BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
...man ska inte ropa hej... samma här nu! Magen är bättre men inte helt bra - inget mer skumbajs men hon krystar fortf mkt och är rätt ledsen emellanåt och har inte fått några fler 5-timmarssömnpass direkt. Tror också att värmen påverkar mycket och försvårar sömnen om dagen.. Är övertrött på kvällen och vrålar (men somnar fort i bärselen, åtminstone). Och ju större och mer medvetna de blir om sin omgivning desto kinkigare blir de ju...
Vad roligt att läsa om hur det går för alla även efter graviditeterna :)
Här har vi det faktiskt rätt bra, bebis sover minst 3 h på natten och små tupplurar på dagen. Jag hinner faktiskt med det mesta och han älskar att ligga i babysittern så att jag får avlastning.
I början hade han också ont i magen och blwv helt röd men den hjälpte med semper magdroppar.
Nu har vi en guldklimp på 5,4 kg och 57 cm :) 2 månader om 2 dagar :)
Får man fråga hur gamla era små är och hur mycket de vuxit :)
Här har vi det faktiskt rätt bra, bebis sover minst 3 h på natten och små tupplurar på dagen. Jag hinner faktiskt med det mesta och han älskar att ligga i babysittern så att jag får avlastning.
I början hade han också ont i magen och blwv helt röd men den hjälpte med semper magdroppar.
Tack fina ni som svarat på mitt senaste inlägg .
Jag var hos barnmoskan idag och hon sa att jag INTE hade fått framfall ... tårarna av glädje bara rann ...
hon sa att det såg jättefint ut och det som kändes måste varit stygnen då de började lossna sa hon - så hon tog bort stygnen (aj aj det kändes ) och fick bedövnings salva.
Angående kissandet så sa hon att det är vanligt att inte kunna hålla tätt eftersom det är bara vecka 4 pp och att jag skulle fortsätta med knipövningar .
Den 20 augusti ska vi göra en till kontroll och kolla allt mer noggrant .
Jag är så lättad <3
Angående gasig bebis - min har också en sån känslig mage , han rör på sig så fort jag lägger ner honom och på dagarna sover han på mage - då kan han sova flera timmar i sträck- men att ligga på rygg - det gillar han verkligen inte och det är lite kämpigt på nätterna ...
Hej alla, känner mig ledsen och besviken över en sak och skulle vilja ventilera lite.
På min arbetsplats har flera av mina kollegor fått barn det senaste året. Varje gång har det samlats ihop till presenter som någon sedan har överlämnat personligen. Jag har inte blivit uppmärksammad än och det är snart 2 månader sedan jag fick barn. Mina föräldralediga kollegor blev uppvaktade ganska tidigt och jag inser att de sannolikt glömt bort mig. Jag känner mig löjlig och patetisk som lagt tid och energi åt att grubbla på detta och jag vet inte hur jag ska göra för att glömma det och gå vidare. Just nu ser jag liksom inte fram emot att komma tillbaka till jobbet. Det känns som jag alltid kommer bli ledsen när någon ny kollega får barn och ?självklart ska bli uppvaktad?. Jag bryr mig liksom inte om presenten i sig, det är ju tanken som räknas. Jag hade mer sett fram emot att få träffa någon kollega också för att få känna att jag fortfarande var en i gänget. Jag minns tidigare under året när vi samlade in pengar till mina kollegors presenter och jag tänkte ?nästa gång är det min tur? och så blev det inte det.
Hej alla, känner mig ledsen och besviken över en sak och skulle vilja ventilera lite.
På min arbetsplats har flera av mina kollegor fått barn det senaste året. Varje gång har det samlats ihop till presenter som någon sedan har överlämnat personligen. Jag har inte blivit uppmärksammad än och det är snart 2 månader sedan jag fick barn. Mina föräldralediga kollegor blev uppvaktade ganska tidigt och jag inser att de sannolikt glömt bort mig. Jag känner mig löjlig och patetisk som lagt tid och energi åt att grubbla på detta och jag vet inte hur jag ska göra för att glömma det och gå vidare. Just nu ser jag liksom inte fram emot att komma tillbaka till jobbet. Det känns som jag alltid kommer bli ledsen när någon ny kollega får barn och ?självklart ska bli uppvaktad?. Jag bryr mig liksom inte om presenten i sig, det är ju tanken som räknas. Jag hade mer sett fram emot att få träffa någon kollega också för att få känna att jag fortfarande var en i gänget. Jag minns tidigare under året när vi samlade in pengar till mina kollegors presenter och jag tänkte ?nästa gång är det min tur? och så blev det inte det.
Skönt att ha den här tråden förövrigt. Inga föräldrargrupper gör ju att behovet behöver stillas på något sätt.
Vi kanske ska försöka ordna en träff för de som kan i höst, när guldkornen är lite större, om det vore intressant?
Förstår precis. Är det för att det är cocorna och många jobbar hemma? Eller semester? Oavsett så skulle jag bli lite irriterad med.
Men du kommer nog kunna släppa det med tiden. Man tenderar ju att glömma saker...