• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Mevi1315

Har lyckats med tre mys under stegringstiden. Får hoppas det räckte. Är dyngförkyld och dessutom sjukskriven för stress då jobbet är lite upp och ner just nu. Får hoppas på ett plus.

• boshab

Mensen kom igår eftermiddag så inget detta år. Nu siktar vi mot 2020!

Lycka till allihopa. :)

• Tjoppa12

Måste molvärk kännas som liknande mensvärk? Jag menar, gör den oftast det..ni som haft det tidigare ? Har hela dagen känt dova "smärtor" som är mer irriterande än onda. Inte som mensvärk då man får en riktig värk

• Em595

Hej nu har min temp sjunkit från att vara på 36.3 under mensen och därefter 36.7, tills idag då jag hade 36.1. Fick även en ökad stegring på ägglossningstest men inte positivt än, detta är bara dag 8 i cykeln av en vanligtvis 31 dagar lång cykel, hur ska jag tolka det? Ligga i eller? :O

• s0ff
    Em595 skrev 2019-12-07 17:11:03 följande:

Hej nu har min temp sjunkit från att vara på 36.3 under mensen och därefter 36.7, tills idag då jag hade 36.1. Fick även en ökad stegring på ägglossningstest men inte positivt än, detta är bara dag 8 i cykeln av en vanligtvis 31 dagar lång cykel, hur ska jag tolka det? Ligga i eller? :O

Svårt att säga. Du kan ju få en tempdipp innan ÄL. Mäter du basaltemperatur? Dvs med två decimaler. Det är viktigt för att kunna detektera små skillnader :)
  • Em595
    s0ff skrev 2019-12-07 17:25:09 följande:

Svårt att säga. Du kan ju få en tempdipp innan ÄL. Mäter du basaltemperatur? Dvs med två decimaler. Det är viktigt för att kunna detektera små skillnader :)

Har tyvärr inte inhandlat en sådan men blir att köpa en ordentlig inför nästa cykel. Kan tempdippen vara flera dagar innan äl? Jag kombinerar med ältester så jag hoppas att jag inte missar den pga den där decimalen :(
  • Link92
    Em595 skrev 2019-12-07 17:33:01 följande:

Har tyvärr inte inhandlat en sådan men blir att köpa en ordentlig inför nästa cykel. Kan tempdippen vara flera dagar innan äl? Jag kombinerar med ältester så jag hoppas att jag inte missar den pga den där decimalen :(

Din temp kan ju variera med massa annat också :) man kan få högre temp av att sova längre än vanligt, dricka två enheter alkohol eller mer kvällen innan osv.
  • Patzy90
    Anonym (Drömmen om syskon) skrev 2019-12-06 21:55:00 följande:

Jag funderar på om jag har äl idag då jag fått en tempdipp. Kommer se de om några dagar om tempen stiger men känner mig ärligt osäker. Brukar få super stark äl test dock har jag inte använt de på några månader för o pröva "låta de ske naturligt" (funkade självklart inte) men redan andra dagen jag tog äl test (4/12) så blev de ganska starkt så trodde ju att ett super starkt test skulle komma den 5e men nää.. Nu har de bara blivit svagare så funderar på om de va de typ :O hade 36.43 dagen de blev starkt på testet (4e) o idag den 6e en dipp till 36.07.

Då är det ingen äl temp höjningen håller in sig till mens.
    Minmillis skrev 2019-12-07 10:16:45 följande:

Fast de där är fel information. Är man väl påläst om hur den basala temperaturen fungerar i samband med ägglossning så vet man att de är vanligt att temperaturen kan sjunka när ägget släpper för att sedan öka. :)

Känner mig väldigt påläst då jag står fast vid det. Eftersom jag använder natural cycels och läst alla artiklar där om äl. Om den sjunker så går det inte att fastställa om man har haft en äl eller inte..
  • Em595
    Link92 skrev 2019-12-07 18:33:13 följande:

Din temp kan ju variera med massa annat också :) man kan få högre temp av att sova längre än vanligt, dricka två enheter alkohol eller mer kvällen innan osv.

Jaha, jag har inte sovit mer än innan och tempen sjönk ändå 00.6..

Har aldrig testat detta innan och kommer nog ta ett tag innan man blir proffs :) men hittills har jag tempar max 20 min efter jag vaknat och skrivit in i min menskalender, kl 12.00 varje dag tar jag ägglossningstest.

Men tempen sjunker väl av LH höjning? Och sen stiger av gulkroppshormonet som bildas efter ägglossning? Förlåt att jag frågar, känner mig helt ny på detta trots barn sedan innan :O

Gud man kommer bli galen och det har ändå bara gått en vecka sen jag börja med ältest..

Dem andra barnen blev "bara" till och nu när dem tjatar om en liten bebis till och vi planerar syskon blir det inget, trots två år utan skydd och regelbundet sexliv.. :o
Svar på tråden BIM December 2019