• Anonym (sällan kåt)

    Har du haft sex utan att vara kåt?

    Alltså ställa upp sex? Varför har ni i så fall haft detta? Har ni blivit kåta efter ett tag eller har det blivit dåliga upplevelser pga utebliven kåthet?

  • Svar på tråden Har du haft sex utan att vara kåt?
  • Anonym (Frun)

    Många gånger. Mannen har lust mycket oftare än jag och jag går nästan alltid med på sex även om jag inte har lust just då. Ibland blir jag tänd när vi har kommit igång och får det jätteskönt trots avsaknaden av lust i början. Om jag inte blir tänd signalerar jag det till honom så att han kan avsluta ganska snabbt för egen del. 

  • Xzx
    Anonym (f) skrev 2019-10-21 14:25:31 följande:
    Jag märker skillnad på om min man är kåt eller inte, hård blir han i stort sett alltid, men engagemanget och hårdheten skiljer sig.
    Är väl viss skillnad på om man är gift och känner den andra personen Väldigt väl, jämfört med om det är någon man träffar lite då och då och mest ligger med dock :P
  • New  Dawn
    Xzx skrev 2019-10-21 13:01:18 följande:

     

    Dåså, vad tjafsar du för då?

    Min kuk blir hård - det är en sak. Och det blir den väldigt lätt. Men det betyder inte per automatik att jag är kåt.

    Känslor av lust, längtar efter sex, närhet, viljan att få komma, ökad känslighet i könet, högre puls osv. Kort sagt, sexuell upphetsning - Det är en helt annan sak och ofta vad som brukar definieras som kåt, både av mig och andra. Vad du håller på och dillar om är för mig obegripligt...


    Ja, stånd kan man ju få utan kåthet. Det händer nog de flesta män, men det speciella är att det håller i sig för dig trots att du inte blir kåt allt eftersom och trots att du inte har lust att ha sex, inte längtar efter närhet, och inte får högre puls. Trots det tycker du att det känns skönt, och du får extra känslighet i könet, men du VILL inte komma. (Att inte kunna komma behöver inte ha med kåthet att göra alls)

    Jag förstår att du har lätt att ha sex när ståndet och känsligheten finns.

    Det jag försöker säga är att det du beskriver lika gärna skulle kunna beskrivas som kåthet för någon annan.

    Kan du få stånd jämt, som håller i sig?

    Föreställ dig att ha sex med helt slak kuk, som inte växer. (För jag gissar att du inte alltid kan få stånd hur ofta och länge som helst)

    Tänk den känslan. Att INTE ha ökad känsel, inget tryck, så kanske du fattar att det är väldigt stor skillnad om det är definitionen på att inte vara kåt.

    Om "att ha sex utan att kåt" betyder så olika saker kan vi lätt missa problematiken och förståelsen för andra.

    Jag tycker inte ens att pulsökning är något märkbart tecken på kåthet.

    Jag tycker inte kåthet måste innefatta att man längtar efter någon att ha sex med, eller efter närhet. Det kanske bara handla om att man smekt fram ökat tryck och det i sig har lett till njutning, blodfyllnad. Det kallar jag kåthet. Sedan kan det ibland vara väldigt svagt, eller väldigt påtagligt och starkt och kan variera. Kåthet måste inte handla om närhet och längtan efter sex alls.

    Längtan efter närhet och intimtet med någon behöver å andra sidan inte innålla alls kåthet.

    Att man har lust att ha sex kanske ibland mer handlar om att man har den mentala viljan att ha sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sällan kåt) skrev 2019-10-21 13:10:50 följande:

    En fråga till dig? Hur kan jag som kvinna veta eller vara hyfsar säker på att mannen ÄR kåt på mig och inte bara en mekanisk erektion. Träffar en kille nu som är konstant hård medan vi umgås. Hans kuk vilar knappt, tror aldrig jag känt den slapp.Vi hånglar mycket och tar på varann osv. Jag känner hans kuk genom byxorna och hur minsta beröring eller kram väcker den.


    Att han njuter av beröringen och närheten till dig är väl det viktiga. Om han blir hård av hångel tror jag INTE det handlar om "mekanisk erektion"

    Det vanligaste är väl att kuken är både känslig och tålig vid kåthet. Om han vill att du fortsätter smeka och röra, gnida mot dig, och blir otålig om du slutar, skulle jag definitivt tolka det som kåthet.

