• Anonym (Dax! Vakna!)

Dags att införa mansskatt!

Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-11 00:00
    Men hallå eller? Ni som argumenterar emot mansskatt, det är dags att vakna nu! Någon form av konsekvens måste samhället ta till för att få bukt med eländet. Man läser varenda eviga dag män som begår brott. Inte sällan SD-politiker. Ibland fungerar ingenting annat än kollektiv bestraffning. Män behöver börja ta ansvar för andra mäns beteende. Tyvärr. Men nu är det så. Samhällskostnaden pga mäns kriminallitet och våld kostar oändliga summor. Pengar som hade kunnat gå till barnomsorg, djurskydd, äldreomsorg, sjukförsäkring osv. Men tydligen vill samhället prioritera annorlunda...
  • Svar på tråden Dags att införa mansskatt!
  • Djurvän03
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:52:36 följande:

Så du menar att mäns våld inte är ett samhällsproblem? Du, det är dax även för dig att vakna och se vad som händer. Läser du aldrig aftonbladet?

Att jag inte är för kollektiv bestraffning är inte synonymt med att jag inte tycker det är något samhällsproblem. Läs vad jag menar.
  • Anonym (Emmie)
    Djurvän03 skrev 2019-12-10 12:40:46 följande:

Att jag inte är för kollektiv bestraffning är inte synonymt med att jag inte tycker det är något samhällsproblem. Läs vad jag menar.

Skriv vad du menar istället så slipper man onödiga missförstånd. Ett tips i all välmening.
  • Studentpappa
    Anonym (jag) skrev 2019-12-10 12:29:02 följande:
    Jämförelsen med supporterklubbar o dylikt i ett annat inlägg, där måste hela  klubben ta ansvar fastän kanske endast några få individer gjort nåt fel. Även om det bara är några är rötägg så tvingas ALLA stå för det. Vare sig dom vill det eller ej. Det är deras sätt att hantera det, o det har ju funkat! Det har blivit bättre! Det är logiken enligt mig. Så därför, kan en klubb hantera det, borde även staten kunna se till att fixa till det på nåt sätt.

Och det här med vård o förlossning tänker jag hör till bilden som helhet, för en del av dessa statens fiktiva mans-skattepengar kunde gå till det. Likväl som till övrig vård f ö, som som både du o jag kommer behöva nån gång i livet, vare sig vi vill det eller ej (så det måste inte inte vara just till kvinnovård menar jag).

Det teoretiska med din linjära minskning osv, hur skulle jag kunna svara på det. Vi är ju inte där..  men en motivation till förändring till det bättre.
    Så med andra ord har du ingen aning om vad du pratar om eller vad det skulle kunna åstadkomma du tycker bara det skulle vara najs om män fick betala lite mer typ? Du måste väl ha något slags belägg på vad en mansskatt skulle kunna vara bra för? Hur ska det minska våldet? Varför ska man sluta slå, skatten finns ju där för att du är man. Det blir ju ingen skillnad även om du slutar spöa frugan. 

Eller har det helt plötsligt inte med våld att göra utan om en underfinansierad vård som män som nyttjar mindre men ska betala mer för. Du framstår inte som särskilt logisk i ditt resonemang. 

Jag tror helt seriöst det är så här dåligt F! resonerar när de kommer på sina förslag och det är ju anledningen till att de utplånade sig själva på bara några år.
    Ride it like you stole it
  • EnAnonumius
    Anonym (Emmie) skrev 2019-12-10 13:31:10 följande:
    Skriv vad du menar istället så slipper man onödiga missförstånd. Ett tips i all välmening.
    Hon skrev ju tydligt att hon anser att en "kollektiv bestraffning"  INTE skulle vara någon lösning på problemet.  Gick fan inte att missförstå hens text alls även om man valde att anstränga sig.

Fast du gjorde det av någon märklig anledning. Förvånad
    Ett tips i all välmening, låt bli att tolka andras inlägg i perfekta svartvita mallar och läs andra inlägg så som fan läser bibeln.
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:26:43 följande:
    Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    Våld mot barn och våld mot djur sysslar faktiskt kvinnor med också.
    Skall vi införa en speciella kvinnoskatt så vi få bukt med detta?

Det är en väldigt liten grupp män som sysslar med våld i samhället överlag. Jag, som moder och kvinna, vill inte att min son skall straffas för att han föddes med en kuk mellan benen. Anledningen är att min son respekterar kvinnor, barn och djur, och skulle aldrig vara våldsam mot varken barn, djur eller kvinnor. Jag anser inte att min skötsamma son skall ha något ansvar för manliga rötägg.

