• boshab

    BIM januari

    1/1 - EllaLo

    2/1 - juliaslife

    3/1 - Planerarbarn19

    4/1 - boshab, Fnissnet

    5/1- saran92

    7/1- scrootie, Hoppas96

    8/1 - SofiaSamuelson89

    9/1- Barbrastreisand

    10/1 - Nataliaaa91

    12/1 - Mevi1315

    14/1 - Önskarbebis2020, Etaj

    16/1 - JeSuisMoi

    17/1 - Planerarsyskon2020

    19/1 - LittleBiscuit2020

    25/1 - Nicciz

  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-21 23:08:39 följande:

    Tog ett test senare vid 19 idag som jag upplevde ännu starkare, se bild. Tog därför clear blue digital advanced,visade fast glad gubbe! Förrigår visade cirkel/negativ, hade tyckt att de skulle åtminstone blinka glad gubbe. Misstänker att äl är på gång nu, tycker det drar lite i ena sidan av magen.. Hoppas det blir lyckat denna gången!


    Lurigt när ÄL kom mycket tidigare! Lycka till iaf! :) ;)
  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-22 11:16:51 följande:

    Ja verkligen! Blev lite chockad, tur att jag började med testerna lite tidigare. Tack ska du ha! Hoppas din kommer snart också:):)


    Precis, bra att du kollade i tid! Tempen höjdes lite idag, skulle gissa ÄL idag eller igår... Men får se imorn :)
  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-22 15:45:59 följande:

    Ja! Stickan är fortfaranee väldigt stark idag också så får se.. Min temp har höjts lite från igår 36.26 till idag 36.32. Vet inte hur detta med temp funkar riktigt än, är det meningen att tempen ska skjuta upp lite mer "hastigt" när ägget väl är släppt? Håller tummarna för dig! Berätta hur det går :)


    Spännande! Precis, tempen sticker iväg en aning efter ÄL. För mig brukar tempen gå från ca 36.2/36.3 till 36.7 efter ÄL och hålla sig över 36.6 :)

    När man tempat ett tag får man en medellinje, så innan ÄL ligger man under den, efter ÄL ligger man över den.
  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-23 18:28:04 följande:

    Hmm.. Ingen tempökning men LH går neråt. Har ägglossning skett trots ingen markant ökning i temp?:/


    Med tanke på att du fick positivt CD13 skulle jag nog gissa på ÄL på CD14 kanske 15. Men du har väldigt starka test både CD12 och 13.

    Jag har haft en konstig tempning denna månad och både NC och Fertilityfriend har lagt ÄL på CD16, trots låg temp dagen efter... inte haft direkta ÄL-känningar men har börjat få ömmande bröst så antar att jag haft ÄL och att progesteron börjat pumpa ut i kroppen :)

  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-24 19:39:40 följande:

    Ja! Sen vet jag inte om LH sjunker ganska snabbt efter äl? Därav funderar jag om jag lyckades fånga äl mellan testerna på cd13.. Men testerna kan ju inte alltid vara korrekta heller. Har försökt mysa nu några ggr så får se om det går vägen denna gång, annars försöker vi igen. Har varit intressant att följa med stickor nu man lär sig mer om mer, det är ju väntan som är värst nu..

    Ja Jag ser din kurva! Troligtvis har det skett då tempen ändå ligger över linjen? Min steg lite idag men inte över linjen, får se om det blir högre imorgon.. hade varit roligt för er om det går hela vägen denna gång efter alla försök! Hoppas:)


    Har för mig att det efter LH-toppen (pos test) tar ca 24-36h för ägget att släppas men det kan ju även ske tidigare och senare. Skönt att veta att du mest troligt haft ägglossning redan :) Det är intressant att lära sig mer om sin cykel - hur det funkar med hormonerna som är inblandade m.m.

    Och så får man försöka ha den där balansen till att det fortfarande är ett samliv man vill ha med sin partner för att man vill och inte bara för att göra ett barn (fastän det är samma sak).

    Instämmer... det är en väntan. Hoppas det går fort nu när det är röda dagar, man har besök av släkt och vänner m.m. Ska försöka njuta de sista dagarna på detta år och ladda upp för att bli starkare för nästa år. :)

    Har inget jättehopp på denna cykel, vi har haft lite för lite sex i fertila fönstret... Men hade varit otroligt om vi har prickat in! Annars ska vi boka in ett läkarbesök i mitten på januari där jag även ska göra en undersökning av livmoder, äggstockar m.m. Blir mycket spännande!

