• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-06-25 14:36:17 följande:

Apropå att kombinera: någon särskild anledning att du inte vågade? Jag googlade lite och hittade ingen avrådan eller så men du kanske har hört något?

Nej ingen orsak, kändes bara som att de gjorde samma sak. Men det borde ju inte vara någon fara eftersom det egentligen bara är mest bra bakterier : )
  • Andreaaaa
    SweetCA skrev 2020-06-25 14:38:56 följande:

Nej ingen orsak, kändes bara som att de gjorde samma sak. Men det borde ju inte vara någon fara eftersom det egentligen bara är mest bra bakterier : )

Ok, fint -då kör jag vidare. Kämpa på genom utvecklingsfasen!
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-06-25 12:25:05 följande:

Strålande, vågade inte kombinera men vi kör Bifibaby nu. So far so good förrutom att han är i utvecklingssteg två nu och det verkar som om sömn inte är så viktigt. Jag är lite frustrerad nu. Han brukar sova 2-2.5h på förmiddagen och nu har han sovit 30 min totalt. Gäspar och vägrar somna.

Eller somnar vid bröstet och sen vaknar han 2 minuter efter att jag flyttat på honom. Suck...

Kan vara värmen också. Min pojk har inte sovit ordentligt på hela dagen heller, samma med en väns bäbis. Hoppas det går över snart oavsett orsak.
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-06-25 21:26:10 följande:

Kan vara värmen också. Min pojk har inte sovit ordentligt på hela dagen heller, samma med en väns bäbis. Hoppas det går över snart oavsett orsak.

Tror inte det är värmen dessvärre. Vi är inne hela tiden med AC på.
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-06-25 14:55:54 följande:

Ok, fint -då kör jag vidare. Kämpa på genom utvecklingsfasen!

Jag testar med men vet egentligen inte om det går bra. Har googlat lite men hittar inte så mycket. Hmmm

Tack, ja det är bra med utveckling men inte alltid så kul < 3
  • ankan6
    Andreaaaa skrev 2020-06-25 08:10:44 följande:

Alltså! Jag köpte och började med Bifibaby OCH Minifom igår och igår kväll hade vi en SÅ nöjd tjej som låg och tittade och pep glatt ända till läggning. Och sedan när jag lade över henne i babynestet somnade hon helt själv på en minut - och sov i 5h!!!!! Hon har aldrig sovit mer än max 3h förr... Pruttarna kommer ut med en härlig fart Så underbart!!!

Wow grattis säger jag bara
  • ankan6
    Bettan84 skrev 2020-06-24 14:57:34 följande:

Man kan inget än att älska den FL , jag är så glad för att vi kan fortfarande följa våra resor här med bebisarna .

Vilken bra tips om baby dropparna ! Ska köpa dessa genast .

Våran pojke är väldigt gasig och sover så oroligt , speciellt de senaste nätterna , vrider å vänder sig och sen skriker han till blir knallröd i ansiktet och pruttar .

En annan fråga till er - hur känner ni där nere ? Känner ni som allt vanligt igen eller har ni sveda eller ont när ni har stått mer eller gått mer ?

Jag är 4 veckor pp och misstänker att jag fått framfall :(. Jag ska till barnmoskan för koll nu på fredag.

Är det någon som haft det / känner någon som haft det?

Jag hade tuff förlossning även denna gången .

Ni som minns - jag gick på Aurora samtal och de övertalade mig att köra vaginalt eftersom det är andra barnet och det skulle gå lättare den här gången .

Det som hände är att han fastnade med axeln i blygdbenet och läkare räddade honom på håret.

Jag själv fick stanna på sjukhuset pga att jag inte kunde kissa själv , fick kateter som jag fick ta med mig hem i 3 dagar .

De tog ut katetern och kollade inte om jag hade urin kvar i blåsan ... sen dess har jag haft problem med kissandet .

Igår så kollade jag i spegeln och det ser ut som att jag har fått framfall av livmodern som de har missat och jag antar att det är därför jag inte kan tömma blåsan helt plus att jag kissar på mig när jag hostar / nyser :(. Jag skäms så mycket över det , det har tagit väldigt hårt på mitt psyke.

Jag är väldigt tacksam att han klarade sig utan problem men jag hoppas att det här går att reparera ..

Nu i efterhand så ångrar jag att de inte gjorde snitt ... den här graviditeten har varit hemsk mot slutet och nu kämpar jag varje dag att inte hamna i depression . Har en 6 åring hemma som kräver sitt , min man jobbar och jag tittar genom fönstret nu när det är så fint väder och gråter över att jag inte kan gå ut och ta en promenad för det skaver där nere och för att jag kan kissa på mig :( usch ledsen för alla negativa vibbar jag sprider ... men hos mig har verkligen varit allt annat än mysig graviditet / förlossning / eftervård ....

Vad jobbigt, stackars dig! hoppas du får snabb och bra hjälp!
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-06-25 12:25:05 följande:

Strålande, vågade inte kombinera men vi kör Bifibaby nu. So far so good förrutom att han är i utvecklingssteg två nu och det verkar som om sömn inte är så viktigt. Jag är lite frustrerad nu. Han brukar sova 2-2.5h på förmiddagen och nu har han sovit 30 min totalt. Gäspar och vägrar somna.

Eller somnar vid bröstet och sen vaknar han 2 minuter efter att jag flyttat på honom. Suck...

Jag tror min också är påväg in i en fas, han var varit helt fruktansvärd de senaste dagarna! Han behöver massa sömn dagtid för att inte bli orolig och sova dåligt sen, men han har fullkomligt vägrat att sova och bara ligger och gnäller konstant. Eller somnar tillslut men vaknar efter en kvart. Pjuh!
  • Andreaaaa
    ankan6 skrev 2020-06-26 10:40:27 följande:

Jag tror min också är påväg in i en fas, han var varit helt fruktansvärd de senaste dagarna! Han behöver massa sömn dagtid för att inte bli orolig och sova dåligt sen, men han har fullkomligt vägrat att sova och bara ligger och gnäller konstant. Eller somnar tillslut men vaknar efter en kvart. Pjuh!

...man ska inte ropa hej... samma här nu! Magen är bättre men inte helt bra - inget mer skumbajs men hon krystar fortf mkt och är rätt ledsen emellanåt och har inte fått några fler 5-timmarssömnpass direkt. Tror också att värmen påverkar mycket och försvårar sömnen om dagen.. Är övertrött på kvällen och vrålar (men somnar fort i bärselen, åtminstone). Och ju större och mer medvetna de blir om sin omgivning desto kinkigare blir de ju...
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-06-26 10:40:27 följande:

Ja det är ju inte helt omöjligt att det är så. Försöker tänka att det är positivt med utveckling < 3