BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Idag var min treåring med till barnmorskan. Hon tyckte det var spännande att mäta magen, lyssna på bäbisens hjärta och att mamma fick en spruta i rumpan. Hon fick se en modell av ett foster också, det var nog höjdpunkten.
Går in i v 36 på lördag och bebis ligger i skräddarställning. Gjort det sen TUL v 32. Ska göra ett UL till nästa fredag för att se om han vänt sig. Känner på mig att han inte kommer att göra det. Känner mig tveksam till vändningsförsök, som det känns nu kommer jag tacka nej till det. Är det KS som är enda utvägen då?
Väntar tredje barnet och hade sett fram emot förlossningen och få ta emot honom själv denna sista gång. (Blir inga fler barn).
Någon som varit led om samma?
Nu är nog trådens första bebis född! <3
Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3

Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3
Går in i v 36 på lördag och bebis ligger i skräddarställning. Gjort det sen TUL v 32. Ska göra ett UL till nästa fredag för att se om han vänt sig. Känner på mig att han inte kommer att göra det. Känner mig tveksam till vändningsförsök, som det känns nu kommer jag tacka nej till det. Är det KS som är enda utvägen då?
Väntar tredje barnet och hade sett fram emot förlossningen och få ta emot honom själv denna sista gång. (Blir inga fler barn).
Har två normala vaginala förlossningar utan komplikationer bakom mig och det är så superhäftigt att jag vill göra om det igen, o igen, o igen. Adrenalinpåslaget är så sjukt stort och jag ser fram emot en förlossning till. Men av någon anledning skrämmer mig ett vändningsförsök. Vet inte hur det skulle gå till då han sitter som en buddha med rumpan in mot ryggraden. Det är väl rumpan de puttar upp och sen föser runt bebisen? Men hur ska de få tag på rumpan när han sitter som han gör? Känns vara så onaturligt. Ja vi får väl se helt enkelt. Just nu är jag nog mer rädd för att förlossningen ska starta spontant.
Lycka till med din förlossning, jag hoppas du får uppleva en vaginal förlossning så har du upplevt båda ![]()
Min son låg i säte, jag gjorde ett vändningsförsök men det lyckades inte. De erbjöd ett till men jag tyckte de kämpade på så bra på första försöket så det kändes inte som det skulle gå på andra heller, så jag valde KS istället. Jag tyckte inte vändningsförsöket va så hemskt som många beskriver, läkarna var väldigt duktiga och jag kände att jag hade rätt att stoppa när som helst. Om jag behövde och fick så skulle jag göra det igen, tyckte iaf att det var värt ett försök. Kändes inte viktigast hur barnet kom ut, bara den kom ut säkert, och det kändes inte alls tryggt att försöka föda i säte.
Blir spännande att se hur det blir för mig den här gången, skulle va häftigt att få prova på en vanlig förlossning också, även fast det känns lite läskigt :)
Grattis Emma.Hoppas allt går bra!
Får lite panik av hur kissnödig jag är hela tiden. Kissade alldeles nyss, satte på mig skor och jacka, packade väska och klev ut genom dörren. Låste och började gå mot tunnelbanan. Mindre än hundra meter från mitt hus var jag kissnödig igen och behövde vända. Nu är jag på väg mot tillväxtkontroll då bebisen är mindre än väntat. Någon annan som också fått höra det? Var där för två veckor sedan, hoppas det ser bättre ut idag