BIM December 2019
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hej! För att veta alldeles säkert om och när man har ägglossning så behöver man ta temperaturen. Dvs även om du får utslag, positivt på äl-test så är det bara en indikation på att kroppen kommer att försöka ägglossnings inom det närmaste dygnet/dygnen. Men bara en temperaturstegning kan helt bekräfta att ägglossningen skedde. Ibland försöker kroppen ägglossa och man får stegring på test och kanske älsekret, men sen lyckas inte kroppen iallafall. Hoppas det var lite svar på din fråga:)
Jag får nog säga emot ovanstående kommentar att äl kan bekräftas med tempning, iallafall för oss som har pcos. Jag tempade under några månader och visst vissa cykler lyckades jag hitta äl med tempning + ältest, däremot har jag också haft cykler där tempningen pekade på att jag skulle ha äl men testen visade 0 likaså progesteronprovet. Jag hade nog kört på både temp och äl test ändå, dock är egentligen bara ett blodprov det som kan säkert påvisa att äl skett :) Lycka till!
Förstår känslan..men det är tidigt och långt ifrån alla plussar då vad jag förstått..vi har ju samma BIM tror jag så vi får hålla ut till helgen. Har du några symptom?
Blir så besviken, igår och idag störtdök tempen. Spottings idag så mensen är ett faktum. Och eftersom jag har så långa cykler är nästa Bim först omkring 4 januari nästa gång. Idag känns allt lite deppigt.
Hej allihopa! Hoppar gärna in här med BIM 26/12 och andra försöket. Jag har tidigare två pojkar på 6 och 9 år och sambon har också två pojkar på 7 och 17 år. Jag är snart 34 och han är 40, men jag hoppas inte åldern sätter käppar i hjulen för oss så vi håller tummarna på ett plus lagom till jul ?? Nu väntar vi in ÄL som borde vara i nästa vecka. Hade ÄL på dag 12 förra månaden och en cykel på 28 dagar direkt efter p-piller stopp.
Hade BIM 2 dec ev. 4:e, imorgon, då min cykel var 30 dagar förra månaden. Här är mina symptom jag haft: Jag har sedan 1 vecka tillbaka fått ljusröda/bruna flytningar. Flytningarna kom efter vi hade sex för en vecka sen och har fortsatt lite då och då sen dess. Har sen 2 veckor tillbaka haft lite molande värk i äggstockarna och livmodern och ibland hugg. Blivit starkare de senaste dagarna. Idag har jag inte haft några bruna flytningar alls. Vad jag märker för skillnad om jag jämför med andra månader är att jag har ont men känns inte som mensvärk. Det går mer mot ryggen. Även att mina bröst inte har ömmat förrens igår och de brukar ömma from ägglossning till mens. Även trötthet och illamående till och från samt konstig smak på saker. MEN tog ett testa tidigt grav test från billiga tester för 2 dagar sen (bim - 3) och var neg. Får jag inte min mens imorgon så testar jag mig på torsdag morgon om jag kan hålla mig tills dess :)
Hej!
Jag måste ha ert råd. Jag har inget graviditetstest hemma, men min BIM är nu. Fick dock en blödning i söndags och lite i måndags så trodde jag fått min mens. Tog ett ägglossningstest som visar detta, alldeles nyss. Hur ska jag tolka det?!

Hej!
Jag måste ha ert råd. Jag har inget graviditetstest hemma, men min BIM är nu. Fick dock en blödning i söndags och lite i måndags så trodde jag fått min mens. Tog ett ägglossningstest som visar detta, alldeles nyss. Hur ska jag tolka det?!
Ja idag är man matad så mycket med att alla plussar sjukt tidigt så man tror att hoppet är ute direkt
Mina bröstvårtor kliar väldigt mycket! Och (äckligt) fick en flytning nyss, har varit rätt torr annars. Var en röd sträng i, som ett hårstrå typ! Kan få spottings men då är det mera. Så hoppas! Har rätt mkt molvärk med.
Själv då??
Hej!