Med ditt resonemang om man skall dra det på individnivå i stället. Ponera att din mamma begått ett mord. Man hittar inte din mamma och då får DU sitta i fängelse istället för mordet din mamma begått, bara för att du har det gemensamma med din mamma d.vs "en fitta mellan benen". Anser du det är rimligt att du sitter mellan 5-10 år fär ett mord du aldrig begått?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Djurvän03
    Anonym (Emmie) skrev 2019-12-10 13:31:10 följande:

Att du har problem med läsförståelsen är inte mitt problem.
  • Djurvän03
    EnAnonumius skrev 2019-12-10 14:00:26 följande:

Hon skrev ju tydligt att hon anser att en "kollektiv bestraffning"  INTE skulle vara någon lösning på problemet.  Gick fan inte att missförstå hens text alls även om man valde att anstränga sig.

Fast du gjorde det av någon märklig anledning.

Ett tips i all välmening, låt bli att tolka andras inlägg i perfekta svartvita mallar och läs andra inlägg så som fan läser bibeln.Våld mot barn och våld mot djur sysslar faktiskt kvinnor med också.

Skall vi införa en speciella kvinnoskatt så vi få bukt med detta?

Det är en väldigt liten grupp män som sysslar med våld i samhället överlag. Jag, som moder och kvinna, vill inte att min son skall straffas för att han föddes med en kuk mellan benen. Anledningen är att min son respekterar kvinnor, barn och djur, och skulle aldrig vara våldsam mot varken barn, djur eller kvinnor. Jag anser inte att min skötsamma son skall ha något ansvar för manliga rötägg.

Med ditt resonemang om man skall dra det på individnivå i stället. Ponera att din mamma begått ett mord. Man hittar inte din mamma och då får DU sitta i fängelse istället för mordet din mamma begått, bara för att du har det gemensamma med din mamma d.vs "en fitta mellan benen". Anser du det är rimligt att du sitter mellan 5-10 år fär ett mord du aldrig begått?

• Anonym (Goff)

Har svårt att tänka mig att särskilt många av de mest våldsamma individerna betalar någon som helst skatt så de lär nog inte ändra sitt beteende av ett sånt här förslag.

• Anonym (Jo’ru)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:26:43 följande:
    Nä?ru, då är det väl bättre att

1.utvisa utländska kriminella, dra in uppehållstillstånd och utvisa.

2. Spärra in folk längre men även straffa hårdare, ex. ge mördare livstid utan benådning, våldtäktsmän och pedofiler kirurgisk kastrering samt. långa fängelsestraff o.s.v
  • Anonym (qwer)
    Mimosa86 skrev 2019-12-10 12:19:51 följande:
    Absolut! Räkna av det mot de skatteintäkter mina barn kommer förse samhället med ;)

Sverige har gått pluss på mitt barnafödande OCH mitt förvärvsarbete. Så jag tar inte illa vid mig alls här :)
    Men tror du på allvar att samhället gått plus på dina barn? Kan du inte redovisa hur det gått till?

Vi börjar med alla kontroller under graviditeten. Sedan kostnaden för förlossningen. Lägg till ersättningen för din/er föräldraledighet, läkarkontroller och vaccineringar för barnet. Sedan, förskola och fritids. Grundskola, gymnasium. Fri tandvård. Kanske har de uppsökt läkare för någon skada eller sjukdom? Har de varit sjuka någon gång och ni vabbat? Det har skattemedel betalat. 

Fram till sin 18-årsdag har varje svenskfödd individ kostat mer än 3 miljoner kronor för samhället. Om dina barn blir skattebetalare är inte självklart. De kan bli sveriges Breivik och kosta miljoner i fängelseförvaring. De kan bli skadade/sjuka så de aldrig kan jobba eller flytta utomlands.
  • Anonym (Människa)
    Anonym (qwer) skrev 2019-12-10 17:10:09 följande:
    Men tror du på allvar att samhället gått plus på dina barn? Kan du inte redovisa hur det gått till?

Vi börjar med alla kontroller under graviditeten. Sedan kostnaden för förlossningen. Lägg till ersättningen för din/er föräldraledighet, läkarkontroller och vaccineringar för barnet. Sedan, förskola och fritids. Grundskola, gymnasium. Fri tandvård. Kanske har de uppsökt läkare för någon skada eller sjukdom? Har de varit sjuka någon gång och ni vabbat? Det har skattemedel betalat. 

Fram till sin 18-årsdag har varje svenskfödd individ kostat mer än 3 miljoner kronor för samhället. Om dina barn blir skattebetalare är inte självklart. De kan bli sveriges Breivik och kosta miljoner i fängelseförvaring. De kan bli skadade/sjuka så de aldrig kan jobba eller flytta utomlands.
    Nej, det är ju lika bra införa tvångssteriliseringar av hela befolkningen från 14 års ålder. De som misslyckas gör man tvångsaborter på. Sjuka och alla andra icke-arbetsföra inför vi dödsstraff på. För hugaligen, om nån skulle ligga samhället till last och det via din skattesedel! Men då gäller samma sak dig med- den dag du blir sjuk/skadad/pensionär ska även du dödas. Lika för alla serru. Ingen tjänar på att det föds barn så snart finns bara djuren kvar. Hurra!

/hon som tydligen inte förtjänade att födas för hon råkade bli kroniskt sjuk

Svar på tråden Dags att införa mansskatt!