• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • solkakan
    Steeph skrev 2019-12-08 19:26:10 följande:

Här är en till som har molvärk, men haft typ i 3 dagar. Börjar dock kännas av mer och mer. Har haft känningar i båda äggstockarna också. Är ?bara? på ÄL+7. Beräknad bim är 14e.

Så himla spännande! Ska du testa tidigt eller håller du dig till BIM? Vi har nästan samma datum ju
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-08 19:03:40 följande:

Åh, jag undrar exakt samma sak! :)

Har också BIM 15/12 :D

Oj såg ditt meddelande nu, superspännande. Hur ska du göra? Ska du ta ett testa tidigt?
  • MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-08 21:06:19 följande:

Oj såg ditt meddelande nu, superspännande. Hur ska du göra? Ska du ta ett testa tidigt?

Alltså det är så himla lockande. Men ska nog försöka vänta och se om det blir nån mens innan jag testar. Eller? Jag är kluven! :) Förra månaden testade jag ganska svagt plus på BIM+2. Men sen blev det mf två dagar senare. Vill ju inte få ett negativt test bara för att jag testat för tidigt.

Hur ska du göra? :D
  • Steeph
    solkakan skrev 2019-12-08 21:05:04 följande:

Så himla spännande! Ska du testa tidigt eller håller du dig till BIM? Vi har nästan samma datum ju

Jag kommer nog testa på onsdag, och sen testa på BIM om mensen inte kommer innan dess. Hur ska du göra? :)
  • Anonym (Drömmen om syskon)
    Patzy90 skrev 2019-12-07 20:00:45 följande:

Då är det ingen äl temp höjningen håller in sig till mens.Känner mig väldigt påläst då jag står fast vid det. Eftersom jag använder natural cycels och läst alla artiklar där om äl. Om den sjunker så går det inte att fastställa om man har haft en äl eller inte..

Nu tycks de dock som att minmillis hade rätt :) jag har använt NC i över ett års tid så vet hur det funkar men va mest osäker då LH testen betedde sig annorlunda mot va de brukar göra :) NC satte ut min ägglossning på fredagen när temperaturen sjönk och har satt LH+ på onsdagen och LH- på torsdag och fredag.

• Tjoppa12
    MsSuzyLee skrev 2019-12-08 19:18:59 följande:

Jag hade sån dov värk i ungefär en vecka innan BIM förra månaden. Det visade sig att jag var gravid, men det slutade i missfall bara 4 dagar senare. Jag brukar inte ha jätteont vid mens, men tyckte ändå inte att det riktigt kändes på samma sätt. Den dova värken kändes mer... fokuserad... eller vad man ska säga. Och ju närmare BIM jag kom, ju mer blev det en tryckande känsla. Som att något faktiskt höll på att bli större därinne. Det gjorde inte ont utan bara... molade... :)

Så kändes det för mig, den gången. Det är kanske olika från gång till gång och person till person? :)

Håller tummarna för dig!

Oooh spännande ändå. Jag har tappat hoppet lite när alla skriver att det känns som mensvärk för exakt så är det inte för mig. Lite som ett tryck, ibland gör det ont på vissa punkter. Kände du också så? Jag kan ana den ibland, inte så jag störs av den, så jag har typ intalat mig själv att det inte beror på graviditet . Att då borde det göra ondare typ. Löjligt, jag vet ju inte hur det känns att vara gravid så jag kan ju inte bara intala mig att det inte är nåt heller.

Trodde inte jag skulle känna något idag, men det gör jag. Inte lika mycket dock.

Imorse vaknade jag dock upp dyngförkyld, kan man bli det i samband med grav ? Nu letar man alla tecken

Och beklagar ditt missfall och håller tummarna för att det går vägen nästa gång <3
  • Anonym (Felicia)

Hallå!!

Är det någon som haft mer flytningar och varit gravida? Jag har haft de nu, och en gång var de liksom ?beiga? typ! Även ?molvärk? till och från :) jag tog ett test som jag la upp tidigare i denna tråd men de va så svagt så ska ta ett cb digitalt snart tänkte jag :) så nervös!! Mina tidigare cykler har jag ALLTID haft spottings, fått rosa blödningar efter sex osv men inget alls nu!

• Fantasifulltnamn

Godkväll!

Jag har tempat vid 3 tillfällen endast, tyvärr. Men idag höjdes tempen med 0.1 grad. Kan det betyda att äl är på g? Eller är det inte så det funkar?

• MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-08 21:48:38 följande:

Oooh spännande ändå. Jag har tappat hoppet lite när alla skriver att det känns som mensvärk för exakt så är det inte för mig. Lite som ett tryck, ibland gör det ont på vissa punkter. Kände du också så? Jag kan ana den ibland, inte så jag störs av den, så jag har typ intalat mig själv att det inte beror på graviditet . Att då borde det göra ondare typ. Löjligt, jag vet ju inte hur det känns att vara gravid så jag kan ju inte bara intala mig att det inte är nåt heller.

Trodde inte jag skulle känna något idag, men det gör jag. Inte lika mycket dock.

Imorse vaknade jag dock upp dyngförkyld, kan man bli det i samband med grav ? Nu letar man alla tecken

Och beklagar ditt missfall och håller tummarna för att det går vägen nästa gång <3

Tack <3

Alla har ju olika smärttrösklar och kroppar fungerar ju olika. Men för mig var det tydlig skillnad från mensvärk. Även fast det var liknande så var det ändå skillnad. Så svårt att beskriva. Men mer som ett tryck med lite öm känsla. Kan inte minnas att det gjorde ont.

Jag blev helt igentäppt i näsan också! :)

Jaa jag vet. Minsta lilla förändring uppmärksammar man.

Hur känns det idag?
  • s0ff
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-08 23:45:44 följande:

Godkväll!

Jag har tempat vid 3 tillfällen endast, tyvärr. Men idag höjdes tempen med 0.1 grad. Kan det betyda att äl är på g? Eller är det inte så det funkar?

Nej tyvärr. Tempen stiger först efter ÄL och håller sig sedan högre fram till mens. Skulle tvärtom säga att tempen kan sjunka lite grann strax innan ÄL, min temp brukar iaf göra det :)
Svar på tråden BIM December 2019