BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Ingen jobbar hemma och semesterperioderna hade inte hunnit börja än när jag fick barn. Men nu har ju semestern dragit igång så om jag inte hört från dom hittills så blir det nog inget nu heller. Jag försöker intala mig själv att coronan spelat in ändå. Att folk haft fullt upp att tänka på det..
Ska till bvc på tisdag för nästa mätning/vägning men när min son var exakt 1 mån vägde han 4035 g och 55 cm lång. Det som värmde mest var att vi konstaterade att han gått upp 1 kg på 17 dagar. Första veckan fungerade inte amningen alls (matade honom med kopp och sen Calma flaska), men när han väl fattade grejen med amning så ökade vikten rejält 
Bettan84: har också känt mig orolig över statusen därnere men jag kämpar på med knipövningar. En milstolpe framöver kommer vara när jag kan knipa kisstrålen helt och hållet.
Ska till bvc på tisdag för nästa mätning/vägning men när min son var exakt 1 mån vägde han 4035 g och 55 cm lång. Det som värmde mest var att vi konstaterade att han gått upp 1 kg på 17 dagar. Första veckan fungerade inte amningen alls (matade honom med kopp och sen Calma flaska), men när han väl fattade grejen med amning så ökade vikten rejält
Bettan84: har också känt mig orolig över statusen därnere men jag kämpar på med knipövningar. En milstolpe framöver kommer vara när jag kan knipa kisstrålen helt och hållet.
Vad bra att han gått upp och skönt att amningen är igång .
Jag testade att pumpa ut lite mjölk och introducerade varsamt nappflaska , jag vill verkligen kunna kombinera den här gången då jag kände mig väldigt låst förra gången men då tog inte dottern varken napp eller nappflaska på 8 månader . Han tog flaskan idag !!! Var överlycklig! Tänker mest på att min man ska kunna ge han mat om jag är borta 1-2 timmar till exempel och fixar hår eller kunna få lite avlastning.
Ja precis , det är bara att knipa !
När har du kontroll ?
Vad roligt att läsa om hur det går för alla även efter graviditeterna :)
Här har vi det faktiskt rätt bra, bebis sover minst 3 h på natten och små tupplurar på dagen. Jag hinner faktiskt med det mesta och han älskar att ligga i babysittern så att jag får avlastning.
I början hade han också ont i magen och blwv helt röd men den hjälpte med semper magdroppar.
Nu har vi en guldklimp på 5,4 kg och 57 cm :) 2 månader om 2 dagar :)
Får man fråga hur gamla era små är och hur mycket de vuxit :)
Jag känner mig väldigt låst med amningen (känns långt med 4 månader till) och har pumpat för att pappan ska kunna hjälpa. Men han blir sur direkt efter och vill smutta på bröstet även om han inte direkt är hungrig. Testat mata honom när han inte är hungrig utan bara för att vänja honom med pappa...
Han tar flaska utan problem men det är efter som är ett problem.
Han sover helst på amningskudden med (med tutten i munnen) , sjalen/sele gillas inte, inte vagga heller.
Har du/ni några tips för att få det att funka.
Spelar det någon roll om pappan lägger honom mot sitt vakna bröst när han ger flaskan så att han får närhet?
Har ni provat att du ger honom en napp i slutet av amningen som han kan ligga och snutta på istället för dig? Jag menar att han får ligga kvar nära som om han fortfarande ammade men vänjer sig vid att nappen funkar lika bra som mamma, så är han kanske mer flyttbar sen när han vant sig?
Jag tänker annars att ni kanske kan jobba med betingelse, att han får ha en snutte (filt,trasa el dyl) varje gång han ammar och sedan när han börjar koppla den till en gosig amningsstund får han också får ha när han får flaskan...
Kanske en kombo av naket bröst, napp och snutte, så återskapar man en situation som är så lik amning som möjligt?
Dock är vi lite oroliga att ersättningen skulle kunna stöka till hans mage ytterligare så vi försöker i första hand enbart använda bröstmjölk. Betingelse in training :)

Min tutte är under trasan hehe