• Anonym (Dax! Vakna!)

Dags att införa mansskatt!

Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-11 00:00
    Men hallå eller? Ni som argumenterar emot mansskatt, det är dags att vakna nu! Någon form av konsekvens måste samhället ta till för att få bukt med eländet. Man läser varenda eviga dag män som begår brott. Inte sällan SD-politiker. Ibland fungerar ingenting annat än kollektiv bestraffning. Män behöver börja ta ansvar för andra mäns beteende. Tyvärr. Men nu är det så. Samhällskostnaden pga mäns kriminallitet och våld kostar oändliga summor. Pengar som hade kunnat gå till barnomsorg, djurskydd, äldreomsorg, sjukförsäkring osv. Men tydligen vill samhället prioritera annorlunda...
  • Svar på tråden Dags att införa mansskatt!
  • klyban
    Yassas skrev 2019-12-09 17:31:58 följande:
    Du lever i en fantasivärld.
    Rättssamhället fungerar inte optimalt som du tycks tro. Det finns både oskyldigt dömda och de som inte döms trots begånget brott.

Något mer du funderar på i din svart-vita värld?

Så du säger att vi ska överge ett rättssäkert samhälle?
    För det är precis det du skriver betyder.
    Och den godtycklighet som medföljer.

Och lägga orden i mun fungerar inte, då rättssamhället är en totalt separat fråga.
    Och att bevisen inte räcker, då ska man inte heller ha straff elelr böter.
    Vilket man kunde tro var självklart att man är oskyldig till man har en dom.

Men det var rätt gulligt och tro jag pratade om att alla bli dömda i ett rättssamhälle, när en del blir även friade.
    Men denna godtycklighet, vad kommer den av?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Konservativ
    Anonym (Jo) skrev 2019-12-09 17:36:19 följande:

Nja fast kvinnor utbildar sig i högre led i dag samt att kvinnor lever längre och därmed planande det ut på ålderns höst.

Fast på ålderns höst bidrar man inte till offentlig sektor. Tvärtom.
  • Anonym (Människa)
      Tack, jag behövde skratta idag!
  • Yassas
    klyban skrev 2019-12-09 17:37:42 följande:

Så du säger att vi ska överge ett rättssäkert samhälle?

För det är precis det du skriver betyder.

Och den godtycklighet som medföljer.

Och lägga orden i mun fungerar inte, då rättssamhället är en totalt separat fråga.

Och att bevisen inte räcker, då ska man inte heller ha straff elelr böter.

Vilket man kunde tro var självklart att man är oskyldig till man har en dom.

Men det var rätt gulligt och tro jag pratade om att alla bli dömda i ett rättssamhälle, när en del blir även friade.

Men denna godtycklighet, vad kommer den av?

Jag säger inget annat än att vårt rättssamhälle inte fungerar optimalt, varken mer eller mindre.

Resten av ditt inlägg är svårt att bemöta då du svamlar.

Och "gulla" inte okända människor över nätet, det är inte klädsamt.
  • Håkan på Öland

Införa mansskatt? I så fall är det bättre att beskatta kvinnor som föder mer än två barn. Vi är redan tillräckligt för många på vår jord så straffbeskatta alla kvinnor som föder mer än två barn så är mycket vunnet. Jag respekterar kvinnor som vill ha ett dussin ungar men jag vill inte betala deras sjukvård, dagis, skolgång, mm.

• Jordfelsbrytaren

Dags att flytta denna tråd till sandlådan....

• Anonym (H)
    Håkan på Öland skrev 2019-12-09 17:55:01 följande:

Införa mansskatt? I så fall är det bättre att beskatta kvinnor som föder mer än två barn. Vi är redan tillräckligt för många på vår jord så straffbeskatta alla kvinnor som föder mer än två barn så är mycket vunnet. Jag respekterar kvinnor som vill ha ett dussin ungar men jag vill inte betala deras sjukvård, dagis, skolgång, mm.

Fast det är ju männen som befruktar kvinnorna? Männen kan gott få betala skatten.
  • Anonym (H)
    Jordfelsbrytaren skrev 2019-12-09 17:57:46 följande:

Dags att flytta denna tråd till sandlådan....

Varför?
  • Håkan på Öland
    Anonym (H) skrev 2019-12-09 18:15:04 följande:
    Fast det är ju männen som befruktar kvinnorna? Männen kan gott få betala skatten.
    Eller så steriliserar kvinnan sina nyfödda direkt vid födseln så överlämnar vi på sikt över vår planet till djur och natur. PROBLEM SOLVED!
  • Anonym (Bea)
    klyban skrev 2019-12-09 16:44:52 följande:
    Och ogenomtänkt på detta, då vi redan har ett system för detta.
    Exakt så.
Svar på tråden Dags att införa mansskatt!