• Anonym (Tjo)

Inte ens A-kupa

Hej!

Jag är en vuxen kvinna som inte ens har A-kupa i bröststorlek. Är vi fler? Hur påverkar det dig/er? Jag är sugen på att börja dejta igen men känner att detta är ett hinder för mig, jag när bh dagligen bara för att få det att se mer symmetriskt ut med min övriga kropp, dvs min bh har såna där baserade kupor aningen iaf.

Utan bh har jag bara bröstvårtor. Har lyckats amma ett barn med gott resultat och ja brösten var för mig stora under den första tiden när de var mjölkfyllda då hade jag iaf A-kupa. Nu är det eller jag upplever det som mer platt än innan jag var gravid.

Finns det män som kan tända på en kropp som min?

• Svar på tråden Inte ens A-kupa
  • Anonym (Tjo)
    Anonym (Ullis) skrev 2020-06-06 13:28:40 följande:

Får jag fråga hur gammal du är?

Ring din vårdcentral på måndag, det får bli ett första steg. Och berätta hur dåligt detta får dig att må. Överdriv om det behövs.

Generellt är jag, helt ärligt, mycket skeptisk till bröstförstoringar och tycker oftast att det är en lyxoperation då personen i fråga faktiskt redan hade bröst. Men i ditt fall har jag full förståelse.

Hoppas du får den hjälp du behöver.

Jag är ingen ungdom, är 30 år och har lidit av detta under hela mitt liv. Däremot har jag levt i förnekelse i perioder och eftersom att jag ändå lyckats ha en relation så har tiden flutit på... men jag har alltid haft detta problem som upplevts mer eller mindre intensivt under episoder. Är trött på det. Behöver inte överdriva. Det ser ut som det gör och det påverkar allt och har alltid gjort.
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-06 13:48:31 följande:
    Jag är ingen ungdom, är 30 år och har lidit av detta under hela mitt liv. Däremot har jag levt i förnekelse i perioder och eftersom att jag ändå lyckats ha en relation så har tiden flutit på... men jag har alltid haft detta problem som upplevts mer eller mindre intensivt under episoder. Är trött på det. Behöver inte överdriva. Det ser ut som det gör och det påverkar allt och har alltid gjort.
    Då önskar jag dig lycka till! 
  • Anonym (Tjo)

Så tid bokad till vc, ska dit inom ett par veckor för en första bedömning. Då ska vi se vad de säger.

• Anonym (Ullis)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-08 09:25:37 följande:

Så tid bokad till vc, ska dit inom ett par veckor för en första bedömning. Då ska vi se vad de säger.

Håller tummarna!
    Uppdatera gärna när du vet mer. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (bröst)

Jag är också en vuxen kvinna, till och med fullvuxen, som för ett år sedan gjorde en bröstförstoring. Resultatet är så fint och jag är så nöjd! Det var/är en härlig känsla att få ett par naturliga och riktigt snygga bröst. Det kan jag rekommendera till dig!

• Anonym (Biologi)
    Anonym (Tjo) skrev 2019-11-23 08:58:08 följande:
    Du menar att man måste anstränga sig extra vid liten penis eller va? Hur anstränger man sig extra med minimala bröst?
    En kille som har 5 cm kuk och/eller är kortväxt kan välja att ta livet av sig eller gilla läget. Även om killen är lägger upp en miljard kan man inte göra något åt saken..

En kvinna kan fixa allt och i vissa fall få det betalt via landstinget.
  • Anonym (Tjo)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-06-08 21:52:12 följande:

En kille som har 5 cm kuk och/eller är kortväxt kan välja att ta livet av sig eller gilla läget. Även om killen är lägger upp en miljard kan man inte göra något åt saken..

Så om någon annan lider så ska alla andra också lida? Inte konstigt att världen ser ut som den gör.
  • Anonym (Positivt)
    Anonym (Tjo) skrev 2020-06-09 01:16:28 följande:
    Så om någon annan lider så ska alla andra också lida? Inte konstigt att världen ser ut som den gör.
    Tvärtom. Var glad att du är kvinna som kan fixa dina kroppsliga skavanker.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Positivt) skrev 2020-06-09 06:57:49 följande:

Vill inte sätta ord i TS mun nu men hur naiv är du egentligen som tror att det bara är att lägga sig under kniven och så är det bra? Gör du det för att du vill, jättebra för dig. Många gör det dock inte för att de VILL operera sig utan för att de INTE VILL se ut som de gör. Ha lite respekt för att det är en tuff situation att inte kunna älska sin kropp så som den är och att man tvingas välja mellan att antingen förändra den kirurgiskt (vilket man som sagt kanske inte alls vill från början) eller att fortsätta se ut som man gör och känna sig ful, äcklig, otillräcklig eller hur man nu känner sig.

Med det sagt:

TS, jag har förståelse om du känner att operation är det bästa alternativet eftersom du mår som du gör över saken och tänker inte säga att du bör göra det ena eller det andra. Kan bara säga stort lycka till oavsett hur du väljer att göra samt att ditt utseende eller kvinnlighet inte alls är beroende av brösten (höll på att skriva hänger på, men hade nog blivit lite fel. Ursäkta tramset)!
  • Gaskarl
    Anonym (Positivt) skrev 2020-06-09 06:57:49 följande:

Jag tror hon tycker att hon har skavanker.
  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-06-09 07:24:51 följande:
    Vill inte sätta ord i TS mun nu men hur naiv är du egentligen som tror att det bara är att lägga sig under kniven och så är det bra? Gör du det för att du vill, jättebra för dig. Många gör det dock inte för att de VILL operera sig utan för att de INTE VILL se ut som de gör. Ha lite respekt för att det är en tuff situation att inte kunna älska sin kropp så som den är och att man tvingas välja mellan att antingen förändra den kirurgiskt (vilket man som sagt kanske inte alls vill från början) eller att fortsätta se ut som man gör och känna sig ful, äcklig, otillräcklig eller hur man nu känner sig.

