Inlägg från: Anonym (Jante) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jante)

    Är du lika bra som jag?

    Anonym (Fi) skrev 2019-11-11 20:16:25 följande:

    Jag är bra på att vilja fortsätta existera trots att jag egentligen inte är bra. Lite som en kackerlacka, fast inte fullt så äcklig.


    Det är väl bra att du ser att du har ett värde. Men frågan är varför du tror att du är mindre värd än någon annan?

    Jag förstår att du är olycklig, och det går ju att vända eller hur? Vad kan jag/vi hjälpa dig med till att börja med? Nämn en sak som hade lättat dina hårda tankar om dig själv? En liten sak kan du komma på!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Fi) skrev 2019-11-11 20:49:42 följande:

    Äh tänkt inte på det för mycket. Är väl snarare så att jag inte är bra på något, men okej på mycket (?) inget som sticker ut dock. Men trots detta har jag inga problem att vilja leva vidare.

    Men tack ändå för tanken :)


    Att vara okej på mycket är en jättebra styrka! Det ska du ta vara på och se som fina egenskaper. Du är nog blygsam om dig själv bara. Kolla dig i spegeln och se hur jävla bra du är!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (N) skrev 2019-11-11 21:18:04 följande:

    På den tiden jag hade högre tankar än att jag var värd hundskit så var jag omtänksam, en fantastisk lyssnare och kunde läsa folk som en öppen bok. Jag ställde alltid upp för alla mina nära, var grym på mitt jobb och ansåg mig själv vara väldigt smart och kunde lite om extremt mycket och extremt mycket om lite. Jag var händig, hade ett öga för inredning och gillade att vidarebefordra mina kunskaper.


    Det låter som en dröm ju! Någonstans inom dig finns den här personen kvar, jag lovar. Du måste hitta den igen bara.

    Om någon får dig att känna dig mindre värd än en hundskit så är det garanterat någon som du inte behöver i ditt liv. Du är fin, fantastisk och ser gott i andra, varför inte se det i dig själv?
  • Anonym (Jante)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-12 08:01:50 följande:

    Visas saker är kämpiga varje dag, men annat är underbart och jag fokuserar på det  

    Vad som behövs för att min inre stress ska ge med sig är att min man förstår/bryr sig om vad jag har sagt att jag behöver. För jag har talat klarspråk, det finns ingen tvekan om vad jag behöver. 

    Frågan är om han kan ge mig det eller om han bara inte vill... 


    Jag får en känsla av att det är sista halmstrået ni klamrar er fast vid nu. Har han förstått ditt klarspråk? Be honom att upprepa vad han tror att du behöver. Det är enda sättet att få veta om han ignorerar det eller tänker göra något åt det. Män är överlag lösningsorienterade. Han vill garanterat inte förlora dig. Det är hans tur att kämpa för dig.

    Du är en underbar kvinna som har så mycket att ge, nu är det din tur att få!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Secret) skrev 2019-11-12 09:18:41 följande:

    Jag är ruggigt bra att på att luska reda på info om folk.

    Vill jag ha reda på något vet jag exakt var på Internet man kollar för att få veta alldeles för mycket om en person.

    Har till exempel fått reda på att en släkting som var gift hade gått och hittat en partner vid sidan av som hen till och med förlovat sig med, trots sitt fortfarande aktiva äktenskap sedan 30 år.

    Eller när jag hittade en massa info om min kompis som är dömd för brott och sitter i fängelse trots att ingen i omgivningen känner till något och många tror att hen är utomlands och arbetar.

    Vet så mycket om så många. Blir mörkrädd i många fall. Dels på grund av vad folk sysslar med, men även hur lätt det är att hitta en massa info om folk.


    Oj! Är du lite av en hacker? Kan du leta upp information om random personer? Detektiv kanske vore ett yrke för dig? Hur lång tid tar det i snitt att hitta? Vad använder du informationen till? Många frågor. Men jag blev så nyfiken :)

    Du kan göra mycket gott med din styrka. Du tror på dig själv och det är grymt!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Secret) skrev 2019-11-12 09:48:41 följande:

    [quote=80028134][quote-nick]Anonym (Jante) skrev 2019-11-12 09:32:42 följande:[/quote-nick]Oj! Är du lite av en hacker? Kan du leta upp information om random personer? Detektiv kanske vore ett yrke för dig? Hur lång tid tar det i snitt att hitta? Vad använder du informationen till? Många frågor. Men jag blev så nyfiken :)

    Du kan göra mycket gott med din styrka. Du tror på dig själv och det är grymt![/

    Haha, det skulle man nästan kunna kalla mig. Har länge haft en hemlig dröm om att få jobba med sådant här.

