• Anonym (Majsa­n)
    Thu 17 Oct 2019 15:58
    13256 visningar
    66 svar
    66
    13256

    Bodycontact

    Är det några fler härifrån som även vistas på BC?

    Tycker ni att det är lätt att få till träffar irl med folk därifrån? Har märkt att det finns en del fejkprofiler och så.

  • Svar på tråden Bodycontact
  • Sun 1 Mar 2020 17:57
    #51
    Marshmallowgirl skrev 2020-03-01 17:40:46 följande:

    Ja visst är det :)


    Ljuvligt skönt att kunna beskriva vad man längtar efter och vill uppleva och sedan lära känna varandra. Det gick ju inte innan Internet. :)
  • Anonym (Kriti­k och tips sökes!­)
    Sat 21 Nov 2020 17:53
    #52

    Tillbaks till BC och jag får människor att besöka min profil, men jag får aldrig någon respons. Uppenbarligen blir ju människor nyfikna, men efter att kanske kollat min profil så blir det ingen brev skickat tillbaks.

    Jag är tydlig med vad jag vill med det jag söker tycker jag. Bland annat så går jag mer igång på personkemi och att jag helst vill ha snälla människor, så som sympatiska och inte känslokalla själviska människor. För det är något som gör att attraktionen försvinner, tycker jag. Då blir jag helt enkelt inte attraherad av dessa människor alltså.

    Ger jag människor för stort krav, kanske? Jag har skrivit en dagboksinlägg och vet inte alls om den läses av mina besökare. Några få kanske har blivit nyfikna och klickat in dit. Men jag har ingen aning om man läser hela inlägget. Det är bara ett inlägg jag gjort där än så länge, där jag förklarar mer hurdan jag är och vad jag söker.

    Så när jag skriver till folk, så får jag liksom ingen kontakt.

    Är det någon kvinna som har lust att kritisera mig?

    Jag kanske kan skicka PM till dig om vad det står för något i min profil så kanske jag kan få kritik? Vågar inte skriva exakt i detalj vad det står i min profil, i risken av att råka outa mig.

  • Mon 23 Nov 2020 08:42
    #53

    Lite off topic men: alla ni som skräms av mängderna mail som en får på BC, åtminstone som tjejprofil, jag kan varmt rekommendera att i inställningarna stänga av mail från singelkillar. Det gör det hanterbart. Och sen kan en i lugn och ro själv leta upp dem som lockar. Eller ha det igång när en har lust och energi en stund, men inte alltid för det är lätt att tappa allt intresse när hela inkorgen är fylld av meddelanden med bara något eller några få ord eller en kukbild.

    Om jag inte missminner mig kan en även ställa in att bara profiler med viss adress, från vissa platser, vissa åldrar etc kan maila om en har VIP-medlemskap. Det kanske också kan vara värt för att inte bli helt dränkt.

    On another note: När en har 50 varianter av "vill du knulla?" med tillhörande könsbild i inkorgen, inte kan det vara ofta som någon faktiskt får napp på det? Att en mottagern känner att just exakt den här personen, den svarar jag "ja, kan du vara här om 30 minuter, här är min adress?" det måste ju vara... aldrig. Altlså tror jag sällan det handlar om en reell förfrågan om träff, mer en vilja att chocka, tvinga sig in, överrösa, störa, rent av äckla....

  • Sat 5 Dec 2020 15:25
    #54

    Jag undrar vilka bra alternativ finns till Bodycontact om man är par? Just nu kan man inte registrera sig och funktionen har legat nere länge

  • Anonym (Hemli­g)
    Sat 5 Dec 2020 16:00
    #55

    Det inns en del sugna på BC dock inte träffat nån än

  • Anonym (hemli­ggare)
    Sun 6 Dec 2020 11:48
    #56
    Mattias75 skrev 2020-12-05 15:25:34 följande:

    Jag undrar vilka bra alternativ finns till Bodycontact om man är par? Just nu kan man inte registrera sig och funktionen har legat nere länge


    hemligg.se
  • Sun 20 Dec 2020 18:04
    #57

    Vi har träffat par, singelkillar och singeltjejer från Bodycontact, och det har alltid blivit bra. Visst, det är en hel del skräp också, men om man är beredd att lägga ner tid på sitt sökande så går det absolut att hitta guldkorn där. BC känns dock gansksa gammaldags och sedan ett par månader tillbaka går det inte att registrera nya konton. Vi har därför nästan helt övergått till att använda Lustcontact, som också givit ett par träffar hittills.