    Förlåt för att jag skrivit en novell haha... Ska försöka hålla mig kortare.
  • boshab
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-24 21:10:57 följande:

    Någon mer som har ÄL som sker nu under jul och nyårsdagarna? Jag är på CD 10 och har Inte börjat få någon stegring ännu på ÄL test. Men väntas få ÄL om cirka 6-7 dagar skulle jag gissa. Som tur är, så är jag ledig fram till den 7e januari så vi ska försöka mysa till det bättre vid denna ÄL än tidigare månad. Men också komma ihåg att mysa för njutningen och kärleken. Är en balansgång lite hur pass mycket man ska gå in i hela ?försöka göra barn?. Även fast kost, träning och livsstil är bra, så är mycket annat som ska klaffa för att det ska bli en liten bebis. Håller tummarna för oss alla, må det snöa en massa plus!


    Det är verkligen en balansgång. Och lotteri känns det som. Är ju "bra" att man blir så inne i processen men det kan hända att man tappar lust och mest bara kör på för att man "måste för att ÄL är om nån dag" etc. Hoppas ni får en lugn och mysig julledighet! :)
  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2019-12-24 21:35:11 följande:

    Håller med! Det är också nu jag inser hur lite kunskap jag egentligen haft kring detta med äl, hormoner och graviditet.. borde finnas mer kring ämnet allmänt i skolan och samhället. Sen är det lätt hänt att man påverkas av allt detta, hoppet,väntan och oklara testresultat.. det tar på ens psyke. Denna gång hann vi inte riktigt ha sex i 'tid' men känner att det får bli som det blir. Man kan inte förvänta sig att sin partner ska funka som en robot när det väl är dags. Allt sker i sin tid. Passa på och njut, vila upp dig så krafterna finns om det nu inte lyckas denna gång. Hoppas besöket kan ev hjälpa med något, tar du några mediciner eller vitaminer nu när ni försöker?

    Ingen fara! Tycker själv det är skönt att skriva av sig, behövs ibland!!


    Verkligen! Förstår att det handlar om prevention i skolan, men en fördjupad kunskap i hur allt fungerar hade inte varit dumt!

    Klart man påverkas. Och för vissa blir det jobbigare ju längre det går, vilket inte är så konstigt. Man har sånt hopp, går runt och känner efter. Som sagt, jag har varit riktigt nere. Har inte känt igen mig själv men börjar komma tillbaka. Låter hemskt men för någon dag sen var första gången på länge som jag njutit av att jag och sambon haft sex.

    Tar tillskott av folsyra, omega-3 och D-vitamin. Är så konstigt att vi börjat med utredningen men inte haft ett riktigt möte med läkaren än haha. Men det blir som sagt i januari och då hoppas jag vi får massa information! :)

    Håller tummarna för er! Och alla i denna tråd. :)

    Tack för omtanken, har ingen jag kan vara så här öppen med.
  • boshab
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-25 11:06:55 följande:

    Ja men precis och sen har jag inte berättat för någon att vi försöker så det är svårt att få lätta hjärtat. Är så tacksam för såna här trådar då, för att kunna skriva av sig ja jag hoppas vi får till det iallafall 2 gånger kring ÄL, men här börjar förkylning komma märker jag hos oss båda, så vi får se hur det blir den här månaden. Annars är det nya tag nästa månad!


    Verkligen. Är svårt att prata om detta. Helt rätt inställning :) Håller tummarna för er ändå! Plötsligt händer det ju!
  • boshab
    Nixtie skrev 2019-12-28 00:54:21 följande:

    Hej, skrev i början men missades nog.. Jag ska ha min mens runt den 8/1 så sätt mig då :) vet inte hur man gör.. är inne på 4:e försöket och har haft oregelbunden mens sen 4 mån tillbaka då jag tog ut min hormonspiral.. så har svårt att hitta min ägglossning.. tror den var på Juldagen så vi får se :)


    1/1 - EllaLo

    2/1 - juliaslife

    3/1 - Planerarbarn19

    4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

    5/1- saran92

    7/1- scrootie, Hoppas96

    8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

    9/1- Barbrastreisand

    10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

    12/1 - Mevi1315

    14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

    16/1 - JeSuisMoi

    17/1 - Planerarsyskon2020

    19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

    20/1 sofieelises

    22/1 Höstlöv123

    23/1 rmj

    25/1 - Nicci, Erla91

    27/1 - Link92, Beeeckisen93

    29/1 Loea

    31/1 Supertrio
  • boshab
    MW90 skrev 2019-12-28 12:24:47 följande:

    Vill någon lägga till mig på bim-listan.

