• BarbaBeau

    Kär i min killkompis?

    Får väl börja med att be om förlåtelse om mitt inlägg hamnat fel..

    Men mitt problem är att jag gillar en killkompis till mig, och så sista tiden gillar jag honom verkligen. Förr har vi träffats mest på gymmet eller ute, har varit på bio och sett film hemma vid ett par tillfällen. En bra kille är han.

    Men så i mars i år träffades vi på ett uteställe i stan. När stället stängde var vi inte klara, tyckte vi utan körde en helkväll ute. Han cyklade med mig hem på vägen och när vi skulle säga hejdå, lufar han sig fram som att pussa mig, men jag blev väl både rädd och paff så att jag vände bort huvudet.

    Vi har fortsatt detta, men har inte nämnt något om det. I sommar hängde. I en del och då har han gett små komplimanger då och då. Isst, det kan man göra till vänner... Men jag undrar lite över det...

    För någon vecka sedan käkade vi hemma hos honom. Han hade fixat jättefint och vi satt och pratade hur länge som helst. När vi sedan satte oss i soffan för att se på film, satt vi nära varandra, men ingenting hände.. När jag sen skulle gå sa han att jag jag gärna får stanna men att han jobbar imorgon. kom inte ihåg vad jag svarade på det... När jag sedan skulle gå gav han mig fösr en komplimang för att mina skor var fina, sen tillade han att 'hela du är fin.

    Vi kramades länge innan jag gick och jag fick en liten puss på kinden. Såklart fick han en tillbaka.

    Nu vet jag inte var vi står.. Vågar inte ta första steget. Vill inte sumpa det vi har om han inte är intresserad. Det är en superbra och fin kille!

    Hur hade ni gjort? Vad tror ni att han känner, tänker osv..?

  • Svar på tråden Kär i min killkompis?
  • Anonym (Bea)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 12:35:35 följande:
    Är två gånger flera..? Varav en på fyllan...

    När vi ses känns det bra, men när han är borta blir jag genast jätteosäker..
    Två gånger är två gånger fler än vad man brukar göra med kompisar.
    Fråga honom!
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 12:19:55 följande:
    Jag vet inte... Det är svårt. Hade ju hoppas på att ni här inne hade rätt när ni sa att ni trodde att han var intresserad. Alltså av mig som kvinna och person, inte av att ha sex.

    Känner ju inte honom på det här planet, men att han bara skulle vilja ha kul stämmer inte överens med kompisversionen av honom...
    Det beror på vad man menar med "intresserad". Man kan tycka om någon som vän, gilla att umgås med personen, ha kul tillsammans utan att vilja ha ett förhållande. Man kan tex tycka att man funkar bra som vänner men inte som partner.

    Sex kan man ha utan att vara ett par, sk KK. Men för att det ska funka måste ju båda vara ok med att dra gränsen där. Om en vill mer så är det nog inte så bra för personen kommer hela tiden vilja ha mer men inte den andra och den som vill mer kommer känna sig missnöjd, sårad och med tiden kanske lite utnyttjad trotts att man gick med på det självmant men hoppades på mer.

    Jag tycker du ska sluta fundera så mycket över vad han tycker och tänker och fundera mer på vad du vill och fråga dig själv om du kommer må så bra av att ha sex men aldrig få ett riktigt förhållande. Om du känner att du inte vill ha det så så är det nog bäst att du slutar ha sex med honom.
  • BarbaBeau
    Anonym (kllllll) skrev 2019-11-17 15:20:06 följande:

    Sluta tänk och vela så mycket, du har satt käppar i hjulen för honom hela tiden och skickat osäkra signaler.

    Han är helt på på dig och försöker hela tiden. Följ med bara och njut.

    Han vill ha dig 100%.

    Han fattar att du är osäker men egentligen bara vill, därför tar han det lite lugnt med dig emellanåt.

    Jag är kille jag vet vad jag snackar om.


    Tror du detta fortfarande? Kan inte sluta fundera....
  • BarbaBeau
    Anonym (jaha) skrev 2019-11-22 12:58:24 följande:

    Det beror på vad man menar med "intresserad". Man kan tycka om någon som vän, gilla att umgås med personen, ha kul tillsammans utan att vilja ha ett förhållande. Man kan tex tycka att man funkar bra som vänner men inte som partner.

    Sex kan man ha utan att vara ett par, sk KK. Men för att det ska funka måste ju båda vara ok med att dra gränsen där. Om en vill mer så är det nog inte så bra för personen kommer hela tiden vilja ha mer men inte den andra och den som vill mer kommer känna sig missnöjd, sårad och med tiden kanske lite utnyttjad trotts att man gick med på det självmant men hoppades på mer.

    Jag tycker du ska sluta fundera så mycket över vad han tycker och tänker och fundera mer på vad du vill och fråga dig själv om du kommer må så bra av att ha sex men aldrig få ett riktigt förhållande. Om du känner att du inte vill ha det så så är det nog bäst att du slutar ha sex med honom.


    Tack..

    Får försöka koppla bort hjärnan och känna efter själv..
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 13:16:46 följande:
    Tack..

