Anonym (Emmie) skrev 2019-12-10 13:31:10 följande:
Skriv vad du menar istället så slipper man onödiga missförstånd. Ett tips i all välmening.
Hon skrev ju tydligt att hon anser att en "kollektiv bestraffning" INTE skulle vara någon lösning på problemet. Gick fan inte att missförstå hens text alls även om man valde att anstränga sig.
Fast du gjorde det av någon märklig anledning.

Ett tips i all välmening, låt bli att tolka andras inlägg i perfekta svartvita mallar och läs andra inlägg så som fan läser bibeln.
Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:26:43 följande:
Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
Våld mot barn och våld mot djur sysslar faktiskt kvinnor med också.
Skall vi införa en speciella kvinnoskatt så vi få bukt med detta?
Det är en väldigt liten grupp män som sysslar med våld i samhället överlag. Jag, som moder och kvinna, vill inte att min son skall straffas för att han föddes med en kuk mellan benen. Anledningen är att min son respekterar kvinnor, barn och djur, och skulle aldrig vara våldsam mot varken barn, djur eller kvinnor. Jag anser inte att min skötsamma son skall ha något ansvar för manliga rötägg.
Med ditt resonemang om man skall dra det på individnivå i stället. Ponera att din mamma begått ett mord. Man hittar inte din mamma och då får DU sitta i fängelse istället för mordet din mamma begått, bara för att du har det gemensamma med din mamma d.vs "en fitta mellan benen". Anser du det är rimligt att du sitter mellan 5-10 år fär ett mord du aldrig begått?