• Anonym (Tjo)

Inte ens A-kupa

Hej!

Jag är en vuxen kvinna som inte ens har A-kupa i bröststorlek. Är vi fler? Hur påverkar det dig/er? Jag är sugen på att börja dejta igen men känner att detta är ett hinder för mig, jag när bh dagligen bara för att få det att se mer symmetriskt ut med min övriga kropp, dvs min bh har såna där baserade kupor aningen iaf.

Utan bh har jag bara bröstvårtor. Har lyckats amma ett barn med gott resultat och ja brösten var för mig stora under den första tiden när de var mjölkfyllda då hade jag iaf A-kupa. Nu är det eller jag upplever det som mer platt än innan jag var gravid.

Finns det män som kan tända på en kropp som min?

• Svar på tråden Inte ens A-kupa
  • Anonym (AA-D)

När jag var yngre hade jag AA i bh, och ärligt talat skulle jag göra vad som helst för att få tillbaka den Storleken. Idag har jag D-kupa och jag trivs inte alls med det. Ett par bröst med A-kupa är lika fina som vilka andra bröst som helst. Men plågar det dig så finns det ju möjlighet att operera. Men gör det för din skull då, inte för någon killes skull...

• Anonym (Tjo)
    Anonym (AA-D) skrev 2020-06-06 00:13:00 följande:

När jag var yngre hade jag AA i bh, och ärligt talat skulle jag göra vad som helst för att få tillbaka den Storleken. Idag har jag D-kupa och jag trivs inte alls med det. Ett par bröst med A-kupa är lika fina som vilka andra bröst som helst. Men plågar det dig så finns det ju möjlighet att operera. Men gör det för din skull då, inte för någon killes skull...

Men läser du vad jag skriver? Jag kan inte fylla ut en enda bh inte ens den minsta storleken. Det är för min skull, eftersom att jag någon gång önskar ha en relation och kanske bära en bh eller en bikini. Kanske ha ett linne utan att behöva fejka med en bh som är alldeles för stor eftersom att allting annat ser helt sjukt ut. Jag tar på mig en bh för att bhkupan agerar bröst inte för att bh:n behövs. Jag har bröstvårtor inget mer.
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-05 23:55:47 följande:

Hej!

Tänkte uppdatera tråden. Har ikväll bestämt mig för att ta lite mått, hittade en sida med instruktioner kring hur man ska mäta för att få reda på vilken bh storlek man har.

Så jag följde guiden och fick fram följande:

Ca 75/76cm under ?brösten?.

Och mitt på, dvs där jag har som mest ?volym? typ då på bröstvårtan för min den så blev det ca 78/79cm.

Slutsats, jag har ingen bh-storlek eftersom att jag bara har bröstvårtor. Ska ta mig mod och ringa till vc i början på nästa vecka orkar inte detta något mer nu.

Jag var platt som en pannkaka trots ett barn tills jag fick barn nummer två vid 35 års ålder.
    Helt plötsligt hade jag c-kupa och folk var helt säkra på att jag operarat mig. 

Jag hade hellre varit mer eller mindre planka, jag känner mig inte hemma i min "nya" kropp... trots att snar 20 år passerat.

Borde väl vara nöjd med toppiga "ungdomsbröst" som är helt naturliga, vid 55 års ålder. 
    Men det är jag inte. JAg skulle önska att de iaf var liiiite mindre. 
  • Anonym (Tjo)
    Anonym (Ullis) skrev 2020-06-06 00:25:50 följande:

Jag var platt som en pannkaka trots ett barn tills jag fick barn nummer två vid 35 års ålder.

Helt plötsligt hade jag c-kupa och folk var helt säkra på att jag operarat mig. 

Jag hade hellre varit mer eller mindre planka, jag känner mig inte hemma i min "nya" kropp... trots att snar 20 år passerat.

Borde väl vara nöjd med toppiga "ungdomsbröst" som är helt naturliga, vid 55 års ålder. 

Men det är jag inte. JAg skulle önska att de iaf var liiiite mindre. 

Du önskar se ut som en man alltså? Som jag på överkroppen?
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-06 00:44:08 följande:
    Du önskar se ut som en man alltså? Som jag på överkroppen?
    Kanske inte men jag klämmer ihop dem i en tajt sportbehå.
  • Anonym (Tjo)

Jag ser ut som nr 2 på skalan. Sitter jag ner så ser det aningen större ut
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-06 10:44:47 följande:

Jag ser ut som nr 2 på skalan. Sitter jag ner så ser det aningen större 
    Är du beredd att operera dig? Du kanske kan få det via vården utan att betala allt själv. Jag insåg nog inte riktigt hur obefintliga dina bröst är.
    Får nog backa på det jag skrev om att jag var som en pannkaka, men det var så jag upplevde det. Som en plattfisk... mina var som nummer fyra ungefär.

Fast jag kvarstår vid att jag hellre haft lite mindre numera, hur snygga och faktiskt ovanliga i sitt skick i min ålder. (De är ju 35 år yngre än resten av mig och 20 år mindre slitna än hos mina medsystrar.)
  • Anonym (Tjo)
    Anonym (Ullis) skrev 2020-06-06 12:02:39 följande:

Är du beredd att operera dig? Du kanske kan få det via vården utan att betala allt själv. Jag insåg nog inte riktigt hur obefintliga dina bröst är.

Får nog backa på det jag skrev om att jag var som en pannkaka, men det var så jag upplevde det. Som en plattfisk... mina var som nummer fyra ungefär.

Fast jag kvarstår vid att jag hellre haft lite mindre numera, hur snygga och faktiskt ovanliga i sitt skick i min ålder. (De är ju 35 år yngre än resten av mig och 20 år mindre slitna än hos mina medsystrar.)

En nummer 4 vore som en dröm här, då skulle jag i alla fall ha bröst. Troligtvis så skulle jag operera mig eftersom att jag inte orkar leva som jag gör längre. Detta stör mitt liv alldeles för mycket.
  • Anonym (Tjo)

Är för övrigt ?normalt? byggd och ganska bred om både axlar och höfter så det ser verkligen jätte konstigt ut. Är ingen lång smal catwalk modell om jag vore det så skulle det också vara ett problem men ändå mer i proportion med resterande kroppen.

• Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-06 12:38:47 följande:
    En nummer 4 vore som en dröm här, då skulle jag i alla fall ha bröst. Troligtvis så skulle jag operera mig eftersom att jag inte orkar leva som jag gör längre. Detta stör mitt liv alldeles för mycket.
    Får jag fråga hur gammal du är?

Ring din vårdcentral på måndag, det får bli ett första steg. Och berätta hur dåligt detta får dig att må. Överdriv om det behövs.

Generellt är jag, helt ärligt, mycket skeptisk till bröstförstoringar och tycker oftast att det är en lyxoperation då personen i fråga faktiskt redan hade bröst. Men i ditt fall har jag full förståelse.

Hoppas du får den hjälp du behöver.
Svar på tråden Inte ens A-kupa