• Anonym (Dax! Vakna!)

Dags att införa mansskatt!

Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-11 00:00
    Men hallå eller? Ni som argumenterar emot mansskatt, det är dags att vakna nu! Någon form av konsekvens måste samhället ta till för att få bukt med eländet. Man läser varenda eviga dag män som begår brott. Inte sällan SD-politiker. Ibland fungerar ingenting annat än kollektiv bestraffning. Män behöver börja ta ansvar för andra mäns beteende. Tyvärr. Men nu är det så. Samhällskostnaden pga mäns kriminallitet och våld kostar oändliga summor. Pengar som hade kunnat gå till barnomsorg, djurskydd, äldreomsorg, sjukförsäkring osv. Men tydligen vill samhället prioritera annorlunda...
  • Svar på tråden Dags att införa mansskatt!
  • Vargaflickan
    Anonym (37 år gammal man) skrev 2019-12-10 11:30:40 följande:
    Inte en chans i världen att våldsamma män blir mindre våldsamma om icke våldsamma män tvingas betala en avgift.

Förslaget är så snurrigt så man häpnar
    Feministlogik vet du, allt med en penis är ondska som ska straffas, eller helst skickas till förintelseläger. 
  • klyban
    Anonym (Hen-hat) skrev 2019-12-10 07:29:58 följande:
    Vill du importera brottslingar, behålla de som begår brott som inte är medborgare så fine. Jag har rätt till min åsikt oavsett. Alla som begår brott är inte av annan härkomst, men många är så visst har det med diskussionen att göra. Eller du menar att de inte är män? Kanske är hens?

DU är fortfarande fel tråd.
    Som du förstod, det ändrar sig inte för du upprepar.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (qwer)
    Anonym (Människa) skrev 2019-12-10 17:23:56 följande:
    Nej, det är ju lika bra införa tvångssteriliseringar av hela befolkningen från 14 års ålder. De som misslyckas gör man tvångsaborter på. Sjuka och alla andra icke-arbetsföra inför vi dödsstraff på. För hugaligen, om nån skulle ligga samhället till last och det via din skattesedel! Men då gäller samma sak dig med- den dag du blir sjuk/skadad/pensionär ska även du dödas. Lika för alla serru. Ingen tjänar på att det föds barn så snart finns bara djuren kvar. Hurra!

/hon som tydligen inte förtjänade att födas för hon råkade bli kroniskt sjuk
    Du missar helt poängen - jag tycker det är ok att betala för allt detta!

"Lika för alla serru" skriver du, men jag hoppas du inser att tråden handlar om det direkt motsatta.

/Han som tydligen inte förtjänade att födas för att han råkade födas som man.
  • klyban
    Anonym (jag) skrev 2019-12-10 12:33:52 följande:
    Jaha. Så bara för att just du väljer att köra på vägen o inte utföra våld mot kvinnor, o då gäller det alla andra också....? 

Kan du förklara hur det du säger ändra nått av det du citerade?

• klyban
    Anonym (Emmie) skrev 2019-12-10 13:31:10 följande:
    Skriv vad du menar istället så slipper man onödiga missförstånd. Ett tips i all välmening.
    Inte emot kollektiv bestraffning, är det svårt och förstå?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2019-12-10 14:00:26 följande:
    Hon skrev ju tydligt att hon anser att en "kollektiv bestraffning"  INTE skulle vara någon lösning på problemet.  Gick fan inte att missförstå hens text alls även om man valde att anstränga sig.

Fast du gjorde det av någon märklig anledning. Förvånad
    Ett tips i all välmening, låt bli att tolka andras inlägg i perfekta svartvita mallar och läs andra inlägg så som fan läser bibeln.

Våld mot barn och våld mot djur sysslar faktiskt kvinnor med också.
    Skall vi införa en speciella kvinnoskatt så vi få bukt med detta?

Det är en väldigt liten grupp män som sysslar med våld i samhället överlag. Jag, som moder och kvinna, vill inte att min son skall straffas för att han föddes med en kuk mellan benen. Anledningen är att min son respekterar kvinnor, barn och djur, och skulle aldrig vara våldsam mot varken barn, djur eller kvinnor. Jag anser inte att min skötsamma son skall ha något ansvar för manliga rötägg.

Med ditt resonemang om man skall dra det på individnivå i stället. Ponera att din mamma begått ett mord. Man hittar inte din mamma och då får DU sitta i fängelse istället för mordet din mamma begått, bara för att du har det gemensamma med din mamma d.vs "en fitta mellan benen". Anser du det är rimligt att du sitter mellan 5-10 år fär ett mord du aldrig begått?

Jag tror tom en del lågpannor kommer se en sådan skatt som att det är fritt fram att bônka kvinnor.
    Och enbart för man betalar en skatt för det.

• Tow2Mater
    Mimosa86 skrev 2019-12-10 12:19:51 följande:
    Absolut! Räkna av det mot de skatteintäkter mina barn kommer förse samhället med ;)

Sverige har gått pluss på mitt barnafödande OCH mitt förvärvsarbete. Så jag tar inte illa vid mig alls här :)
    Det kan inte räknas av eftersom du inte vet om din avkomma kommer bidra eller bara forbruka andras skattepengar i framtiden!
  • Anonym (Va???)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:36:03 följande:
    Fast jag syftar på att alla män ska betala mer i tex inkomstskatt.
    Varför?
  • klyban
    Anonym (Va???) skrev 2019-12-10 18:32:10 följande:
    Varför?
    Rätt enkel och räkna ut helt själv.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:26:43 följande:
    Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    Brist på kvinnliga förebilder kanske... 
Svar på tråden Dags att införa mansskatt!