    "Mekanisk erektion" uppfattar jag som mindre förknippat med njutning och därför inte så hållbart.

    Blir han inte slak efter orgasmer?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (sällan kåt)
    New Dawn skrev 2019-10-23 19:32:40 följande:
    Ja, stånd kan man ju få utan kåthet. Det händer nog de flesta män, men det speciella är att det håller i sig för dig trots att du inte blir kåt allt eftersom och trots att du inte har lust att ha sex, inte längtar efter närhet, och inte får högre puls. Trots det tycker du att det känns skönt, och du får extra känslighet i könet, men du VILL inte komma. (Att inte kunna komma behöver inte ha med kåthet att göra alls)

    Jag förstår att du har lätt att ha sex när ståndet och känsligheten finns.

    Det jag försöker säga är att det du beskriver lika gärna skulle kunna beskrivas som kåthet för någon annan.

    Kan du få stånd jämt, som håller i sig?

    Föreställ dig att ha sex med helt slak kuk, som inte växer. (För jag gissar att du inte alltid kan få stånd hur ofta och länge som helst)

    Tänk den känslan. Att INTE ha ökad känsel, inget tryck, så kanske du fattar att det är väldigt stor skillnad om det är definitionen på att inte vara kåt.

    Om "att ha sex utan att kåt" betyder så olika saker kan vi lätt missa problematiken och förståelsen för andra.

    Jag tycker inte ens att pulsökning är något märkbart tecken på kåthet.

    Jag tycker inte kåthet måste innefatta att man längtar efter någon att ha sex med, eller efter närhet. Det kanske bara handla om att man smekt fram ökat tryck och det i sig har lett till njutning, blodfyllnad. Det kallar jag kåthet. Sedan kan det ibland vara väldigt svagt, eller väldigt påtagligt och starkt och kan variera. Kåthet måste inte handla om närhet och längtan efter sex alls.

    Längtan efter närhet och intimtet med någon behöver å andra sidan inte innålla alls kåthet.

    Att man har lust att ha sex kanske ibland mer handlar om att man har den mentala viljan att ha sex.
    Kåthet är mer komplicerat än man tror. Om man går efter mäns inställning till sex tror man ungefär att det är en ON eller OFFknapp, bara att sätta på eller stänga av. Fram med en porrtidning bara. Har många gånger önskat att det skulle vara så lätt för mig. Kan ha en naken bildskön man framför mig, ägglossning, en helg dukad med sex, erotiska smekningar över hela kroppen osv utan att det händer ett skit med min lust. Mitt underliv förblir ickesvullet, torrt, skört, oberört och helt krampaktigt stängt för besökare, men har även blivit superblöt andra gånger utan att vara det minsta lustfyllt kåt.

    Har ofta undrat vad som är den magiska signalen?

    För mig sitter den nästan enbart i huvudet förutom den som kan utlösas av överskott av hormoner, dock inte alltid vid ägglossning som man skulle tro.

    Jag behöver fantasin kring sex, laddningen i att vilja ha varann, vara efterlängtad, sexig för någon. Ibland är det är att personen eller sexet är otillgängligt som kan utlösa akut kåthet och alla förväntningarna som byggs upp innan sex. Jag tillhör dem som sällan blir jättekåt förutom första dallrande tiden, och väldigt sällan vid vardagssex eller beröring. Krävs väldigt speciell stimulans för att det ska hända.

    Kan däremot bli sprängkåt av en sexig novell,en erotisk scen på film, en röst, ett visuellt intryck, ett sms eller liknande. Också av ett speciellt utseende, en flyktig beröring. Ibland kan oralsex eller penetration göra det men inte alltid även om det kan vara skönt iallafall. Jag kan få orgasm utan att vara kåt men det är svårare och tar längre tid. Ibland kan jag inte alls komma när jag är sprängkåt. Kan vara för öm och överkåt liksom och när jag kommer är det inte ens skönt och bara känns som en kramp eller en futtig spasm.

