Studentpappa skrev 2019-12-10 06:12:47 följande:
Nej, för logiken är helt borttappad, Och ett vettigt resonemang saknas helt. Det blandas in snömos ang vård och förlossning som inte alls hör till.
Förklara gärna mekanismen som leder till minskat våld, skulle vara intressant att höra hur incitamentet skulle fungera. Minskar det linjärt med varje procent eller hur fungerar det?
Jämförelsen med supporterklubbar o dylikt i ett annat inlägg, där måste hela klubben ta ansvar fastän kanske endast några få individer gjort nåt fel. Även om det bara är några är rötägg så tvingas ALLA stå för det. Vare sig dom vill det eller ej. Det är deras sätt att hantera det, o det har ju funkat! Det har blivit bättre! Det är logiken enligt mig. Så därför, kan en klubb hantera det, borde även staten kunna se till att fixa till det på nåt sätt.
Och det här med vård o förlossning tänker jag hör till bilden som helhet, för en del av dessa statens fiktiva mans-skattepengar kunde gå till det. Likväl som till övrig vård f ö, som som både du o jag kommer behöva nån gång i livet, vare sig vi vill det eller ej (så det måste inte inte vara just till kvinnovård menar jag).
Det teoretiska med din linjära minskning osv, hur skulle jag kunna svara på det. Vi är ju inte där.. men en motivation till förändring till det bättre.