• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2020-06-23 14:28:19 följande:

Jag tycker inte tycker det verkar så för det går rätt segt när jag pumpar och ingen av ungarna har hållit på och ?gurglat? eller så. Men går det ens att göra något åt isf?

Har man för mycket mjölk kan alltid prova att mjölka ur lite innan amning isf, alternativt "blockamma" (amma ett bröst per tillfälle, och köra samma bröst två amningar i rad så produktionen går ner.) Men det kanske inte är ditt problem då!
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-06-23 13:00:32 följande:

Jo, jag körde det på sonen men det funkade inte med 5 droppar utan fick ge massor. Det kändes inte riktigt bra att trycka i honom så mycket och det hjälpte bara lite, inte helt. Han var fortfarande ständigt grinig, blev verkligen som förbytt när vi bytte till ersättning. Får väl ta till Minifom sen om detta inte hjälper, men kommer troligen reglera min egen kost och utesluta ?allt? först. Och testa Sempers magdroppar. Suck.

Åh vad jobbigt! Håller tummarna för att ni hittar problemet!
  • ankan6
    Andreaaaa skrev 2020-06-23 10:29:26 följande:

Åh, min lilla tjej har såna problem med magen nu. Hon ligger och krystar och grimaserar och bajsar skum och småskriker typ halva sin vakna tid och vaknar av smärtan på nätterna. Pysventil hjälper ibland en liten stund men det är såna mängder gas att det strax är lika illa igen och svårt att få ut ?allt?. Hennes bror hade så också och han blev helt bra först när vi gick över till ersättning (så handlade inte om mjölkallergi). Mycket märkligt.

Nu har vi iaf börjar testa akupunktur. Det är dyrt, jag är skeptisk, men vad gör man inte...

Hur gammal är hon?

Min har/haft väldiga problem med magen och har varit exakt likadan. Pysventil etc har hjälpt för stunden men sen har det varit lika jobbigt igen strax efter.

Har utöver allt jag skrev här längre upp börjat blockamma som du fick tips om! Det skall man förstås bara göra om man vet att man har överproduktion men för oss har det hjälpt mycket! Har man stark utdrivning kan det vara bra att ta bort barnet och mjölka ur lite tills det lugnat sig också. Det slinker ner väldigt mycket luft när de måste parera ett starkt flöde, och har man mycket mjölk kan det vara så att de reagerar på den höga laktoshalten de får i sig om de får i sig väldigt mycket förmjölk och inte så mycket fetare mjölk.

Kan också tipsa om Bifibaby som hjälpt oss lite. Minifom har ingen bevisad effekt, men Bifibaby skall tydligen ha bättre effekt och hjälpte oss just med alla fisar på tvären!
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-06-20 06:55:46 följande:

Tråden har varit till massor med hjälp!

Har nog hittat problemet med jobbiga kvällar och nätter. Om min kille inte får sova minst 4h på dagen blir kvällen ett helvete rent ut sagt. Han sover dessutom sämre dagarna efter dålig sömn så det föder en dålig spiral.

Samma här! Har kommit på att min får vara vaken max 2h i sträck, men helst bara 1h, och sen måste han sova minst en timme. Man tänker ju att de skall sova sämre på natten om de sover länge på dagen men för oss är det tvärt om, sömn föder sömn och sover han massor sover han bra överlag med bra dygnsrytm.
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-06-24 08:00:50 följande:

Hur gammal är hon?

Min har/haft väldiga problem med magen och har varit exakt likadan. Pysventil etc har hjälpt för stunden men sen har det varit lika jobbigt igen strax efter.

Har utöver allt jag skrev här längre upp börjat blockamma som du fick tips om! Det skall man förstås bara göra om man vet att man har överproduktion men för oss har det hjälpt mycket! Har man stark utdrivning kan det vara bra att ta bort barnet och mjölka ur lite tills det lugnat sig också. Det slinker ner väldigt mycket luft när de måste parera ett starkt flöde, och har man mycket mjölk kan det vara så att de reagerar på den höga laktoshalten de får i sig om de får i sig väldigt mycket förmjölk och inte så mycket fetare mjölk.

Kan också tipsa om Bifibaby som hjälpt oss lite. Minifom har ingen bevisad effekt, men Bifibaby skall tydligen ha bättre effekt och hjälpte oss just med alla fisar på tvären!

Intressant! Bifibaby alltså! Vad har du för dos då?
  • ankan6

Kul att se att det är lite liv här inne

Min grabb har blivit drygt 7v och är minst sagt en karaktär haha. Han är nog lite av ett plusbarn, eller så har han helt enkelt bara en jäkla massa attityd och vilja. Märker redan att han kan bli frustrerad över att inte själv kunna röra sig och vara självständig...lägg på massa problem med magen på det så kan man lugnt sagt säga att vi haft några rätt tuffa dagar...verkar äntligen ordna upp sig lite nu i alla fall och i takt med att man får lite mer respons och leenden tillbaka så får man lite extra ork. Men jag är den första att erkänna att detta har varit allt annat än någon mysig bebisbubbla och jag längtar så mycket tills vi kan kommunicera mer med vår lilla ligist!

• ankan6
    SweetCA skrev 2020-06-24 08:09:33 följande:

Intressant! Bifibaby alltså! Vad har du för dos då?

Har kört på den vanliga, tror det är 5 droppar eller nåt sånt. Märkte effekt redan efter någon dag. Han fiser fortfarande men får liksom ut dom och behöver inte ligga och vrida sig tills han blir röd innan det kommer något. De gjorde också att han återigen började bajsa en gång på natten, och det är ju inte så kul att byta bajsblöja vid 03 haha, men att magen är igång gör ju att han inte får magknip istället och är gnällig resten av morgonen.
  • Andreaaaa
    ankan6 skrev 2020-06-24 08:14:10 följande:

Har kört på den vanliga, tror det är 5 droppar eller nåt sånt. Märkte effekt redan efter någon dag. Han fiser fortfarande men får liksom ut dom och behöver inte ligga och vrida sig tills han blir röd innan det kommer något. De gjorde också att han återigen började bajsa en gång på natten, och det är ju inte så kul att byta bajsblöja vid 03 haha, men att magen är igång gör ju att han inte får magknip istället och är gnällig resten av morgonen.

Åh vad bra, ska genast köpa!

Jag läser i informationen att det hjälper mot reflux och sura uppstötningar, hade din son problem med det? Majsan har inte det alls, inga kräkningar åtminstone...
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-06-24 08:14:10 följande:

Låter toppen! Klart värt det blöjbytet. Natt bajsadet Kommer säkert minska med tiden!