• Anonym (Heartbroken)

    Missfall och han sticker

    Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

    Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

  • Svar på tråden Missfall och han sticker
  • Anonym (Heartbroken)

    Vill bara tillägga att hans drickande har varit ett STORT problem i vårt förhållande och han vet hur mycket jag hatar det...

  • Walker90

    Mitt ex hade alkoholproblem. Efter 1 1/2 år tröttnade jag och lämnade honom. Är det något du funderat över?

    Jag är verkligen ledsen över ditt missfall. Han bör vara hemma så att ni kan stötta varandra. Har ni en bra kommunikation? Jag tycker du ska prata med din kille om hur du känner. Kanske bör han söka hjälp om han har alkoholproblem?

    Kram <3

  • Anonym (Heartbroken)

    Jag har försökt prata med honom om det men enligt honom har han INGA problem... ja jag har sagt till honom att om han inte slutar kommer jag lämna honom... men inget hjälper. Tack för din omtanke. Jag mår jättedåligt och hade verkligen behövt stöd och kärlek nu. Inga av mina vänner bor nära tyvärr så är helt ensam. Kan inte fatta hur man kan välja alkohol framför någon man påstår sig älska...

  • Akira Öken

    Klart man inte gör så mot någon man älskar. Kanske han också är ledsen? Det är i så fall ett väldigt märkligt sätt att visa det på. Du skriver "partner". Han är ingen partner i detta iallafall.

    Beklagar missfallet och hoppas att du får tröst och stöd av andra i din omgivning.


  • LoveRain

    Vad tråkigt att läsa om ditt missfall! Stor kram till dig!

    Ang din partner, du har sagt att du lämnar honom om han inte slutar. När sa du det? Gav du honom en tidsram?

    Har han sökt hjälp? Tycker han att hans alkoholkonsumtion är ett problem? Vad säger han när du ber honom om stöd efter missfallet?

  • Zaxika

    Förstår att du är ledsen. Beklagar missfallet.

    Kanske är han inte den mannen du vill att han ska vara. Han har säkert fina sidor, men låter ju inte riktigt som pappamaterial.

  • Anonym (Heartbroken)

    Tack Akira. Ja han är säkert ledsen men som du sa det är ett konstigt sätt att visa det på. Satt och storlipade i soffan men han brydde sig inte ens... men antar att det är så vi har det med de som dricker

  • Anonym (Tjej.)

    Hej och stor kram till dig! 
    Du ska inte behöva gå genom detta ensam. 
    Men, till din partners supande. Jag har varit tillsammans med en man som drack för mycket. Det slutar aldrig. Hur mycket du än säger att det sårar dig. Bara lämna! 
    Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon bättre. Tro mig, det gjorde jag. Lever lycklig med min sambo, har två bonus barn och nu ska vi försöka få barn tillsammans. Livet är underbart. 

  • Anonym (man-up)

    Hej TS, nej MAN gör inte så, och man gör inte så..

    Vill verkligen inte strö salt i såren, men det är både okänsligt och känslokallt att utsätta sin partner för det han nu gör. Visst, det kanske är hans sätt att bearbeta negativa känslor, men också otroligt själviskt och väldigt omoget.

    Jag är Man, har också gått igenom missfall tillsammans med kvinnan i mitt liv och vet att man bäst stöttar varandra genom en kris, det förutsatt att vad man känner för varandra är ömsesidigt.

    När ditt sorgearbete har lagt sig och du fått perspektiv, chansen att tänka klart, så tror jag du inser att det finns någon annan för dig som behandlar dig väl, med respekt och kärlek.

    Ett förhållande handlar just om det, kärlek och respekt. Något också ett barn som kommer till världen har rätt till anser jag.

  • Anonym (Sign)

    Jag försvarar inte han eller hans beteende men alla har sitt eget sätt att hantera sorg på! Känslostormar är inte för alla, vissa är den tysta som ser "känslolös" utåt sett men gråter inombords.

    Alkoholproblemen är ett stort problem som bara han kan ta tag i. Ska han fortsätta att supa så har ni ingen framtid tillsammans.

Svar på tråden Missfall och han sticker