• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • nihka
    Bejje skrev 2020-02-22 00:54:46 följande:
    Du har tyvärr rätt. Islam går inte att blanda med andra religioner eller kulturer. Det blir alltid våld. Kolla vart som helst i världen där kriser pågår, Islam är alltid inblandat. Så är det bara och det är för att Islam är en hemsk religion och kultur. 
    Och du har fel.

Det har funnits och finns alltjämt "kriser" utan att islam är inblandat. Sist jag var i Burma var de buddhister:
    Myanmar

I Myanmar pågår världens snabbast växande flyktingkris. Här finns också en av Rödakorsrörelsens allra största insatser just nu.

Efter decennier av militärstyre var förväntningarna stora när Myanmar gick till val 2015. Men förhoppningarna om en fredlig, demokratisk förändring har inte infriats. I augusti 2017 bröt strider ut i delstaten Rakhine, som är Myanmars fattigaste delstat, mellan landets armé och oppositionsgrupper. Hem brändes ned, civila dödades och torterades. Våldet har drivit över 700 000 människor över gränsen till Myanmars grannland Bangladesh, i vad FN kallar världens snabbast växande flyktingkris. Omkring 863 000 personer i delstaterna Rakhine, Kachin, Shan och Kayin beräknas dessutom vara i behov av nödhjälp, men det är svårt för hjälporganisationer att nå fram till dessa.

Rödakorsrörelsen bistår människor både i Myanmar och Bangladesh med bland annat mat, vatten, hushållsföremål och sjukvård. Det är en av rörelsens största humanitära insatser i världen just nu.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • misil

Glädjer mig mer åt att socialdemokraterna sakta men säkert sjunker,förhoppningsvis hamnar man under 20% efter valet.
    Men eftersom jag inte röstar på SD så hoppas jag att valresultatet blir som följer KD 11% M 20% SD 20% och att dessa partier bildar regering,om man tittar på hur S och MP regeringen med stödpartier sköter sig så är dessa siffror inte ouppnåeliga,S,MP,C och L har ju ett par år kvar att fortsätta med sin huvudlösa politik.
    Extra glädjande vore om S endast blev tredje största parti efter valet,vilket skulle leda till stora stridigheter inom partiet mellan vänster och högerfalangen kanske t.o.m en splittring av socialdemokraterna.

• Anonym (Länder)
    nihka skrev 2020-02-22 01:57:45 följande:

Svenskar är inte mer skötsamma och hederliga än andra.

Hur gör vi med SD-kulturen som jag inte känner någon samhörighet med alls och det är jag inte ensam om. En tvåstatslösning? För det går ju inte att blanda kulturer säger du ju.

Om du inte känner dig hemma i SD-kulturen, den svenska kulturen, är du ju fri att flytta till något annat land. Eftersom Sverige är en demokrati kommer ingen att hindra dig från att flytta- om du själv vill. Du kan ju flytta till något land som är lika positivt inställda till invandring som du verkar vara! Vilket land tror du att du skulle flytta till, i så fall?
  • Anonym (low)
    nihka skrev 2020-02-22 00:58:02 följande:
    Jag ser till individen och gör ingen människa ansvarig för vad någon annan i deras "grupp" gjort - vilket skulle vara rasism

Men nu råkar det vara så att just otroligt många män ligger bakom just våldtäkter, rån, hat, förnedring och mord. Män står för en massa våld och hat mot vårt samhälle. Så hatar du män?

Jag rör mig mycket bland invandrare och de är varken bättre eller sämre än de svenskar jag känner.
    Ändå begår minoriteten majoriteten av brott. Du vet själv att det hela har eskalerat! 
  • Shoegal81

Putin lär ju skratt gott om inte annat. Att SD fått makt är 100% Rysslands förtjänst. Lättmanipulerade outbildade Svenskar som tror att invandrarna tar deras jobb, men i själva verket sitter de på landsbygden utan att gått ut gymnasiet och pillar sig i naveln. Mer utbildning är viktigt så inte hjärndöda "män" i 45-årsåldern som går på komvux och sjunger "Jimmy sha la la la la la" a la Beavis and Butthead från AIKs hejarklack får styra vår land. 