    Jag kan leta fram info om random personer också, har gjort det flera gånger. En gång ville en kvinna ha pengar från kyrkan för att hon var sååå fattig och inte hade råd med mat och bodde i en sunkig soc. lägenhet. Påstod hon. Jag kunde leta fram en massa bevis för att hon egentligen bodde helt okej, på en helt annan adress än den påstådda, och egentligen inte alls var i behov av pengar mer än för att kunna fortsätta med sitt missbruk. Tycker att de pengar som kyrkan ger till utsatta faktiskt ska gå till de som förtjänar det.

    Hur lång tid det tar beror på vad för slags info man vill ha och så. Min släktings liv hade jag kartlagt på tio minuter. Var tretton år och fick panik över allt jag hittade. Gäller det mer grövre saker tar det lite längre tid, men inte mycket då man med tiden lär sig var man ska leta.

    Vad jag använder informationen till är olika. Men som där med kyrkan använde jag ju det för att avslöja hennes bluff. Beträffande min kompis som sitter dömd ville jag mest veta för att jag undrade varför hen aldrig hör av sig längre. Har liksom inte berättat det för någon. Letar inte reda på information för att göra någon illa. Har det mer som en hobby.


    Wow! Du borde bli grävande journalist! Inte bara som hobby. Tack för att du delade med dig!
  • Anonym (Jante)
    Kverulant67 skrev 2019-11-12 12:37:04 följande:

    Tack!

    Du verkar vara en väldigt glad och trevlig person! Hade du varit i min ålder (runt 50) hade jag gärna dejtat dej!


    Vad härligt! Jag fnittrade till!

    Är 10år yngre än dig.

    Kram
  • Anonym (Jante)
    Kverulant67 skrev 2019-11-13 11:20:15 följande:

    Det hade funkat!


    Haha ;)

    Nu är jag väldigt lojal och trogen, men ska ha det i åtanke om det blir aktuellt i framtiden!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Hedvig) skrev 2019-11-13 13:23:33 följande:

    Tack för den fina kommentaren.

    Jag fick verkligen anstränga mig för att inte lägga till ett "men...." och så massa negativa saker efter varje punkt i de positiva jag skrev.

    Men det var verklig nyttig träning för mig.

    Tack ts!


    Tack själv!

    Man får öva mycket för att inte lägga till det där ?men? på slutet. Jag försöker att låta bli det även när jag svarar i andras trådar. De är redan ?duktiga? på att nedvärdera sig själva, eller så gör andra det åt dom..

    Du har säkert väldigt lätt för att svara i de flesta trådarna eftersom du är så mångfasetterad!
  • Anonym (Jante)
    Kokoskorven skrev 2019-11-13 13:01:42 följande:

    Tack! Njae, jag skulle inte säga att jag har fotografiskt minne, men lätt att komma ihåg texter. Jag är synestet (ser ord och bokstäver i färg), vet inte om det kan bidra. Jag kan bara tre språk helt flytande muntligt (svenska, engelska och italienska) men jag kan läsa bra på latin, franska och tyska. När man väl har lärt sig ett par nya språk ordentligt, blir det lättare att lära sig flera! Grammatik och "språktänk" blir en vana. Sedan hjälper det ju att hålla sig inom en språkfamilj, som till exempel romanska språk, eftersom latin, franska och italienska påminner väldigt mycket om varandra.


    Väldigt imponerande! Det underlättar såklart att ha ett speciellt tänk eller teknik för att samla information. Sen är du nog rätt skärpt i dig själv gissar jag :)
  • Anonym (Jante)
    Anonym (lilou) skrev 2019-11-13 13:50:42 följande:

    Gulle du! Du är säkert också helt fantastisk :)

    Gör så gott jag kan. Men det jag är mest stolt över är nog just det att jag brukar kunna få folk att må bättre när de är nedstämda eller har det jobbigt på något sätt.