    Det är intressant att läsa om killars stånd och kåthet här i tråden. Det får mig att fundera på alla män och gånger jag haft sex. Vilka gånger var han kåt och när var hans slaknande kuk en indikation på att jag inte var sexig nog, kanske t o m oattraktiv, luktade konstigt, oskön, eller vara han bara sjukt nervös osv? Tur man inte vet;)

    Jag har liksom alltid trott att ett praktfullt stånd är en kåt kille och en slak kuk är en ointresserad eller okåt kille? Och att utlösning alltid var det ulitmat skönaste för killar? Men nu har jag omvärderat och vet bättre;)
  • Anonym (sällan kåt)
    Anonym (sällan kåt) skrev 2019-10-23 20:07:12 följande:
    Kåthet är mer komplicerat än man tror. Om man går efter mäns inställning till sex tror man ungefär att det är en ON eller OFFknapp, bara att sätta på eller stänga av. Fram med en porrtidning bara. Har många gånger önskat att det skulle vara så lätt för mig. Kan ha en naken bildskön man framför mig, ägglossning, en helg dukad med sex, erotiska smekningar över hela kroppen osv utan att det händer ett skit med min lust. Mitt underliv förblir ickesvullet, torrt, skört, oberört och helt krampaktigt stängt för besökare, men har även blivit superblöt andra gånger utan att vara det minsta lustfyllt kåt.

    Har ofta undrat vad som är den magiska signalen?

    För mig sitter den nästan enbart i huvudet förutom den som kan utlösas av överskott av hormoner, dock inte alltid vid ägglossning som man skulle tro.

    Jag behöver fantasin kring sex, laddningen i att vilja ha varann, vara efterlängtad, sexig för någon. Ibland är det är att personen eller sexet är otillgängligt som kan utlösa akut kåthet och alla förväntningarna som byggs upp innan sex. Jag tillhör dem som sällan blir jättekåt förutom första dallrande tiden, och väldigt sällan vid vardagssex eller beröring. Krävs väldigt speciell stimulans för att det ska hända.

    Kan däremot bli sprängkåt av en sexig novell,en erotisk scen på film, en röst, ett visuellt intryck, ett sms eller liknande. Också av ett speciellt utseende, en flyktig beröring. Ibland kan oralsex eller penetration göra det men inte alltid även om det kan vara skönt iallafall. Jag kan få orgasm utan att vara kåt men det är svårare och tar längre tid. Ibland kan jag inte alls komma när jag är sprängkåt. Kan vara för öm och överkåt liksom och när jag kommer är det inte ens skönt och bara känns som en kramp eller en futtig spasm.

    Det är intressant att läsa om killars stånd och kåthet här i tråden. Det får mig att fundera på alla män och gånger jag haft sex. Vilka gånger var han kåt och när var hans slaknande kuk en indikation på att jag inte var sexig nog, kanske t o m oattraktiv, luktade konstigt, oskön, eller vara han bara sjukt nervös osv? Tur man inte vet;)

    Jag har liksom alltid trott att ett praktfullt stånd är en kåt kille och en slak kuk är en ointresserad eller okåt kille? Och att utlösning alltid var det ulitmat skönaste för killar? Men nu har jag omvärderat och vet bättre;)
    ...dvs, vet inte alls!!!Obestämd
  • New  Dawn
    Anonym (f) skrev 2019-10-21 14:25:31 följande:

    Jag märker skillnad på om min man är kåt eller inte, hård blir han i stort sett alltid, men engagemanget och hårdheten skiljer sig.


    Hur är han om han är hård genom hela samlaget men inte kåt, jämfört med om han bara är lite kåt och hård?

    Vad spelar störst roll när det gäller njutningen i kuken. Hårdheten eller kåtheten?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Xzx
    New Dawn skrev 2019-10-23 19:32:40 följande:
    Ja, stånd kan man ju få utan kåthet. Det händer nog de flesta män, men det speciella är att det håller i sig för dig trots att du inte blir kåt allt eftersom och trots att du inte har lust att ha sex, inte längtar efter närhet, och inte får högre puls. Trots det tycker du att det känns skönt, och du får extra känslighet i könet, men du VILL inte komma. (Att inte kunna komma behöver inte ha med kåthet att göra alls)

    Jag förstår att du har lätt att ha sex när ståndet och känsligheten finns.

    Det jag försöker säga är att det du beskriver lika gärna skulle kunna beskrivas som kåthet för någon annan.

