• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Hoppas96

Bim+1 idag, ingen mens ännu. Haft ont i brösten i några dagar men inget mer. Får suupersvagt på tidiga tester och neg på digitalt. Känns som jag bara inbillar mig strecken. Jobbig väntan :(

• Anonym (Felicia)
    MW90 skrev 2019-12-08 12:25:38 följande:

En liten fråga:

Har ni varit med om att det kommer lite blod i flytningarna efter sex?

Alltså det blev bara rosa o kom två omgångar när jag torka mig, sen helt plötsligt borta igen...

Jag har fått så mina tidigare cykler!
  • MsSuzyLee

Halloj!

Första gången jag skriver här på familjeliv :) Har BIM om en vecka (15/12) efter att ha haft ett tidigt mf förra månaden. Så jag är inte helt hundra på BIMdatumet, men räknar som att det skulle ha varit en vanlig mens förra månaden, försenad med 4 dagar...

Har den där molande känslan nere i magen och öm i ländryggen. Mådde också lite illa igår och iförrigår. Hoppas på bättre lycka den här gången :)

Vi har försökt i 8 månader och jag är 36 år.

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

10/12 - Loea

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

• MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-08 09:27:18 följande:

Jag tycker mig känna lite molvärk men det kan bero på något annat. Jag är så nyfiken på att testa men just nu är det alldeles för tidigt. Jag köpte clearblue testa tidigt och funderar på att ta det nästa lördag fast egentligen vill jag testa ännu tidigare. Min bim är på söndag den 15:e, NC har ändrat sig ifrån det jag tidigare uppgav i tråden. När tror ni att det är vettigt att prova testa tidigt?

Åh, jag undrar exakt samma sak! :)

Har också BIM 15/12 :D
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-07 16:30:57 följande:

Måste molvärk kännas som liknande mensvärk? Jag menar, gör den oftast det..ni som haft det tidigare ? Har hela dagen känt dova "smärtor" som är mer irriterande än onda. Inte som mensvärk då man får en riktig värk

Jag hade sån dov värk i ungefär en vecka innan BIM förra månaden. Det visade sig att jag var gravid, men det slutade i missfall bara 4 dagar senare. Jag brukar inte ha jätteont vid mens, men tyckte ändå inte att det riktigt kändes på samma sätt. Den dova värken kändes mer... fokuserad... eller vad man ska säga. Och ju närmare BIM jag kom, ju mer blev det en tryckande känsla. Som att något faktiskt höll på att bli större därinne. Det gjorde inte ont utan bara... molade... :)

Så kändes det för mig, den gången. Det är kanske olika från gång till gång och person till person? :)

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Barbrastrei)
    Hoppas96 skrev 2019-12-08 18:32:54 följande:

Bim+1 idag, ingen mens ännu. Haft ont i brösten i några dagar men inget mer. Får suupersvagt på tidiga tester och neg på digitalt. Känns som jag bara inbillar mig strecken. Jobbig väntan :(

Är i samma sits! Drog ut spiral i oktober så har haft mens 1 gång och loggat mina cyklar. Om jag utgår från appar är jag nu bim+2 men testet visade negativt. Första gången jag försöker nu så är tyvärr inte bra på att läsa av stickor.. vet själv inte om bim datum stämmer. Så även här en jobbig väntan :/
  • Steeph
    solkakan skrev 2019-12-08 09:27:18 följande:

Jag tycker mig känna lite molvärk men det kan bero på något annat. Jag är så nyfiken på att testa men just nu är det alldeles för tidigt. Jag köpte clearblue testa tidigt och funderar på att ta det nästa lördag fast egentligen vill jag testa ännu tidigare. Min bim är på söndag den 15:e, NC har ändrat sig ifrån det jag tidigare uppgav i tråden. När tror ni att det är vettigt att prova testa tidigt?