  • Sun 20 Dec 2020 23:28
    #58

    Nädu TS. Har testat liknande sidor för länge sedan. Det var ingen hit. Inte svårt att hitta nån för träff men har verkligen inga bra erfarenheter av resultaten av dem. Hade sidorna rätt länge innan det spårade ur dock. Rent socialt var det väl ok community men ja, vissa önskar man man sluppit ha att göra med.


    Finns säkert vissa som har bra upplevelser av det. Men man undrar ju hur många som använder den typen av sidor 2020 med alla appar och annat som finns idag?

  • Sun 27 Dec 2020 18:17
    #59

    Ok vilka appar finns det? Vi använder en som heter 3Fun. Finns det fler?

  • Mon 28 Dec 2020 21:34
    #60
    Mattias75 skrev 2020-12-27 18:17:06 följande:

    Ok vilka appar finns det? Vi använder en som heter 3Fun. Finns det fler?


    Vilka? Tinder finns det en som heter t.ex.......
  • Sat 30 Oct 2021 01:23
    #61

    Hallo, dammar av denna tråd,

    Testat regga mig på B.C..

    Skrivit långa utförliga presentationer till profiler som matchar mina önskemål. Inte ens fått ett svar tillbaka att det inte finns intresse m..

    Skrivit annonser som hälften av kvinnorna där borde ha lust att iaf svara på.. inte ett svar,,

    Om man mot förmodan för ett svar så är det 3 ord,

    Tror fan att 90% av alla par och singeltjejer är fejkade profiler.. grymt störande

  • Anonym (Sugar­en)
    Sat 30 Oct 2021 09:28
    #62
    +1

    Jag har träffat både män, kvinnor och par från bc.

    Som kille måste man förstå att man är en i mängden och att ett nej är ett nej och att ett uteblivit svar är också ett nej.

  • Anonym (...)
    Sat 30 Oct 2021 09:51
    #63

    Som par är det lätt att hitta intresserade. Vi söker framförallt män och andra par. På sikt även kvinnor... Att hitta män är absolut INGA problem, vi behöver istället välja bort. Vi är noga i vårt val och vill ha några vi kan träffa kontinuerligt. Vår profil är till viss del fake men det vi söker är äkta!

  • Anonym (Sugar­en)
    Sat 30 Oct 2021 09:56
    #64
    Anonym (...) skrev 2021-10-30 09:51:21 följande:

    Som par är det lätt att hitta intresserade. Vi söker framförallt män och andra par. På sikt även kvinnor... Att hitta män är absolut INGA problem, vi behöver istället välja bort. Vi är noga i vårt val och vill ha några vi kan träffa kontinuerligt. Vår profil är till viss del fake men det vi söker är äkta!


    Det måste vara underbart att kunna vara så kräsen och verkligen kunna välja efter smaken för dagen ;)
  • Anonym (...)
    Sun 31 Oct 2021 11:18
    #65
    Anonym (Sugaren) skrev 2021-10-30 09:56:51 följande:

    Det måste vara underbart att kunna vara så kräsen och verkligen kunna välja efter smaken för dagen ;)


    Ja så är det faktiskt! En del accepterar inte ett nej tyvärr så då är det skönt att det finns en funktion för att blocka dessa!
  • Anonym (Sugar­en)
    Mon 1 Nov 2021 05:29
    #66
    Anonym (...) skrev 2021-10-31 11:18:40 följande:

    Ja så är det faktiskt! En del accepterar inte ett nej tyvärr så då är det skönt att det finns en funktion för att blocka dessa!


    Bc utan blockeringsfunktion vore hopplöst!
Svar på tråden Bodycontact