    Väldigt bra intiativ den här tråden tycker jag!! Det är så lätt att vara självkritisk och bara fundera på sina sämre sidor/nackdelar men jag tror att om alla människor tänker till lite så hittar de säkert massor av saker de är bra på eller bara i allmänhet fina egenskaper som de har. 


    Tack så mycket!

    Jag fick inspiration av en arbetskamrat som objektivt har det väldigt tufft, men hon är alltid positiv och låter sig inte slås ner av allt som händer henne. Vi hade en övning på jobb där vi alla skulle berätta om någon händelse som vi hade löst bra för att vi var den vi är. Ingen ville börja, det blev helt tyst. Men så ställde hon sig upp och sa att hon kan börja! Kan hon vara positiv till sig själv så kan alla, och vips hade vi gått laget runt och alla mådde plötsligt väldigt bra. Det infann sig ett lugn som inte hade varit där tidigare. En positiv stämning och någon som vågar ta initiativet gör ett helt annat för vårt psyke.

    På något sätt så påminner du om henne trots att jag inte vet vem du är. Men det är en grym styrka att lyfta någon annan och sig själv. Om vi alla börjar smått, kan vi snart göra stordåd tillsammans!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (lilou) skrev 2019-11-13 15:54:45 följande:

    Vilken fin komplimang :) Tack! Det stämmer i alla fall att jag har gått igenom en hel del jobbiga saker.

    Håller helt med dig. Man måste börja i det lilla och oftast är det ju så att det liksom smittar av sig. Om man lyckas stärka eller hjälpa någon så kanske den i sin tur lyckas lyfta någon annan. Men man måste ju börja med sig själv.

    För övrigt verkar du vara en väldigt positiv människa också. En riktig glädjespridare och solstråle här i tråden <3 <3 Du gör mig väldigt glad.

    Och tråden i sig är ett skönt avbrott och en väldigt positiv kontrast till alla tråkiga och negativa, till och med elaka svar som finns i många trådar på FL.

    Väldigt inspirerande :)

    Ha en fantastisk eftermiddag!


    Tack så jättemycket själv!

    Jag är inte alltid positiv men gör mitt bästa!

    Ha en underbar dag du med! :)
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Hedvig) skrev 2019-11-25 13:48:56 följande:

    Puffar upp den här tråden lite, för det är nog den trevligaste och mest positiva tråden jag läst på mycket länge här på FL.

    Så du som läser detta. Kom igen och skriv: vad är just du bra på? vad tycker du om med dig själv?


    Tack vad snällt sagt!

    Såg att någon hade satt tummen ner på mitt första inlägg. Alla gillar tydligen inte att lyfta sig själv. Synd.

    Kan hoppas att fler vill hänga på! Jag är redo :)
  • Anonym (Jante)
    Anonym (A) skrev 2019-11-25 17:45:00 följande:

    Verkligen härlig:-I Man blir glad av den.


    Vad är du grymt bra på? :)
  • Anonym (Jante)
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-11-25 18:51:00 följande:

    Jag är väldigt bra på mitt jobb, att snabbt hitta lösningar, förklara för folk på ett lättförståeligt sätt, stödja kollegor och skriva användbara standardtexter och utforma tydliga, enkla instruktioner för krångliga moment. Jag är väldigt positiv och snäll (jobbar på att bli lite mindre snäll) och jäkligt bra på att ta itu med saker och folk rakt av och på en gång utan tvetydigheter, och jäkligt bra på att laga mat, organisera prylar, kläcka roliga kommentarer, dansa, prata olika språk och komma överens med olika slags människor. Jag är ganska dålig på att komma till jobbet i tid, ta hand om mig själv i vissa hänseenden, sortera upp mina papper och förstå fysik.


    Jag känner igen ditt nick. Tycker om många av dina inlägg. Och det du skriver om dig själv genomsyrar faktiskt inläggen! Många fina egenskaper och de är värda så mycket mer än de få sakerna som är mindre bra. En supermänniska helt enkelt :)
  • Anonym (Jante)
    Siden skrev 2019-11-25 18:52:07 följande:

    Jag är grym på mitt jobb, en bra mamma och en bra bonusmamma! Hurra :)


    Mycket bra!

    Vad gör dig till en bra mamma och att du är grym på ditt jobb?
Svar på tråden Är du lika bra som jag?