    Får försöka koppla bort hjärnan och känna efter själv..
    Nja, snarare tvärtom, koppla bort känslorna och använd hjärnan för att tänka rationellt. Sluta tänka med hjärtat och lura dig själv att tro att han känner som du gör egentligen eller att han kommer börja känna som du med tiden trots att hans handlingar tyder på motsatsen.

    Fokusera mer på dig själv och vad du vill, se på ert förhållande så som den faktiskt är i verkligheten istället för som du hoppas att den skulle kunna vara och hur det kommer påverka dig i längden.

    Tänkt logiskt, realistiskt och praktiskt
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 13:16:46 följande:
    Tack..

    Får försöka koppla bort hjärnan och känna efter själv..
    Anonym (jaha) skrev 2019-11-22 13:27:54 följande:
    Nja, snarare tvärtom, koppla bort känslorna och använd hjärnan för att tänka rationellt. Sluta tänka med hjärtat och lura dig själv att tro att han känner som du gör egentligen eller att han kommer börja känna som du med tiden trots att hans handlingar tyder på motsatsen.

    Fokusera mer på dig själv och vad du vill, se på ert förhållande så som den faktiskt är i verkligheten istället för som du hoppas att den skulle kunna vara och hur det kommer påverka dig i längden.

    Tänkt logiskt, realistiskt och praktiskt

    Om du saknar pusselbitar för att veta hur du ska agera så får du fråga honom rakt ut så du vet vad du har att förhålla dig till. Ingen av oss kommer kunna svara på det och inte din fantasi heller. PRATA med honom.
  • Anonym (:))
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 12:09:22 följande:

    Jag menar dementera/bekräfta om det jag gjorde var fel? Och om han inte är intresserad längre eftersom han inte svarat...

    Behöver bara få svar på det...


    Alltså det finns inga rätt eller fel i världen, bara vad som är rätt eller fel för ER. Men du vågar ju inte ta reda på det genom öppen och rak kommunikation med honom. Du är otroligt osäker och behöver börja våga öppna upp fig för honom, annars kan du ändå inte ha något förhållande med honom/någon. Förhållande handlar om att VÅGA visa sig sårbar, lämna ut sina känslor och tankar och på så vis VINNA en djup kontakt, förståelse och kärlek. Ingen kommer ge dig ett välfungerande och romantiske förhållande, du behöver bygga det själv. Med start från grunden och upp, hur ska du kunna sitta och njuta av något du inte vågar bygga? Det är okej om det inte blir ett förhållande med honom, då får du bygga tillsammans med någon annan stället. Knyta an med någon ny.

    Ta tag i dig själv och börja kontrollera och styra ditt liv i den riktning du önskar - alla är ansvariga för sitt eget liv och lycka!!
  • BarbaBeau
    Anonym (jaha) skrev 2019-11-22 13:27:54 följande:

    Nja, snarare tvärtom, koppla bort känslorna och använd hjärnan för att tänka rationellt. Sluta tänka med hjärtat och lura dig själv att tro att han känner som du gör egentligen eller att han kommer börja känna som du med tiden trots att hans handlingar tyder på motsatsen.

    Fokusera mer på dig själv och vad du vill, se på ert förhållande så som den faktiskt är i verkligheten istället för som du hoppas att den skulle kunna vara och hur det kommer påverka dig i längden.

    Tänkt logiskt, realistiskt och praktiskt


    Jag har ju gått efter råd jagfått här, att han verkade intresserad. Själv har jag inte vågat tro det då han är för bra för mig.

    Jag vet inte vad jag själv vill... Men hade nog kunnat tänka mig att ge oss en chans om han vill..

    Men eftersom han nu inte verkar intresserad (längre) stänger jag av. Det var det jag ville höra.

    Är hade det eller inte och nu har jag ju fått ett svar!
  • Anonym (Bea)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 14:00:38 följande:
    Jag har ju gått efter råd jagfått här, att han verkade intresserad. Själv har jag inte vågat tro det då han är för bra för mig.

    Jag vet inte vad jag själv vill... Men hade nog kunnat tänka mig att ge oss en chans om han vill..

    Men eftersom han nu inte verkar intresserad (längre) stänger jag av. Det var det jag ville höra.

    Är hade det eller inte och nu har jag ju fått ett svar!
    Men då vet du ju vad du vill göra. Ha ett riktigt förhållande. Det är en bra början. Sätt dig ner och prata med honom.
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 14:00:38 följande:
    Jag har ju gått efter råd jagfått här, att han verkade intresserad. Själv har jag inte vågat tro det då han är för bra för mig.

    Jag vet inte vad jag själv vill... Men hade nog kunnat tänka mig att ge oss en chans om han vill..

    Men eftersom han nu inte verkar intresserad (längre) stänger jag av. Det var det jag ville höra.

    Är hade det eller inte och nu har jag ju fått ett svar!
    Ja för eftersom du verkar vara väldigt rädd för att prata med honom om vad ni känner för varandra så fick du ju tyvärr prova dig fram istället. Hade du pratar med honom om vad du kände och frågat vad han kände så hade du inte behövt ligga med honom för att förstå vad han ville.

