BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Fler som börjat må illa igen? Trodde det var inbillning men så läste jag att det kan komma tillbaka såhär i v 30...
Ja! Vecka 28 här. Inte så att jag kräks, men går omkring och får kväljningar flera gånger om dagen. Flashback till mellan vecka 8 och 16!
Haha, jo jag började kräkas efter varje måltid när jag gick in i v23 (v25 nu). SÅ trött på det, känner mig så energilös och seg konstant, räckte det inte med att jag behövde kräkas 24/7 fram till v15? Hoppas iaf att det avtar snart....
Yes.. Är i vecka 29 (28+4) och jag har mått illa två dagar i rad nu. Det ska väl köra igång nu igen då, blä!
Idag var jag på kontroll hos BM för att mäta blodtrycket, blodvärdena och mäta magen.
Allt såg jättebra ut (är i vecka 27) och vi bokade tillväxt ultraljud om några veckor för att se hur pojken växer där inne , jag sa att magen känns relativt stor men hon tyckte det var normalt. Hon frågade inte ens om min vikt vilket kändes så befriande på något sätt men jag vägde mig själv imorse hehe och jag har gått up 10 kilo .
På onsdag nästa vecka ska jag till förlossningen och prata om kejsarsnitt (pga traumatisk förlossning sist) så jag vägrat (tyvärr) föda vaginalt igen :(.
Hoppas den blir beviljad .
Grattis på alla ?? dag fina ni
Idag fick jag tråkiga besked efter glukosbelastning. Jag har utvecklad mild form av graviditetsdiabetes. Blev helt stum när bm berättade. Förra graviditeten var alla värden hur bra som helst. Känner mig rätt deprimerad. Vet ingenting om vad som kommer och ske. Nån i tråden som råkat ut för samma ?
Idag fick jag tråkiga besked efter glukosbelastning. Jag har utvecklad mild form av graviditetsdiabetes. Blev helt stum när bm berättade. Förra graviditeten var alla värden hur bra som helst. Känner mig rätt deprimerad. Vet ingenting om vad som kommer och ske. Nån i tråden som råkat ut för samma ?
Ja jag fick också besked om graviditetsdiabetes i måndags. Detta är min tredje graviditet och har inte haft det innan. Men ska göra om provet om 2 veckor.
Hur kommer det sig att du skall göra om testet? Jag skall på första träffen på endokrin på måndag. Får vi se vad de säger.
Jag låg på gränsen, 9,6. Då sa barnmorskan att man tar om provet då. Hade det visat 10+ så skulle det garanterat vara diabetes.
Låg också som du. Kommer ej exakt ihåg men 9,nånting. Kanske jag får göra om med då.
Lustigt hur det verkar vara så olika beroende på vart man bor. Jag fick ett resultat på 9,0 på blodprov nr. 3 (det efter två timmar) och fick höra av min bm att det betydde graviditetsdiabetes. Fick hela kittet med mätare och stickor och fick höra att det är något jag ska logga fem gånger per dag, tre dagar i veckan graviditeten ut. Är inne på dag två nu (fick resultatet i tisdags) och än så länge har inte ett endaste värde varit för högt/avvikande. Kanske ska be om att få göra om provet.