• Anonym (Dax! Vakna!)

Dags att införa mansskatt!

Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-11 00:00
    Men hallå eller? Ni som argumenterar emot mansskatt, det är dags att vakna nu! Någon form av konsekvens måste samhället ta till för att få bukt med eländet. Man läser varenda eviga dag män som begår brott. Inte sällan SD-politiker. Ibland fungerar ingenting annat än kollektiv bestraffning. Män behöver börja ta ansvar för andra mäns beteende. Tyvärr. Men nu är det så. Samhällskostnaden pga mäns kriminallitet och våld kostar oändliga summor. Pengar som hade kunnat gå till barnomsorg, djurskydd, äldreomsorg, sjukförsäkring osv. Men tydligen vill samhället prioritera annorlunda...
  • Svar på tråden Dags att införa mansskatt!
  • Anonym (Emmie)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:26:43 följande:
    Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    Håller med!
  • Anonym (H)

Håller med dig! Tror att feministiskt alternativ hade ett sånt förslag.

• Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2019-12-09 15:31:18 följande:

Håller med dig! Tror att feministiskt alternativ hade ett sånt förslag.

Feministisk initiativ*
  • klyban

Det heter redan böter!

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • annabellelee

Håller inte med. (Tydligen behöver man inte nyansera sitt ställningstagande mer än så).

• Anonym (Emmie)
    annabellelee skrev 2019-12-09 15:33:46 följande:

Håller inte med. (Tydligen behöver man inte nyansera sitt ställningstagande mer än så).

Varför håller du inte med?
  • Anonym (Dax! Vakna!)
    klyban skrev 2019-12-09 15:32:36 följande:

Det heter redan böter!

Fast jag syftar på att alla män ska betala mer i tex inkomstskatt.
  • Anonym (Dax! Vakna!)
    annabellelee skrev 2019-12-09 15:33:46 följande:

Du får gärna utveckla. Vad tycker du man ska göra istället för att få bukt med mäns dåliga beteende?
  • Studentpappa
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:36:03 följande:

Fast jag syftar på att alla män ska betala mer i tex inkomstskatt.

Det gör vi ju redan (inte i %) då män som grupp tjänar mer än kvinnor.

Inför du en ren mansskatt tror jag det snarare resultatet blir det motsatta, då tar de redan våldsamma männen det som en fribiljett att fortsätta. De har ju liksom betalat för det.
    Ride it like you stole it
  • CarinaL26

De som begår dessa brott är rimligen de som ska betala. Mansskatt är extrempopulism av samma avart det finns för mycket av i SD.

Svar på tråden Dags att införa mansskatt!