• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • Missermajser
    nihka skrev 2020-02-22 11:52:19 följande:
    Personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i VISSA brott. Du vet själv att brottslighet inte är en specifik invandrargrej. Vi hade ett rättssystem före 2015 också och straff och fängelser. Du vet också att invandrare är precis lika rädd för kriminella gäng som infödda svenskar är.

De svenska mc-gängens brott räknas inte för SDare. Dom är ju häftiga polare som säljer knark, vapen och sprängämnen...

• Anonym (SD för Sveriges bästa)
    Shoegal81 skrev 2020-02-22 04:57:17 följande:

Putin lär ju skratt gott om inte annat. Att SD fått makt är 100% Rysslands förtjänst. Lättmanipulerade outbildade Svenskar som tror att invandrarna tar deras jobb, men i själva verket sitter de på landsbygden utan att gått ut gymnasiet och pillar sig i naveln. Mer utbildning är viktigt så inte hjärndöda "män" i 45-årsåldern som går på komvux och sjunger "Jimmy sha la la la la la" a la Beavis and Butthead från AIKs hejarklack får styra vår land. 

Vilka fördomar du har! Jag är högutbildad kvinna och röstar SD! Du låter lite hysterisk när du orerar om Putin i din fantasivärld, är det desperation för att du inser att ni vänstermänniskor är på väg att förlora? Förlorare brukar bli rätt desperata, särskilt om de trott sig vara på den vinnande sidan länge, och hela deras världsbild rasar.
    nihka skrev 2020-02-22 11:38:46 följande:

Jamen se där. Inte en siffra rätt. SD-kultur är inte "svensk kultur" utan en av många kulturer man finner i Sverige och en vars förespråkare ofta menar att det inte går att blanda kulturer. Det är inte jag som påstår att man inte kan blanda kulturer, och då menar du att alla som inte röstar på SD ska " frivilligt" lämna Sverige eftersom SD inte ger något utrymme att blanda kulturer? Du som är få positivt inställd till en enpartikultur, var tycker du 75% av landet ska flytta till?

Du låter lite lättkränkt tycker jag! Känner igen det från andra vänstermänniskor som länge trott att de var på den vinnande sidan, nu inser att de håller på att tappa mark, och det enda de har att komma med är falska anklagelser, otrevligheter och kränkningar.

Keep up the Good work, ju mer ni vänstermänniskor gör bort er, desto mer växer SD pga att folk inser att SD är framtiden. Själv ser jag ljust på framtiden- SD blir större och större, vänstern blir mer och mer bittra och allt fler börjar inse varför vi har så massiva problem i vårt samhälle. Så, fortsätt du med dina bittra vänster-inlägg, du är en bra valarbetare för SD och det uppskattas! Tack!
    nihka skrev 2020-02-22 11:52:19 följande:

Personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i VISSA brott. Du vet själv att brottslighet inte är en specifik invandrargrej. Vi hade ett rättssystem före 2015 också och straff och fängelser. Du vet också att invandrare är precis lika rädd för kriminella gäng som infödda svenskar är.

Nu relativiserar du. Du vet säkert lika bra som de flesta att det finns en stark överrepresentation inom grova våldsbrott, vilket är den typ av brott som är allvarligast.

Om du, mot förmodan, skulle vara en av de få som inte har koll på denna överrepresentation inom grova våldsbrott, är det bara för dig att googla, sök fakta och lära dig mer om detta.

Att relativisera, så som du och andra människor försöker göra, fungerar inte när allmänheten är så upplyst som den är.

Det enda den typen av relativisering leder till, är att du framstår som antingen lögnaktig eller okunnig. Vilket gynnar oss som röstar höger/SD, så förresten, fortsätt relativisera för all del!
  • Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 13:12:07 följande:
    Vilka fördomar du har! Jag är högutbildad kvinna och röstar SD! Du låter lite hysterisk när du orerar om Putin i din fantasivärld, är det desperation för att du inser att ni vänstermänniskor är på väg att förlora? Förlorare brukar bli rätt desperata, särskilt om de trott sig vara på den vinnande sidan länge, och hela deras världsbild rasar.

Varför skulle vänstermänniskor se Ryssland som boven bakom SD's framgångar? Jag är vänster och vill ha alliansfrihet, folkförsvar, SWEXIT, säger nej till NATO, och vill ha begränsad invandring samt stoppa den fria rörligheten. SD håller inte med mig va?

SD's framgångar tror jag beror främst på att både den förra nyliberala högeralliansen och på socialliberalerna i mitten har misslyckats.

Den förstnämnda vill skrota den svenska välfärden för att få internationellt anpassade löner och plattare skatter(detta lyckades lite bättre). De senare ha både gjort dålig analys av situationen och är dessutom en del av de som stod bakom den tidigare regeringens planer.