    Har bim enligt appen 11/1

    Men märkte att ägglossning skedde på dag 16 istället för 18. Så då blir bim innan men får utgå ifrån appen.

    Så den 11/1 blir bra.

    Tack för hjälpen :)


    1/1 - EllaLo

    2/1 - juliaslife

    3/1 - Planerarbarn19

    4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

    5/1- saran92

    7/1- scrootie, Hoppas96

    8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

    9/1- Barbrastreisand

    10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

    11/1 - MW90

    12/1 - Mevi1315

    14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

    16/1 - JeSuisMoi

    17/1 - Planerarsyskon2020

    19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

    20/1 sofieelises

    22/1 Höstlöv123

    23/1 rmj

    25/1 - Nicci, Erla91

    27/1 - Link92, Beeeckisen93

    29/1 Loea

    31/1 Supertrio
  • boshab
    Majja92 skrev 2019-12-29 00:14:24 följande:

    Idag kom mensen urgh... :/ Nu ska både jag och mannen lämna prover för att se om det är något på tok, i mars blir det två år sedan vi slutade skydda oss och det enda vi uppnått är några missfall. Maximal otur eller så är det något tokigt med någon av oss. Vi får se, förhoppningvis är 2020 vårat år <3 Nu vill jag bara få vårat efterlängtade lilla knyte! Tänk att man redan känner någon form av kärlek till en individ som inte ens existerar ännu, någon mer som känner samma?


    Vad tråkigt :( Man hoppas ju så innerligt. Förstår vad du menar med att älska något innan man ens är gravid. Sambon och jag pratar ofta om vårt framtida barn, olika scenarion, saker vi längtar efter att få uppleva... Det är hjärtskärande när mensen kommer, eller när man får höra att folk i ens närhet är gravida. Oj så mycket jag har gråtit i höst. Och alla tankar om att nåt är fel. Har 3 bekanta som blivit gravida på mindre än ett halvår, trots att de rökte t.ex. Och här försöker man leva hälsosamt, har regelbunden mens och samliv etc men det går inte...

    Det är skönt att ta itu med det, ifall nåt är fel och är inget fel är det otur... vi har fått provsvar från vår inledande utredning, men inte fått veta dem än. Kommer min mens i januari ska vi boka in gemensamt läkarbesök där vi ska få höra hur det ligger till. Ska även göra en undersökning av livmoder m.m.

    Känns skönt, läskigt, jobbigt men ändå viktigt. Det är ju vårt framtida barn och jag gör vad som helst för att bli gravid. En vacker dag har vi vårt barn i famnen, oavsett hur lång och kämpig resan är. Det kommer vara så värt det, att det är just DET barnet. <3
  • boshab
    Majja92 skrev 2019-12-29 10:00:07 följande:

    Wow det du skriver fick rakt in i hjärtat på mig <3 Våra krokiga vägar till en bebis låter väldigt lika. Hur gamla är ni om jag får fråga?

    Det är även väldigt många i vår närhet som har blivit gravid och den känslan är så... hjärtskärande. Man vill inget hellre än att vara glad åt deras vägnar, men jag kan inte låta bli att känna att det är orättvist! Här kämpar vi med allt vi har och så är det någon som tjoff råkat bli gravid..

    Men precis som du säger, vår tid kommer! Och allt detta kommer vara så värt det, för vårat lilla knyte kommer va den mest älskade ungen i världen!!! :) Tycker vi bestämmer att 2020 är vårat år ;)


    Det är det som är bra med såna här forum - finns tyvärr en del i "samma sits", men man kan hitta hopp och styrka av att veta att man inte är ensam och få den där peppen som man själv tappar emellanåt.

    För det är just det som behövs, hoppet och att inte mista gnistan! Hur jobbigt det än är så kommer det vara värt det, till slut!!

    Jag är 28 och sambon 29. Jag har varit utan preventivmedel i över 2 år, vi har försökt aktivt i ett år. Och har just påbörjat utredning.

    Precis! Hoppas så innerligt på efterlängtade plusset 2020! Det ska gå! :)
  • boshab
    Paramore1 skrev 2019-12-29 09:13:34 följande:

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!

    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.


    Är svårt att få på bild/bifoga in bilden! Men jag ser ett svagt streck! Läste att du ska ta ett annat test imorn, hoppas på tydligare då. Och såklart grattis :)
  • boshab
    Majja92 skrev 2019-12-29 17:36:16 följande:

    Ja tacka gudarna för denna plattform, min stackars sambo hade haft sår i öronen annars! Det känns extra tacksamt när man inte har någon (vad man vet!) i sin närhet som går igenom samma sak.

