• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • ankan6
    EmmaAF skrev 2020-02-11 08:44:14 följande:

Tusen jätte tack för alla grattis <3

Här går det jätte bra med vår lille Texas! Han har kommit ur respiratorn och ligger i cpap, utan syrgas.. Idag väntar vi ultraljud på hjärtat och hjärnan och efter det får vi veta när vi kan få komma närmare hem <3

Åh önskar er all lycka till!
  • Mischa123

Vad gör ni på era barnmorskebesök? Här tar hon vikt, känner på magen och lyssnar på hjärtat sen är det klart tar max 15 min. Är ju mitt första barn så jag har inget att jämföra med men tycker besöken går så himla fort :O

• Daphodil
    Mischa123 skrev 2020-02-11 15:54:57 följande:

Vad gör ni på era barnmorskebesök? Här tar hon vikt, känner på magen och lyssnar på hjärtat sen är det klart tar max 15 min. Är ju mitt första barn så jag har inget att jämföra med men tycker besöken går så himla fort :O

Här tar det kanske 20 min. Vi gör samma sak, plus blodvärde, blodtryck och blodsocker. Och mäter SFmått
  • ankan6

Samma här! Blodprov, blodtryck, vikt, mäter magen och lyssnar på hjärtat! Tycker det är skönt att det går fort nu när man kommer gå oftare
  • Heliena

Har bara varit där två gånger just nu, men varje gång tas vikten, blodsockret, blodtrycket, SF-mått och så lyssnas det på hjärtljudet! Sen frågar hon rent allmänt hur jag mår också. Mina besök tar nog också en 15-20 min.
  • Blivande3barnsmamma
    ankan6 skrev 2020-02-11 14:29:31 följande:

Var det all hjälp du fick av bm?! Här är en introduktion till hur du kan tänka kring kosten:

www.terveyskyla.fi/naistalo/sv/graviditet-och-f%C3%B6rlossning/problem-under-graviditeten/graviditetsdiabetes/kost-f%C3%B6r-graviditetsdiabetiker

Hoppas du hittar ett bra sätt att hantera det på!

Ja det var allt hon sa?

Tack så jättemycket för hjälpen<3
  • Blivande3barnsmamma
    Heilena skrev 2020-02-11 17:10:31 följande:

Har bara varit där två gånger just nu, men varje gång tas vikten, blodsockret, blodtrycket, SF-mått och så lyssnas det på hjärtljudet! Sen frågar hon rent allmänt hur jag mår också. Mina besök tar nog också en 15-20 min.

Vikten har min bm bara tagit en gång efter inskrivningen.
  • Daphodil

Fler som börjat må illa igen? Trodde det var inbillning men så läste jag att det kan komma tillbaka såhär i v 30...

• HejsanJenny
    Daphodil skrev 2020-02-12 08:49:41 följande:

Fler som börjat må illa igen? Trodde det var inbillning men så läste jag att det kan komma tillbaka såhär i v 30...

Ja! Vecka 28 här. Inte så att jag kräks, men går omkring och får kväljningar flera gånger om dagen. Flashback till mellan vecka 8 och 16!
  • zey
    Daphodil skrev 2020-02-12 08:49:41 följande:

Haha, jo jag började kräkas efter varje måltid när jag gick in i v23 (v25 nu). SÅ trött på det, känner mig så energilös och seg konstant, räckte det inte med att jag behövde kräkas 24/7 fram till v15? Hoppas iaf att det avtar snart....