    Kan du få stånd jämt, som håller i sig?

    Föreställ dig att ha sex med helt slak kuk, som inte växer. (För jag gissar att du inte alltid kan få stånd hur ofta och länge som helst)

    Tänk den känslan. Att INTE ha ökad känsel, inget tryck, så kanske du fattar att det är väldigt stor skillnad om det är definitionen på att inte vara kåt.

    Om "att ha sex utan att kåt" betyder så olika saker kan vi lätt missa problematiken och förståelsen för andra.

    Jag tycker inte ens att pulsökning är något märkbart tecken på kåthet.

    Jag tycker inte kåthet måste innefatta att man längtar efter någon att ha sex med, eller efter närhet. Det kanske bara handla om att man smekt fram ökat tryck och det i sig har lett till njutning, blodfyllnad. Det kallar jag kåthet. Sedan kan det ibland vara väldigt svagt, eller väldigt påtagligt och starkt och kan variera. Kåthet måste inte handla om närhet och längtan efter sex alls.

    Längtan efter närhet och intimtet med någon behöver å andra sidan inte innålla alls kåthet.

    Att man har lust att ha sex kanske ibland mer handlar om att man har den mentala viljan att ha sex.

    Om det kan beskrivas som kåthet av någon annan skiter väl jag i? Det är MIG jag pratar om, och om du kollar upp definitionen av kåt/sexuellt upphetsad så kommer du inse det är EXAKT samma som jag pratar om...


    Och ja, jag kan få stånd jämt, som håller i sig. Aldrig i mitt liv har det varit ett problem, kanske snarare tvärt om, att jag får det för lätt? Undantaget är närmsta halvtimmen (give or take) efter att jag kommit, men ibland funkar det med, med rätt person och om det vill sig väl. Utöver det - any time is a good time.


    Vad Du Tycker om kåthet är irrelevant.

  • New  Dawn
    Anonym (sällan kåt) skrev 2019-10-23 20:07:12 följande:

    Kåthet är mer komplicerat än man tror. Om man går efter mäns inställning till sex tror man ungefär att det är en ON eller OFFknapp, bara att sätta på eller stänga av. Fram med en porrtidning bara. Har många gånger önskat att det skulle vara så lätt för mig. Kan ha en naken bildskön man framför mig, ägglossning, en helg dukad med sex, erotiska smekningar över hela kroppen osv utan att det händer ett skit med min lust. Mitt underliv förblir ickesvullet, torrt, skört, oberört och helt krampaktigt stängt för besökare, men har även blivit superblöt andra gånger utan att vara det minsta lustfyllt kåt.

    Har ofta undrat vad som är den magiska signalen?

    För mig sitter den nästan enbart i huvudet förutom den som kan utlösas av överskott av hormoner, dock inte alltid vid ägglossning som man skulle tro.

    Jag behöver fantasin kring sex, laddningen i att vilja ha varann, vara efterlängtad, sexig för någon. Ibland är det är att personen eller sexet är otillgängligt som kan utlösa akut kåthet och alla förväntningarna som byggs upp innan sex. Jag tillhör dem som sällan blir jättekåt förutom första dallrande tiden, och väldigt sällan vid vardagssex eller beröring. Krävs väldigt speciell stimulans för att det ska hända.

    Kan däremot bli sprängkåt av en sexig novell,en erotisk scen på film, en röst, ett visuellt intryck, ett sms eller liknande. Också av ett speciellt utseende, en flyktig beröring. Ibland kan oralsex eller penetration göra det men inte alltid även om det kan vara skönt iallafall. Jag kan få orgasm utan att vara kåt men det är svårare och tar längre tid. Ibland kan jag inte alls komma när jag är sprängkåt. Kan vara för öm och överkåt liksom och när jag kommer är det inte ens skönt och bara känns som en kramp eller en futtig spasm.

    Det är intressant att läsa om killars stånd och kåthet här i tråden. Det får mig att fundera på alla män och gånger jag haft sex. Vilka gånger var han kåt och när var hans slaknande kuk en indikation på att jag inte var sexig nog, kanske t o m oattraktiv, luktade konstigt, oskön, eller vara han bara sjukt nervös osv? Tur man inte vet;)

    Jag har liksom alltid trott att ett praktfullt stånd är en kåt kille och en slak kuk är en ointresserad eller okåt kille? Och att utlösning alltid var det ulitmat skönaste för killar? Men nu har jag omvärderat och vet bättre;)


    Ja, många män vill få det att låta som att sex är någon typ av on och off knapp och att de kan resa kuken efter behov, och ha sex utan lust och kåthet...

