAgaton

Ser ju positivt ut får hoppas på ett grattis ????

Hej tjejer! Jag är på äl+8 eller äl+9 och tog idag ett clearblue early. Ser ju ett streck men blir så himla osäker då jag hört att många fått spökstreck med cb early. Strecket är blått men svårt att få med på bild. Vad tror ni? Tog även ett test från testlagret som visade negativt, möjligtvis en ytterst svag skugga som inte gick att få med på bild.. suck!

• LBP91

Ser ett streck så jag säger grattis!
  • LBP91

Idag har jag mer ont i brösten, är lite förvånad att båda brösten började ömma samtidigt, tidigare har alltid det högra börjat ömma några dagar innan det vänstra. Tycker mig också gå oftare på toa, kan ju vara tillfälligt just idag också. Har även lite ont i höger ländrygg men det där med molvärk är inget för mig. Vet inte ens hur det ska kännas när man har molvärk. Jag är snart 30 och har aldrig haft mensvärk så om det jag kände i magen imorse var molvärk eller nån annan värk med plötsliga hugg det låter jag vara osagt.

Nån annan som har liknande symptom och är på ÄL+7/8?

• kvinna29årskåne

Fick ett positivt svagt sträck igår . Inatt på cd 26 kom Mensskitet och mensvärk(varit vaken hela natten i magsmärtor och illamående )

Vill bara gråta. Varför ens försöka och hoppas?? Det slutar ju bara i misslyckande varje månad ...

Suck

• Nextchapter

Känner igen det där.. min mens va också flera dagar sen förra månaden fast att den ALDRIG brukar vara det, plus att jag hade symtom som jag aldrig brukar ha. Denna månaden har jag inte alls känns av ÄL som jag brukar heller vilket retar mig.

Vi fick nog till det hyfsat iallafall när appen visade min fertila vecka och runt ÄL förutom en dag, dagen innan. Men vi prickade in ÄL som appen visade iallafall i lördags.

Får se om jag känner av nått framöver.

Försöker verkligen att inte känna efter men hade molande värk o stickningar igår som jag inte kände igen. Haha! Hur va det nu, skulle INTE känna efter.. :P

JeSuisMoi skrev 2019-09-03 09:43:04 följande:

Mensen var tre dagar sen, skulle det stå. (aldrig tidigare hänt, den kommer alltid samma dag annars)

• Snarttrettiochtrevar89

Hej allihop! Första gången jag skriver ett inlägg här. Har följt tråden slaviskt men inte skrivit på familjeliv tidigare. Det är så skönt att checka in här och få bekräftat att det är okej att tänka och längta så mycket som jag gör. Så tack till alla som delar med sig och peppar.

Jag fyller trettio om en knapp månad och allt jag sagt att jag önskar mig är en bebis i magen. Vi hade oskyddat sex två dagar innan ägglossning sp vi får se. Det maler och molar i magen men det brukar det göra innan mens. Och jag är proffs på att vara skengravid.. Bim är den 10e, så vi får se..

Håller tummarna för er!

• Bettan84

Tjejer en dum fråga men jag är bara nyfiken på hur ni tänker kring det här med alkohol runt ÄL.

Vi pratar om ETT glas vin ...

Jag hade/har ÄL igår / idag och ikväll firar vi min kollega som fyller år .

Hade ni vågat ta ett glas vin eller hade ni struntat i det ? <3

• AnnaAgaton

Du är ju inte ens nära o va gravid då om ÄL ä nu... o sen tar det ju ytterligare tid innan ärtan tar näring från dej så om du känner att du vill ta ett glas vin så är de ju inget som påverkar..

Bettan84 skrev 2019-09-03 20:18:06 följande:

Tjejer en dum fråga men jag är bara nyfiken på hur ni tänker kring det här med alkohol runt ÄL.

Vi pratar om ETT glas vin ...

Jag hade/har ÄL igår / idag och ikväll firar vi min kollega som fyller år .

Hade ni vågat ta ett glas vin eller hade ni struntat i det ? <3

Svar på tråden BIM september 2019