• Anonym (Börjar tröttna)

Min kille spelar wow...

Jag o min kille har varit tillsammans i 2 år, varannan vecka har jag mina barn o då ses vi inte så mycket o han kan spela hur mycket han vill. Den veckan jag är barnfri känns det som han ändå prioriterar spelandet och jag börjar bli trött på det. Ex den här veckan spelade han hela tisdagen eftersom han va ledig, på torsdagen va det nåt han absolut va tvungen att spela (vi sågs dock på kvällen båda dagarna) sen på fredag o lördag var jag bortrest m jobbet så han spelade hela den tiden, vi kunde inte ses förrän lördag kväll. Trots det var han bara tvungen att spela halva söndagen till så sent att va inte kunde ses.

Självklart ska han spela om han gillar det men känns som det är prio 1 i hans liv vilket ärligt talat känns avtändande.... När vi väl umgås är allt jättebra men jag kan inte hjälpa att börja känna mig lite irriterad...

Finns det nån där ute som kan förklara fenomenet m wow så jag fattar? Hur kan jag göra så jag inte ständigt känner mig bortprioriterad? Finns det hopp om bättring?

• Svar på tråden Min kille spelar wow...
  • Anonym (-)

Du har ju två barn. Erm det är inte som så att du inte har din hobby. Dina två barn är din hobby.

• Anonym (What)
    Anonym (-) skrev 2019-10-07 08:31:49 följande:

Du har ju två barn. Erm det är inte som så att du inte har din hobby. Dina två barn är din hobby.

Ehh...!?

Haha skulle nog inte kalla mina barn en hobby... Räknar de nog mer som en del i familjen...

Haha skulle nog inte kalla mina barn en hobby... Räknar de nog mer som en del i familjen...
  • Studentpappa

Nerds gonna nerd, är nog inte så mycket att göra något åt. Jag hade lagt benen på ryggen illa kvickt iaf..

Ride it like you stole it
  • AnnaSthlm

Det låter som att du saknar ett eget spännande liv och därför fokuserar så mycket på vad han gör och inte gör. Sluta jaga honom. Anpassa inte ditt liv efter hans spelande. Säg att du vill komma överens om när ni ses på din barnfria vecka. Om han ställer in så börjar du med annat som du absolut inte kan avbryta. Reservera inte hela tiden åt honom utan planera in annat. Gör dig mindre tillgänglig så märker du om intresse finns från hans sida.

Han har uppenbarligen en relation med wow som han värdesätter mer, låt honom ha det. Du kanske kommer fram till att det inte passar dig att ha en relation med någon som redan är gift.

AnnaSthlm skrev 2019-10-07 08:50:39 följande:

Det låter som att du saknar ett eget spännande liv och därför fokuserar så mycket på vad han gör och inte gör. Sluta jaga honom. Anpassa inte ditt liv efter hans spelande. Säg att du vill komma överens om när ni ses på din barnfria vecka. Om han ställer in så börjar du med annat som du absolut inte kan avbryta. Reservera inte hela tiden åt honom utan planera in annat. Gör dig mindre tillgänglig så märker du om intresse finns från hans sida.

Han har uppenbarligen en relation med wow som han värdesätter mer, låt honom ha det. Du kanske kommer fram till att det inte passar dig att ha en relation med någon som redan är gift.

Jag har massor på gång i mitt eget liv så är inte det som är problemet, men jag försöker ändå att få till att vi ska kunna ses. Är inte så att jag svansar runt honom o ställer in allt så fort han vill ses. Men vi är ändå vuxna (jag är 36 år o mina barn är tonåringar) och jag vill kunna ha en normal vuxen relation där vi båda prioriterar att ses...Sen att man har olika hobbies är helt ok såklart!!

Det du skriver på slutet stämmer förmodligen helt, han har redan sin viktigaste relation i livet m datorn...
  • Anonym (-)
    Anonym (What) skrev 2019-10-07 08:32:58 följande:
    Ehh...!?
    Ehhh..l!!??!??!?!? ???

...

!!!?

Fan va folk på detta forum är tröga.
  • Anonym (What)
    Anonym (-) skrev 2019-10-07 09:24:49 följande:

Ehhh..l!!??!??!?!? ???

...

!!!?

Fan va folk på detta forum är tröga.

Att påstå att hon har en hobby bara för att hon har barn är ju bara för mycket. En sån kommentar förtjänar inget mer än ?ehh..!??
Svar på tråden Min kille spelar wow...