Sedan har näringslivets intressen gått isär då branscher och ägarintressen ser olika ut då vissa branscher gynnas av globalism och gör högre kapitalvinster medan andras kapitalvinster stagnerar.

De vars kapitalvinster inte gynnas av den globala liberalismen har stöttat de nationalistiska alternativen ekonomiskt och därför sprider de sig bra idag. 

Identitetspolitik och annat har naturligtvis vari till nackdel för alla partier utom nationalistiska partier då dessa fångar in en bredare grupp en miljövänner, transsexualister eller andra smågrupper. Samma utveckling har givetvis funnits i Ryssland men knappast i större omfattning än någon annan stans i världen. Fenomenet med en växande konservativ nationalism är stort i hela världen just nu.

• KillBill

Magdalena Scholl, född 9 maj 1921 i Forchtenberg, död (avrättad) 22 februari 1943 av Nazisterna i München, var en tysk student och motståndskämpe under andra världskriget. Hon var aktiv i motståndsgruppen Vita rosen som med fredliga medel bekämpade den nazistiska regimen. I februari 1943 dömdes hon tillsammans med sin bror Hans Scholl och vännen Christoph Probst till döden och avrättades genom giljotinering.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1008211

SD grundades 1988 av veteraner inom svensk nazism

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Baghdad Bill)

Jag tycker ingenting, då det uppenbart är illvilliga falska rykten spridna av Sverigedemokraternas välkända svans. Vår statsminister Stefan Löfven har givetvis ett fortsatt stort stöd inom partiet och forstätter att visa äkta ledarskap, något man knappast kan säga om en viss herr Åkesson.

• Anonym
    KillBill skrev 2020-02-22 13:44:27 följande:

Magdalena Scholl, född 9 maj 1921 i Forchtenberg, död (avrättad) 22 februari 1943 av Nazisterna i München, var en tysk student och motståndskämpe under andra världskriget. Hon var aktiv i motståndsgruppen Vita rosen som med fredliga medel bekämpade den nazistiska regimen. I februari 1943 dömdes hon tillsammans med sin bror Hans Scholl och vännen Christoph Probst till döden och avrättades genom giljotinering.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1008211

SD grundades 1988 av veteraner inom svensk nazism

Det är naturligtvis djupt tragiskt det som hände.

Men, du måste förstå att det hänt mycket inom SD på över 30 år.
    Varför är det bara SD´s förflutna som spelar roll?
    Tror du att alla andra partier har fläckfritt förflutet?

Jag tycker du ska lägga ditt hat på dem som förtjänar det i denna fråga. Det är inte SD. Det är NMR.
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 13:20:07 följande:

Du låter lite lättkränkt tycker jag! Känner igen det från andra vänstermänniskor som länge trott att de var på den vinnande sidan, nu inser att de håller på att tappa mark, och det enda de har att komma med är falska anklagelser, otrevligheter och kränkningar.

Keep up the Good work, ju mer ni vänstermänniskor gör bort er, desto mer växer SD pga att folk inser att SD är framtiden. Själv ser jag ljust på framtiden- SD blir större och större, vänstern blir mer och mer bittra och allt fler börjar inse varför vi har så massiva problem i vårt samhälle. Så, fortsätt du med dina bittra vänster-inlägg, du är en bra valarbetare för SD och det uppskattas! Tack!

Tack så mycket för för att du berättar att du är lättkränkt. Det förklarar en hel del som varför du ser så många "vänstermänniskor" runt dig. Det måste kännas oerhört jobbigt att bemöta tanken på att det finns borgerliga väljare som inte gillar SDs politik eftersom du gör om dem till "vänstermänniskor" i ditt huvud. Alla som inte stödjer SD är förstås vänster i Lala-land. Stanna där och boa in dig ytterligare.

Det finns ingen "vinnande sida" utan det är val vårt fjärde år och man byter regering rätt som det är. Det finns liksom ingen permanent seger som ska vinnas av någon sida och dessutom växlar det gällande vilka som samarbetar med varandra. Jag ser helst en borgerlig regering utan SD förstås.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym
    Anonym (Baghdad Bill) skrev 2020-02-22 13:50:50 följande:

Jag tycker ingenting, då det uppenbart är illvilliga falska rykten spridna av Sverigedemokraternas välkända svans. Vår statsminister Stefan Löfven har givetvis ett fortsatt stort stöd inom partiet och forstätter att visa äkta ledarskap, något man knappast kan säga om en viss herr Åkesson.

Tror du att Åkesson inte är populär i de egna leden?
    I så fall kan jag berätta att du har fel. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?