    Så roligt, som oss! Jag blir 28 och sambon 30 :) Vi började försöka i mars 2018, så snart två år och har haft två missfall under den perioden.

    Imorgon går jag och lämnar blodprov och mannen ska snart lämna sina tester, äntligen känner jag!

    Våran utredning grundar sig i missfallen, hur ser det ut för eran del? Hur känner ni med att få börja med en utredning? :) Jag är jätte ivrig och nervös, sambon är lugn och stadig som alltid <3


    Haha, det har du rätt i! Det är sånt ämne som väcker mycket känslor, iaf för mig, så jag kan iaf inte prata med det irl. Har inte processerat allt än. Kommer kunna berätta om kampen när vi fått svar på mycket, eller blivit gravid. Skulle IVF bli aktuellt för oss skulle jag berätta för min sambos familj (är mycket närmre dem).

    Spännande att vi kan följas åt!

    Beklagar missfallen. Det måste vara en sorg i sig, kan inte föreställa mig. Hoppas ni har kunnat repa er från dem?

    Bra att ni får påbörja utredning! Skönt att vara på gång! Vi hörde av oss pga att jag inte blivit gravid på ett år och "uppfyller" därmed en kriterie för barnlöshetsutredning. 4 dagar efter att vi skickat in varsitt hälsoformulär (hur länge vi försökt, varit tillsammans, bott ihop, min cykel m.m.) fick vi svar att vi ska påbörja utredningen - med blodprov för min del och spermaprov för min kille.

    Låter liknande min sambo - han är verkligen ankaret i vår relation. Lugn, stabil, snabbtänkt (funkar bra på min emellanåt oroande, gnagande hjärna). Var jag som varit drivande till att söka hjälp, han har aldrig varit emot det, men tog mig på allvar när jag frågade om vi skulle skicka in.

    Jag är emellanåt orolig, är så rädd att nåt är allvarligt fel - eller inget fel alls och vi måste prova ytterligare ett år för att kunna få hjälp med IVF m.m.

    Samtidigt har jag blivit lugnare efter detta. Mår inte lika dåligt längre. :)
  • boshab
    saran92 skrev 2019-12-31 10:44:47 följande:

    Verkar inte bli någon skumpa för mig idag, eller vad säger ni?


    Wow, bästa sättet att börja 2020 på! Grattis!
  • boshab
    Mikkans skrev 2020-01-04 10:37:23 följande:

    Tog ett gravtest idag, även om jag vet att det är för tidigt och även om jag sagt till mig själv att inte alls testa utan bara testa först efter bim,är på ägglossning +6/7 och såklart var testet supernegativt (bim 14/1). Lite ledsen blir man ju ändå.

    Ni som försöker, hur gör ni med alkohol? Dricker ni inte alls? Tar ni ett glas vin till middagen eller går ni kanske ut och dricker mycket mer? :)


    Angående alkohol så dricker jag inte alls, är inte mycket för alkohol. Men jag har en liten regel ändå - jag förbjuder mig inte alkohol innan ÄL. Om jag blir sugen så kan jag dricka då. Efter ÄL undviker jag :)
  • boshab

    "Har" BIM idag, ingen mens än. Hade dock lite senare ÄL denna cykel och enligt NC är nytt BIM 7/1. Har inte testat nåt. Har inget tidigt test hemma... Är ändå på ÄL+13. Är sååå sugen på att testa imorn på morgonen, fastän bästa är att vänta till efter tisdag. Suck haha :)

  • boshab

    Tempen var på 36.52 imorse. Tänkte direkt "snart kommer mensen" och nu har den tyvärr gjort det. Stolt över mig själv att jag inte tagit ett gravtest innan BIM haha... :)

    Grattis till de som plussat i denna BIM-tråd, håller tummarna för er andra och hoppas att det blir fler plus <3

  • boshab
    Barbrastreisand skrev 2020-01-05 12:19:21 följande:

    Tråkigt:/ men starkt att inte ta något test!! Jag väntar in mensen också vilken dag som helst då tempen sjunker. det jobbar är att jag vet inte exakt vilken dag mensen kommer då appar sagt olika tidigare och äl var tidigare denna gång. Hemsk väntan mellan äl & mens:/


    Väldigt. Hoppas att mensen inte kommer för din del! Oavsett resultat borde dagarna vara nära nu och den långa väntan över.
Svar på tråden BIM januari