BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Får lite panik av hur kissnödig jag är hela tiden. Kissade alldeles nyss, satte på mig skor och jacka, packade väska och klev ut genom dörren. Låste och började gå mot tunnelbanan. Mindre än hundra meter från mitt hus var jag kissnödig igen och behövde vända. Nu är jag på väg mot tillväxtkontroll då bebisen är mindre än väntat. Någon annan som också fått höra det? Var där för två veckor sedan, hoppas det ser bättre ut idag
Får lite panik av hur kissnödig jag är hela tiden. Kissade alldeles nyss, satte på mig skor och jacka, packade väska och klev ut genom dörren. Låste och började gå mot tunnelbanan. Mindre än hundra meter från mitt hus var jag kissnödig igen och behövde vända. Nu är jag på väg mot tillväxtkontroll då bebisen är mindre än väntat. Någon annan som också fått höra det? Var där för två veckor sedan, hoppas det ser bättre ut idag
Då fick man reda på att man har graviditetsdiabetes :(
Någon med erfarenhet?
Har haft komplicerade förlossningar med min två tidigare barn och de planerar in akut ks på förlossningen då de brukar luta med huvudet anormalt vilket leder till en fördröjd förlossning med stressade barn. Den ena föddes med ks och andra vaginalt. Nu när man läser om sjukvårdskrisen och alla tragiska förlossningar som orsakats av krisen blir jag väldigt orolig :( Hur blir det nu men till komplicerad förlossning? Någon som känner samma sak?
Då fick man reda på att man har graviditetsdiabetes :(
Någon med erfarenhet?
Tusen jätte tack för alla grattis <3
Här går det jätte bra med vår lille Texas! Han har kommit ur respiratorn och ligger i cpap, utan syrgas.. Idag väntar vi ultraljud på hjärtat och hjärnan och efter det får vi veta när vi kan få komma närmare hem <3
Haft det med första. Lärde mig mycket om kosthållning den vändan (kollade blodsockret några ggr dagligen). Undvek diabetes med andra barnet tack vare allt jag lärt mig (låg precis på gränsen vid 28 v, tog om testet två veckor senare och hade då via kosten fått ner blodsockret igen) För min del har det gått bra att hålla det i schack genom att undvika socker och att tänka till lite kring mat och dryck som höjer blodsockret.
Jag har så klart fortsatt hög risk för diabetes även denna gång. Kroppen utsätts ju för extra påfrestningar, så jag tycker vare sig det är så märkligt att få det och oroar mig ej heller så mycket. Förutsatt så klart att man håller lite koll på kosten så kan man hålla sockret på bra nivå.
Så försök att inte oroa dig för mycket, tänk på kosten och logga sockernivåerna så ska det säkert gå bra :)
Tusen jätte tack för alla grattis <3
Här går det jätte bra med vår lille Texas! Han har kommit ur respiratorn och ligger i cpap, utan syrgas.. Idag väntar vi ultraljud på hjärtat och hjärnan och efter det får vi veta när vi kan få komma närmare hem <3
Tack så mycket för ditt svar <3
Jag har inte fått någon blodsockermätare.
Men det min bm sa till mig är att jag skulle undvika kolhydrater och socker.
Ska göra glukosbelastningen igen om 2 veckor.