Med det sagt:

TS, jag har förståelse om du känner att operation är det bästa alternativet eftersom du mår som du gör över saken och tänker inte säga att du bör göra det ena eller det andra. Kan bara säga stort lycka till oavsett hur du väljer att göra samt att ditt utseende eller kvinnlighet inte alls är beroende av brösten (höll på att skriva hänger på, men hade nog blivit lite fel. Ursäkta tramset)!

"....eller att fortsätta se ut som man gör och känna sig ful, äcklig, otillräcklig eller hur man nu känner sig." 

ELLER jobba på självkänslan och sättet att se och värdera sig själv och sin kropp. 

Folk tenderar att vara så fruktansvärt mentalt lata/svaga (?) och väljer allt som oftast en quick fix. Att bygga exempelvis självkänsla på yttre attribut gör en oerhört skör.

• Anonym (olika)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-06-09 07:24:51 följande:

Med det sagt:

Fortfarande har kvinnan ett val vilket mannen inte har.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-06-08 21:52:12 följande:

Hört talas om penisförlängning? Det finns operationer även för killar.
  • Anonym (olika)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-09 09:10:54 följande:
    Hört talas om penisförlängning? Det finns operationer även för killar.
    Hade det funnits hade det varit en miljardindustri precis som bröstförstoring/förminskning.

Kan du visa en som förstorar från 5 till 15 cm som fungerar från en tillförlitlig källa?
  • Unhappy
    Anonym (Tjo) skrev 2019-11-22 22:21:34 följande:

Hej!

Jag är en vuxen kvinna som inte ens har A-kupa i bröststorlek. Är vi fler? Hur påverkar det dig/er? Jag är sugen på att börja dejta igen men känner att detta är ett hinder för mig, jag när bh dagligen bara för att få det att se mer symmetriskt ut med min övriga kropp, dvs min bh har såna där baserade kupor aningen iaf.

Utan bh har jag bara bröstvårtor. Har lyckats amma ett barn med gott resultat och ja brösten var för mig stora under den första tiden när de var mjölkfyllda då hade jag iaf A-kupa. Nu är det eller jag upplever det som mer platt än innan jag var gravid.

Finns det män som kan tända på en kropp som min?

Svaret på din fråga är Ja. Brösten/kroppen har mindre betydelse, utstrålningen och personligheten är avgörande för mig.
  • Anonym (Normalt)
    Unhappy skrev 2020-06-09 11:55:54 följande:
    Svaret på din fråga är Ja. Brösten/kroppen har mindre betydelse, utstrålningen och personligheten är avgörande för mig.
    Bröst har ingen funktion vid samlag men med 5 cm penis blir det svårt.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kom igen) skrev 2020-06-09 08:26:11 följande:

"....eller att fortsätta se ut som man gör och känna sig ful, äcklig, otillräcklig eller hur man nu känner sig." 

ELLER jobba på självkänslan och sättet att se och värdera sig själv och sin kropp.  o

Folk tenderar att vara så fruktansvärt mentalt lata/svaga (?) och väljer allt som oftast en quick fix. Att bygga exempelvis självkänsla på yttre attribut gör en oerhört skör.

Jag utgick från den subjektiva uppfattningen av alternativen. Givetvis är det allra bästa om alla kan lära sig att älska sig själva precis som de är men det är inte alltid så enkelt och många har kämpat länge men lyckas inte. Förespråkar absolut inte att man ska operera sig bara för att man inte är nöjd med sig själv, jag säger bara att jag förstår varför folk upplever situationen så som jag beskriver den och tycker att man ska respektera dem för det snarare än att säga varken att de tar den lätta vägen ut och borde jobba på självkänslan (det sistnämnda stämmer såklart men innebär inte att det är lätt för det) eller att man ska ?vara glad att problemet är så litet att man bara kan operera sig så det är löst?.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (olika) skrev 2020-06-09 09:07:55 följande:

Fortfarande har kvinnan ett val vilket mannen inte har.

Oavsett vilket behöver du inte få ännu en tråd till att handla om jämförelser mellan könen eller om att något är värre än något annat. Starta i sådana fall en egen tråd om det. Ja det är synd om män med liten penis om de mår dåligt av det, precis som att det är synd om TS som mår så dåligt av sin situation. Man måste inte jämföra. Påminner lite om diskussionerna på högstadiet när tjejerna och killarna debatterade om mensvärk eller en pungspark gör ondast.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-06-09 12:08:58 följande:
    Oavsett vilket behöver du inte få ännu en tråd till att handla om jämförelser mellan könen eller om att något är värre än något annat. Starta i sådana fall en egen tråd om det. Ja det är synd om män med liten penis om de mår dåligt av det, precis som att det är synd om TS som mår så dåligt av sin situation. Man måste inte jämföra. Påminner lite om diskussionerna på högstadiet när tjejerna och killarna debatterade om mensvärk eller en pungspark gör ondast.

Hon kan göra något åt sitt problem. Att hon sedan VÄLJER att inte göra något åt sitt problem är hennes val.

Mensvärk leder sällan till avslutat sexuell karriär.

Svar på tråden Inte ens A-kupa