    Om man ska försöka gissa sig fram till vad folk tänker och känner istället för att prata med dem och ta reda på det så får man ju räkna med att man kommer . gissa fel då och då.

    Varför är du så rädd att prata med honom om vad du känner?
  • BarbaBeau
    Anonym (jaha) skrev 2019-11-22 14:18:13 följande:

    Ja för eftersom du verkar vara väldigt rädd för att prata med honom om vad ni känner för varandra så fick du ju tyvärr prova dig fram istället. Hade du pratar med honom om vad du kände och frågat vad han kände så hade du inte behövt ligga med honom för att förstå vad han ville.

    Om man ska försöka gissa sig fram till vad folk tänker och känner istället för att prata med dem och ta reda på det så får man ju räkna med att man kommer . gissa fel då och då.

    Varför är du så rädd att prata med honom om vad du känner?


    För att jag är rädd. Helt enkelt.

    Att vi råkade ligga skedde ändå naturligt på nåt sätt... Även om jag ångrar det ibland...

    Har svårt med relationer och känslor, har varit tal om personlighetsstörning av något slag bakåt i tiden...
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 14:34:04 följande:
    För att jag är rädd. Helt enkelt.

    Att vi råkade ligga skedde ändå naturligt på nåt sätt... Även om jag ångrar det ibland...

    Har svårt med relationer och känslor, har varit tal om personlighetsstörning av något slag bakåt i tiden...
    Ja och det ställer som sagt till med problem för dig, kanske dags att tänka om?
    Om du vänder på det, hur kommer det sig att du är mer rädd för att prata med en kille om vad du känner än att ligga med honom? Är det rationellt?

    Inget händer av sig själv, ni hade sex för att ni båda ville det och såg till att ha det, problemet är att han nöjer sig med det medan du vill ha mer.

    Om du har svårt med relationer och har någon slags störning så borde du jobba mer med det för som du själv ser så ställer det till med problem för dig. Det lär ju inte bli bättre med tiden bara genom att du ignorerar det.
  • BarbaBeau

    Så del var totalt fel att ha sex..?

    Visste att de va fel, brukar aldrig händ o vanliga fall. Väntar alltid länge innan det sker. Såklart nu när jag kanske känner mer sjabblar jag bort det..

  • BarbaBeau

    Så de var totalt fel att ha sex..?

    Visste att de va fel, brukar aldrig händ o vanliga fall. Väntar alltid länge innan det sker. Såklart nu när jag kanske känner mer sjabblar jag bort det..

  • BarbaBeau

    Så de var totalt fel att ha sex..?

    Visste att de va fel, brukar aldrig händ o vanliga fall. Väntar alltid länge innan det sker. Såklart nu när jag kanske känner mer sjabblar jag bort det..

  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 15:20:48 följande:

    Så del var totalt fel att ha sex..?

    Visste att de va fel, brukar aldrig händ o vanliga fall. Väntar alltid länge innan det sker. Såklart nu när jag kanske känner mer sjabblar jag bort det..


    Det är väl inget fel sexet i sig. Men var fel att ha sex om du förväntade dig mer än bara sex. För återigen, om du hade PRATAT med honom om vad du kände så hade du sluppit känna dig besviken nu?

    Känns som att du medvetet missar huvudpoängen i det jag försöker förmedla. Ditt problem är inte om du hade sex eller inte ditt problem är att du verkar ha svårt för att prata med killar om vad du känner utan försöker istället testa dig fram för att slippa prata. 

    Så om du vill slippa "sjabbla" så borde du kanske lära dig prata med andra om vad du känner. Jag menar du verkar ju klara av det galant här, varför skulle du inte kunna det i verkligheten?
  • BarbaBeau
    Anonym (jaha) skrev 2019-11-22 15:44:27 följande:

    Det är väl inget fel sexet i sig. Men var fel att ha sex om du förväntade dig mer än bara sex. För återigen, om du hade PRATAT med honom om vad du kände så hade du sluppit känna dig besviken nu?

    Känns som att du medvetet missar huvudpoängen i det jag försöker förmedla. Ditt problem är inte om du hade sex eller inte ditt problem är att du verkar ha svårt för att prata med killar om vad du känner utan försöker istället testa dig fram för att slippa prata. 

    Så om du vill slippa "sjabbla" så borde du kanske lära dig prata med andra om vad du känner. Jag menar du verkar ju klara av det galant här, varför skulle du inte kunna det i verkligheten?


    Här klarar jag det för att jag är anonym och bakom en skärm..
  • Anonym (jaha)
    BarbaBeau skrev 2019-11-22 17:00:33 följande:
    Här klarar jag det för att jag är anonym och bakom en skärm..
    Japp, men det betyder att du klarar det, det enda som fattas är att våga det IRL. 
    Som sagt det är ditt val, du vet nu vad problemet är du väljer själv om du vill lösa det eller fortsätta som du gör men med samma resultat.
  • Anonym (:))

    Har du klarat av att fortsätta med honom? Hur har det utvecklat sig?:)

Svar på tråden Kär i min killkompis?