• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • Nummer14

Hej!

Så kul att äntligen få skriva i en babygrupp!

Har försökt få barn till och från sen 2011, har 2 missfall bakom mig. Är idag i veckan 5+3.

Men är så otroligt rädd för missfall. Graviditetestet är från igår 5+2, hur såg era tester ut?:)

Är beräknad 20 augusti.
  • LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 20:43:59 följande:

Hej!

Har försökt få barn till och från sen 2011, har 2 missfall bakom mig. Är idag i veckan 5+3.

Men är så otroligt rädd för missfall. Graviditetestet är från igår 5+2, hur såg era tester ut?:)

Är beräknad 20 augusti.

Åh va fint plus ! Underbart när det är starkt. Jag är och har varit hysteriskt rädd för missfall nu, då jag fick ett för 2 månader sen. Men nu börjat lite lugna mig (knack, knack, knack). Är i v.7+1 nu. Mig lugnande det att tänka att de flesta av graviditeterna går bra, och att symptomen börjat öka rejält nu de senaste dagarna. Mitt test såg ut såhär:
  • LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 20:43:59 följande:

Hej!

Är beräknad 20 augusti.

Åh va fint plus ! Underbart när det är starkt. Jag är och har varit hysteriskt rädd för missfall nu, då jag fick ett för 2 månader sen. Men nu börjat lite lugna mig (knack, knack, knack). Är i v.7+1 nu. Mig lugnande det att tänka att de flesta av graviditeterna går bra, och att symptomen börjat öka rejält nu de senaste dagarna. Mitt test såg ut såhär:
  • NathalieAtlanta

Vi är i v.8 på julafton och vill typ berätta för föräldrar och syskon, men vet inte om vi vågar innan v.12..svårt att bestämma oss..

• Nummer14
    NathalieAtlanta skrev 2019-12-22 21:40:16 följande:

Vi är i v.8 på julafton och vill typ berätta för föräldrar och syskon, men vet inte om vi vågar innan v.12..svårt att bestämma oss..

Tycker ni ska berätta, det är en helt fanatiskt julklapp att ge..Om något slulle gå fel så är se skönt att ha några som stöd. Men gör de som känns bäst:)
  • Anonym (Hejåhå)

Ni som är gravida, har ni konstant mensvörk eller kommer den o gpr

• LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 22:08:35 följande:

@LinneaM93 vilket fint plus!

När har du inbokat ultraljud?

Har inget än, har inskrivning 9.1. Jätte sent tycker jag? Typ v.11? Så efter det så får jag först remissen framåt till ultra. Surt
  • LinneaM93
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-22 22:40:34 följande:

Ni som är gravida, har ni konstant mensvörk eller kommer den o gpr

Kommer och går. Jag var väldigt stressad över detta i 3 veckor :D. Jag hade massor runt BIM, typ 3 dagar då. Sen försvann det o kom lite emellanåt. Men kubde gå 3 dagar emellan utan något alls. Sen plötsligt i slutet av v.7 så började det ordentligt igen och höll i sig i 3 dagar. Vaknade t.o.m på natten av smärtan. Nu har det igen lagt sig. Så kommer verkligen och går, vilket nu känns skönt faktist fast jag först var väldigt orolig då jag inte hela tiden kände nåt :)
Svar på tråden BF augusti 2020