• Anonym (Mamman)

    Hur ska jag hantera dottern?

    Min dotter är 18 år och har en kille. Han får vara här då jag är hemma, inte annars. Jag jobbar 4 nätter i veckan och jag vet att han är här då, fast jag sagt ifrån. Jag funderar på att säga till henne att så länge hon inte följer husreglerna får hon hitta nån annanstans att sova de nätter jag inte är hemma.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Hur ska jag hantera dottern?
  • klyban

    Vadå har dom sex med varandra?
    Och varför får de inte ha det?
    Eller vad är det du vill diskutera?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Panduro

    Ja, om du inte vill att se sover hos er när du inte är hemma får väl dottern sova hos pojkvännen istället. Skulle det kännas bättre?

  • Anonym (Töntigt)

    Varför får han inte vara där när du inte är hemma? Sjukt töntig regel om det inte är så att han plockar med sig dina smycken eller något för då förstår jag. Men om det är för att förhindra att dom ligger är det töntigt. För hon är myndig och hon ligger med vem hon vill.

  • LoveRain

    Antar att du inte vill ha ?okända? människor i din bostad när du är hemma. Det är väl rimligt att din dotter sover hos sin kille de nätter du inte är hemma i så fall. Om hans familj är ok med det. Äter hon där då kan det vara rimligt att ni bidrar med lite pengar, i alla fall bör ni erbjuda det.

  • Mrs Moneybags

    Du får väl tala om för henne att hon inte får ha gäster när du inte är hemma, att du inte känner dig bekväm att ha främmande då. 

    Men i övrigt är hon ju 18 år gammal, så ja, de kommer att ha sex och sova ihop osv. Det ingår i det begynnande vuxenlivet. 

    Personligen skulle jag hellre önska att killen var där när jag INTE var där istället för tvärtom. 

    Vad är din rädsla?

  • Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-18 15:28:48 följande:
    Du får väl tala om för henne att hon inte får ha gäster när du inte är hemma, att du inte känner dig bekväm att ha främmande då. 

    Men i övrigt är hon ju 18 år gammal, så ja, de kommer att ha sex och sova ihop osv. Det ingår i det begynnande vuxenlivet. 

    Personligen skulle jag hellre önska att killen var där när jag INTE var där istället för tvärtom. 

    Vad är din rädsla?
    Håller med
  • Anonym (Suck)

    Suck! Jag hade en mamma som under hela barndomen förbjöd att mina kompisar ska komma hem till mig när hon inte var hemma och inte fick jag lämna hemmet heller ... dessutom jobbade hon mycket eller var ständigt iväg på ärende .. under hela mitt barndom var jag ensam hemma medan mina kompisar har haft roligt .... tänk att jag flyttade hemifrån när jag var 17 och har knappt kontakt med henne idag ...

    fast din dotter är inte barn längre

    // också mamma

  • Anonym (kajsa)

    Frågan ör först varför du inte vill ha honom i ditt hem?

    Är det för att han kanske inte är en så fin kille trots allt och du vill passa på din dotter så ör det hemskaste du kan göra att skicka ut henne att sova hos honom nör du inte är hemma. Då utsätter du henne för uppenbar fara och du öar dessutom riskerna för stt hon inte känner att hon kan komma till dig om hon verkligen behöver .

    Är det för att du inte vill ha främmande i ditt hem så gör du bäst i att lära känna grabben. Han är trots allt din dotters pojkvän och ka mycket väl bli del av familjen för alltid. Känner du honom är han inte längre en främling.

    Är det för att du inte vill att de ska ha sex så får du möjligen prata värderingar och risker med dottern. Sex kan de ha var och hyr som helst.

  • klyban
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-18 15:28:48 följande:
    Du får väl tala om för henne att hon inte får ha gäster när du inte är hemma, att du inte känner dig bekväm att ha främmande då. 

    Men i övrigt är hon ju 18 år gammal, så ja, de kommer att ha sex och sova ihop osv. Det ingår i det begynnande vuxenlivet. 

    Personligen skulle jag hellre önska att killen var där när jag INTE var där istället för tvärtom. 

    Vad är din rädsla?

    Samma här.

    Man undrar ju verkligen vad det är TS vill ha diskuterat.
    Hoppas nu det inte är en vuxens sexliv, för det har hon inte ens med att göra.
    Inte ens på något sätt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Hur ska jag hantera dottern?