• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA

Vecka 31,30+3 har också börjat känna av foglossning, men tror det blev lite för mycket i helgen i olämplig arbetsställning (dammsög) så hoppas det går över. Sambon får sköta dammsugningen framöver. Inte någon förlust hehe

Kämpa på och hoppas illamående och förkylningar släpper för både Heliotrop o zen! +8 kg hittils.

• SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-24 14:49:46 följande:

Hej!

Jag gick in i v. 31(30+0) idag. Sjukskriven 100% pga kort tapp fram tom 31/3. Bebis är en karateunge :P. Inte länge kvar nu, lääängtar <3

Men hur blir det sista månaden då? Inte ska du tillbaka till jobbet?
  • Daphodil

Gick in i v 32 idag. Mår bra, jobbar 100% 6v till. Mitt jobb pendlar mellan att vara superkul och jättestressigt, så ibland vill jag skjuta fram ledigheten och ibland känns den alldeles för långt borta.

• Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-02-24 18:21:15 följande:

Men hur blir det sista månaden då? Inte ska du tillbaka till jobbet?

Nej, tror de förlänger det. Eller så tar jag mina Semesterdagar. Vi får se helt enkelt :)
  • HejsanJenny

Går in i vecka 30 imorgon. Åkt på dunderförkylning så mår ganska kasst just nu, men i det stora, helt okej. Fått graviditetspenning beviljad från och med 12 mars och har inte bestämt mig än om jag ska börja nyttja den direkt eller kämpa på till månadsskiftet. Jobbar på förskola och går just nu på 50%.

• Stenbocken93

V29, 28+2, BF 15 maj + 8 kg på vågen Glad 

Illamåendet har släppt sen en vecka tillbaka, skönt! Istället har jag fått hemorrojder vilket inte känns särskilt festligt. Tycker att det är ett svårbehandlat område på kroppen med tanke på att man ska lufta mycket. Typiskt att många av de receptfria krämerna inte verkar vara lämpliga för gravida, kör på AC3 Comfort men den känns inte så effektiv.  Någon mer som är drabbad?

Framförallt är jag riktigt, riktigt trött. Kvällarna går mest åt till att vila i soffan. Ska bli intressant att se hur järnvärdet ligger till vid nästa besök hos BM.

Foglossning ovanför blygdbenet. Ömmar till rejält när efter att man suittit länge och sen reser sig upp. 

Annars ska jag inte klaga Glad

• Charlieellerså

V 27+4 här och hoppar runt på kryckor sjukskriven från mitt jobb som förskollärare pga foglossning. Den har dock lättat lite med akupunktur och/eller vila. Så skönt att kunna sova bättre iallafall. Har faktiskt blivit piggare sista veckan mot en enorm trötthet innan. Har verkligen järnboostat med spenatsmoothies, leverpastej, frön osv så hoppas att jag fått upp mitt järnvärde från de 112 jag låg på sist. Har en vild liten rackare i magen och både längtar efter att träffa honom men känner även att jag mentalt behöver alla veckor jag kan få att förbereda mig.

• Heliena

Jag är i vecka 31 (30+2) och går på graviditetspenning 2 mars. Är dock hemma pga illamående just nu.. Kommer nog inte gå tillbaka till jobbet tills det är dags för ledigheten. Jag är brutalt trött hela dagarna, illamående och magen känns väldigt tung! Får foglossning i symfysen ibland om jag anstränger mig eller bara går till affären. Idag bröt jag även ihop av ångest.. Fanns ingen riktig förklaring till ångesten, men jag grät och grät! Annars har hormonerna inte påverkat mig alls under graviditeten. Men ikväll kom det, haha..

Min stackars sambo har dessutom fått flyttat ut på soffan för att ens kunna sova, för jag snarkar och väsnas om nätterna då han får ingen sömn. Vi får sova ihop på helgerna istället, haha.

• Lilla Lunis

V29 , BF 16 maj. Inskrivn.vikt 62 kg, nu 77 kg????

Mår inge vidare, ont i ben och fötter + foglossning högt blodtryck och huvudvärk pga. Dålig sömn. Kan vakna 02.

00 och inte somna om förrän 05.00 . Fick avslag på gravidpenning???????? jobbar på skola så väldigt mkt stress och stående. Hoppas på att få bli sjukskriven deltid snart....

• Lilla Lunis

V29 , BF 16 maj. Inskrivn.vikt 62 kg, nu 77 kg????

Mår inge vidare, ont i ben och fötter + foglossning högt blodtryck och huvudvärk pga. Dålig sömn. Kan vakna 02.

00 och inte somna om förrän 05.00 . Fick avslag på gravidpenning???????? jobbar på skola så väldigt mkt stress och stående. Hoppas på att få bli sjukskriven deltid snart....