Här är en till som har molvärk, men haft typ i 3 dagar. Börjar dock kännas av mer och mer. Har haft känningar i båda äggstockarna också. Är ?bara? på ÄL+7. Beräknad bim är 14e.
  • Anonym ((tigu))
    Anonym (Barbrastrei) skrev 2019-12-08 19:22:57 följande:
    Är i samma sits! Drog ut spiral i oktober så har haft mens 1 gång och loggat mina cyklar. Om jag utgår från appar är jag nu bim+2 men testet visade negativt. Första gången jag försöker nu så är tyvärr inte bra på att läsa av stickor.. vet själv inte om bim datum stämmer. Så även här en jobbig väntan :/
    Jag är i precis samma sits som dig! Tog också ut min spiral i oktober och haft en mens, trodde jag hade BIM igår men tror att jag kanske har räknat fel och har BIM på måndag eller tisdag, tog ett vanligt test från testlagret igår morse som visade negativt.. har haft mensvärk i 5 dagar nu och jag har aldrig mensvärk förutom dagen innan eller samma dag men ingen mens än..

Vill ju så gärna plussa men tror inte jag kommer göra det förens om ett tag framöver eftersom jag precis slutade med spiralen och kroppen behöver väl vänja sig.. Känns även som att många runt omkring mig nu som lagt ut på sociala medier att dem är gravida, blir så glad för deras skull samtidigt som jag önskar att det var jag.. <3 
  • Anonym (Barbrastrei)
    Anonym ((tigu)) skrev 2019-12-08 19:49:34 följande:

Jag är i precis samma sits som dig! Tog också ut min spiral i oktober och haft en mens, trodde jag hade BIM igår men tror att jag kanske har räknat fel och har BIM på måndag eller tisdag, tog ett vanligt test från testlagret igår morse som visade negativt.. har haft mensvärk i 5 dagar nu och jag har aldrig mensvärk förutom dagen innan eller samma dag men ingen mens än..

Vill ju så gärna plussa men tror inte jag kommer göra det förens om ett tag framöver eftersom jag precis slutade med spiralen och kroppen behöver väl vänja sig.. Känns även som att många runt omkring mig nu som lagt ut på sociala medier att dem är gravida, blir så glad för deras skull samtidigt som jag önskar att det var jag.. <3 

Mina cyklar har varit regelbundna även med spiral, tror jag prickade in ägglossning sist då jag hade flytningar och det stämde i appen.. men fortfarande tidigt som du säger kan säkert ta tid.. har haft en dag ömma bröstvårtor och illamående korta stunder vissa dagar. Väntar in några dagar sen provar jag med ett digitalt test. Blir det mens så planerar jag att följa min temp och prova ägglossningstest. Gäller att ha hoppet uppe och inte ge upp. Detta är första gången jag försöker, har inbillat mig symtom och tom. drömt om pluss,det tar verkligen på ens psyke! Håller tummarna för oss båda! :)
  • Anonym ((tigu))
    Anonym (Barbrastrei) skrev 2019-12-08 20:17:18 följande:
    Mina cyklar har varit regelbundna även med spiral, tror jag prickade in ägglossning sist då jag hade flytningar och det stämde i appen.. men fortfarande tidigt som du säger kan säkert ta tid.. har haft en dag ömma bröstvårtor och illamående korta stunder vissa dagar. Väntar in några dagar sen provar jag med ett digitalt test. Blir det mens så planerar jag att följa min temp och prova ägglossningstest. Gäller att ha hoppet uppe och inte ge upp. Detta är första gången jag försöker, har inbillat mig symtom och tom. drömt om pluss,det tar verkligen på ens psyke! Håller tummarna för oss båda! :)
    ja det har min också varit, men hoppas på ett plus så snart som möjligt för oss båda. Jag har inga symtom alls förutom molande mensvärk så tror absolut inte på + denna månaden, men hoppas du får ett + Hjärta Har också drömt om plus, det är jobbigare än vad jag trott..
Svar på tråden BIM December 2019