    Ja, vad man blir kåt av kan ju definitivt variera och jag tror att män har lite enklare väg till sexuell tändning. Inget konstigt alls ur ett evolutionärt perspektiv , eftersom att män mer är skapta för att sprida sin säd. Att män oftare har lättare att bli kåt (av tex visuella stimuli) betyder dock inte att män har lättare att ha sex när de inte är kåta. Tvärtom händer det nog betydligt oftare att kvinnor har det.

    Jag tror att vi kvinnor skulle få en helt annan koll på våran kåthet, lust och njutning om vi SÅG den kroppsliga reaktionen rent visuellt.

    Tänk om man verkligen såg svullnaden och blodansamlingen med olika tydliga färger. Då skulle vi nog lättare fatta varför det känns så olika. Vad vi tänds av mentalt är ju en del, men nu menar jag vad som händer när vi väl blivit kåta.

    Jag har ibland upplevt detsamma som dig, att jag ibland haft svårare att komma om jag varit "jättekåt", men nu efter alla år, har jag mer koll. Ibland har jag mycket riktigt VARIT riktigt kåt och blivit väldigt våt, men så har "min erektion" har givit med sig. Alltså våtheten finns kvar i massor. Viljan, och lusten att vilja ha sex, kanske finns kvar, men den där svullnaden som både gör en både tålig och skönt känslig samtidigt har lagt sig och har övergått till en känslighet som slemhinnan får av nötning och liknar mer skörhet och ev svullnad som en inflammatorisk reaktion ger, eller tom domningskänsla.

    Det här med att komma utan kåthet bygger nog oftast på att det funnits någon typ av kåthet under uppbyggnaden, men pga otillräckligheten i känslan, har den ersatts med anspänning och orgasm har i stället pressats fram. Som jag erfarit det kan de ske hos båda könen.

    Jag tycker att svullnadsgraden och blodfyllnaden är det som gör störst skillnad för själva njutningen. Stark kåthet är ju starkt förknippad med detta och ökar ofta denna reaktion.

    Om inte njutningen möter upp denna reaktion kan den dock avta, trots att den börjat med mycket kåthet och sug. Dvs, om man är jättekåt och sexet innehåller lite för lite av rätt stimuli kan den kroppsligs reaktionen avta. Vilken tid i månaden man är kan också påverka, samt hur länge sedan det gått sedan senaste orgasm.

    Tvärtom kan denna känsla byggas upp, trots att se akten börjar UTAN kåthet, men i takt med att könet svullnar och fylls med blod kan det ge denna känsla.

    Det är bra vara medveten om att detta kan öka och minska under sex. Jag njuter mycket mer när jag och min man har koll på dessa saker.

    Ett praktfullt och hållbart stånd är i regel ett tecken på kåthet. Njuter han desutom av beröring och närhet behöver du inte veta mer.

    En slak penis är däremot inte ett tecken på att kåtheten sviker, bara funktionen. Precis som det kan göra för kvinnor... Skillnaden är att det inte syns lika tydligt hos oss.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Xzx skrev 2019-10-23 21:07:27 följande:

    Om det kan beskrivas som kåthet av någon annan skiter väl jag i? Det är MIG jag pratar om, och om du kollar upp definitionen av kåt/sexuellt upphetsad så kommer du inse det är EXAKT samma som jag pratar om...

    Och ja, jag kan få stånd jämt, som håller i sig. Aldrig i mitt liv har det varit ett problem, kanske snarare tvärt om, att jag får det för lätt? Undantaget är närmsta halvtimmen (give or take) efter att jag kommit, men ibland funkar det med, med rätt person och om det vill sig väl. Utöver det - any time is a good time.

    Vad Du Tycker om kåthet är irrelevant.


    Så du skiter i att andra kan kalla det kåthet det du har.

    Där ser man. Då använder jag din definition och med den så har vi sex ofta utan att vara kåta. Varför skulle vi inte?
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Har du haft sex utan att vara kåt?