• Anonym (Karin)
    Shoegal81 skrev 2020-02-22 04:57:17 följande:

Putin lär ju skratt gott om inte annat. Att SD fått makt är 100% Rysslands förtjänst. Lättmanipulerade outbildade Svenskar som tror att invandrarna tar deras jobb, men i själva verket sitter de på landsbygden utan att gått ut gymnasiet och pillar sig i naveln. Mer utbildning är viktigt så inte hjärndöda "män" i 45-årsåldern som går på komvux och sjunger "Jimmy sha la la la la la" a la Beavis and Butthead från AIKs hejarklack får styra vår land. 

Ja det finns olika typer av människor som röstar SD såklart. Du får vidga dina vyer. De kretsar jag rör mig i är det mest högutbildade läkare bl a som röstar SD. Många har de utländskt ursprung. De är trötta på att vissa kan komma hit och bara plocka ut bidrag år ut och år in. Medans många andra har arbetat sedan dag 1 i Sverige. Och kan på lösa grunder skickas ut igen. Fast man t o m har en anställning.

SD är väldigt populärt överlag bland många som kommit till Sverige. Jag förstår det, många gillar helt enkelt ett parti som vill värna de som sköter sig och vill utvisa bråkmakare. Väldigt enkelt att förstå. Sätta krav på att man integrerar sig, lär sig språk och så. Självklarheter.

Tror du på fullaste allvar att det är Rysslands förtjänst?

Nej du, det har svenska politiker och dåliga journalister klarat av bra själva att lyfta SD. Hehe, deras bästa valarbetare.
  • Anonym (SD 2022)
    Anonym (low) skrev 2020-02-22 02:59:32 följande:

Ändå begår minoriteten majoriteten av brott. Du vet själv att det hela har eskalerat! 

Lokalpressen granskade brottsligheten i mitt län 2017 och man kollade då på allt som hänt 2016.

6 av 10 fängelsedömda vid tingsrätten hade medborgarskap i annat land än Sverige.

De som har utländskt medborgarskap utgör 6 % av befolkningen i mittplan.

6 personer var dömda för våldtäkt 2016 och av dessa hade tre utländskt medborgarskap.

Hur många dömda som hade annan invandrarbakgrund fick vi inte veta. Tänk alla som är första- och andra generationens invandrare.

Överrepresententationen är extrem när man talar om kriminalitet och de med invandrarbakgrund.

Räcker med att se hur det ser ut i deras hemländer för att begripa detta.
  • Missermajser

Ang. brottsligheten så tror jag de där extrema amerikanska gangstergängen vars kultur vi släppte in i landet skulle ha slagit ned hårt från början.

De där gängen med sk snälla, missförstådda mc-romantiker kom sedermera att bli högerfjantarnas och vikingrockarnas idoler.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRw3J4/bandidos-topp-friad-for-37-skjutvapen--av-namndeman-som-gillar-band

Det är ju inte svårt att gissa var sprängämnen och vapen i förorterna kommer ifrån.

• nihka
    Anonym (Länder) skrev 2020-02-22 02:25:40 följande:

Om du inte känner dig hemma i SD-kulturen, den svenska kulturen, är du ju fri att flytta till något annat land. Eftersom Sverige är en demokrati kommer ingen att hindra dig från att flytta- om du själv vill. Du kan ju flytta till något land som är lika positivt inställda till invandring som du verkar vara! Vilket land tror du att du skulle flytta till, i så fall?

Jamen se där. Inte en siffra rätt. SD-kultur är inte "svensk kultur" utan en av många kulturer man finner i Sverige och en vars förespråkare ofta menar att det inte går att blanda kulturer. Det är inte jag som påstår att man inte kan blanda kulturer, och då menar du att alla som inte röstar på SD ska " frivilligt" lämna Sverige eftersom SD inte ger något utrymme att blanda kulturer? Du som är få positivt inställd till en enpartikultur, var tycker du 75% av landet ska flytta till?
  • nihka
    Anonym (low) skrev 2020-02-22 02:59:32 följande:

Personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i VISSA brott. Du vet själv att brottslighet inte är en specifik invandrargrej. Vi hade ett rättssystem före 2015 också och straff och fängelser. Du vet också att invandrare är precis lika rädd för kriminella gäng som infödda svenskar är.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?