• Anonym (Kontroversiell fråga)

Ska transmän få tävla emot kvinnor i idrott?

Är det rättvist?

Det finns ju en anledning till varför man separerar män och kvinnor i idrott, eftersom män oftast presterar bättre, och mycket riktigt var dessa två transmän i videon oslagbara mot kvinnorna.

">

• Svar på tråden Ska transmän få tävla emot kvinnor i idrott?
  • Anonym (jaha)
    klyban skrev 2019-12-11 18:27:16 följande:

Ägandet handlar om nått helt annat.

Ja och varför drar du upp det?
  • klyban
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-11 18:31:52 följande:
    Ja och varför drar du upp det?

Ta det i sitt sammanhang, och transor får du ta med dig själv.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (jaha)
    klyban skrev 2019-12-11 18:38:56 följande:

Ta det i sitt sammanhang, och transor får du ta med dig själv.

Vad då mitt sammanhang, det var ju DU som tog upp det?
    Är du full eller vad snackar du om?
  • klyban
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-11 18:42:26 följande:
    Vad då mitt sammanhang, det var ju DU som tog upp det?
    Är du full eller vad snackar du om?
    Ta det i sitt sammanhang!
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • UpYours23

Nämen det blir ju inte rättvist. En människa med xx kromosomer ligger ju i de flesta fall i lä atletiskt sett mot en med xy kromosomer, hur mycket läppstift man än smetar på och vad man nu än kallar sig. 

En man kan skära bort snoppen och bygga ett hål down there och sätta på sig en lockig peruk men dennes arvsmassa kommer ändå förbli man, aldrig kvinna. 

Hur svårt kan det vara att förstå? 

När man tävlar i idrott så ska det vara ärligt och rättvist, annars vad är poängen liksom? Ta boxning tex, där får man väga in sig och delas in i olika viktklasser. En tungviktare kan inte säga att -jag känner mig lättviktig och det måste ni respektera och låta mig boxas mot andra lättviktare-. Hur kul skulle den matchen bli, huh?

Nä, en äpple är ett äpple och kommer aldrig kunna bli en apelsin, oavsett hur äpplet än känner sig. Det är ett faktum. Faktan skiter fullständigt i känslor. 

• Anonym (mumma)

Vad tycker transkvinnorna själva? Är det här en viktig fråga för dem?

• Coccolina
    Anonym skrev 2019-12-11 05:08:22 följande:
    Så vilka två är det?
    FL tyckte tydligen att inlägget på dessa kvinnor och män var stötande för det är borttaget men det var bild 3 och 4. 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym
    Coccolina skrev 2019-12-12 02:48:18 följande:
    FL tyckte tydligen att inlägget på dessa kvinnor och män var stötande för det är borttaget men det var bild 3 och 4. 
    Tack för svaret, då gissade jag rätt!

Ettan, tvåan Buck och den sista var solklara transpersoner, trean och fyran tvärtom. Var det fler så minns jag dem inte...

Tack för svaret!
  • jeanette02

Jag tror framtiden får utvisa vad som kommer hända inom berörda sporter. Ett problem är ju att Cis kvinnor får aldrig gnälla för de är ju aldrig offer enligt svensk mentalitet...utan nu handlar allt bara om en väldigt liten minoritet som tydligen bara ska ha rättigheter. Fenomenet har belysts mycket lite i svensk media märkligt nog.

Men vi får se vad som händer framöver, risk finns med rätta att det börjar gro en väldig irritation från vanliga kvinnor inom respektive idrott...men kommer något vettigt media rapportera om det? El kommer kvinnor bara sluta med sina elitsatsningar och ingen vågar ta upp diskussionen.

• Konservativ
    jeanette02 skrev 2019-12-12 06:02:11 följande:

Jag tror framtiden får utvisa vad som kommer hända inom berörda sporter. Ett problem är ju att Cis kvinnor får aldrig gnälla för de är ju aldrig offer enligt svensk mentalitet...utan nu handlar allt bara om en väldigt liten minoritet som tydligen bara ska ha rättigheter. Fenomenet har belysts mycket lite i svensk media märkligt nog.

Men vi får se vad som händer framöver, risk finns med rätta att det börjar gro en väldig irritation från vanliga kvinnor inom respektive idrott...men kommer något vettigt media rapportera om det? El kommer kvinnor bara sluta med sina elitsatsningar och ingen vågar ta upp diskussionen.

kvinnor är aldrig offer?!! har du sovit de senaste trettio åren?

här hsndlar det om vem som är mest offer enligt vänsterns logik
Svar på tråden Ska transmän få tävla emot kvinnor i idrott?