• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • Anonym (SD för Sveriges bästa)
    Missermajser skrev 2020-02-22 14:19:25 följande:

Du ska nog inte vara för kaxig. Historien kan upprepa sig! Nationella intressen är inte alltid betryggande eller utesluter sådant som skedde i Frankrike eller Ryssland när de konservativa ståndsbevararna skulle avnjuta sina framgångar. Liberaler eller arbetarpöbel är ingen långsiktig allians för konservativa när det väl kommer till kritan.

Precis, historien kan upprepas på så sätt att om vänstern, kommunismen, får för starkt fäste kan vi få en lika vedervärdig situation som när kommunismen skördade miljontals liv. Må det aldrig hända igen! Vi måste stävja de kommunistiska krafterna, så att det aldrig, aldrig händer igen.
  • Wagner

Folk i allmänhet bryr sig inte stort om vilka som grundade partiet. Det viktiga för folk är vad SD står för idag.

Likadant som med V, som från början och tills för inte så länge sedan var kommunister, d.v.s. antidemokrater. Folk som röstar på dem NU röstar ju inte för proletariats diktatur.

• Anonym (low)
    Anonym (SD 2022) skrev 2020-02-22 09:22:53 följande:
    Lokalpressen granskade brottsligheten i mitt län 2017 och man kollade då på allt som hänt 2016.

6 av 10 fängelsedömda vid tingsrätten hade medborgarskap i annat land än Sverige.

De som har utländskt medborgarskap utgör 6 % av befolkningen i mittplan.

6 personer var dömda för våldtäkt 2016 och av dessa hade tre utländskt medborgarskap.

Hur många dömda som hade annan invandrarbakgrund fick vi inte veta. Tänk alla som är första- och andra generationens invandrare.

Överrepresententationen är extrem när man talar om kriminalitet och de med invandrarbakgrund.

Räcker med att se hur det ser ut i deras hemländer för att begripa detta.
    A det är helt sjukt! 
  • Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:22:24 följande:
    Precis, historien kan upprepas på så sätt att om vänstern, kommunismen, får för starkt fäste kan vi få en lika vedervärdig situation som när kommunismen skördade miljontals liv. Må det aldrig hända igen! Vi måste stävja de kommunistiska krafterna, så att det aldrig, aldrig händer igen.
    Du menar förbjuda åsikter som de försöker med i Polen? Förövrigt så var Franska revolutionen inte kommunistisk. Sedan har både konservativa och liberaler förmodligen orsakat över en miljard människors död. Inte ska vi väl förbjuda dessa ideologier? Nej du vinner inget på att förakta yttrandefrihet och demokrati även om jag kan förstå att du ibland blir frustrerad på meningsmotståndare! :) 
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:08:46 följande:

Men så gulligt, du reagerar som en tillrättavisad treåring! Man påpekar att du (Vilket du visar tydligt i alla dina inlägg!) är lättkränkt, och du svara typ som en treåring: " Men durå! Näe, ja är inte lättkränkt, de är du som e de"! Kul försök, men jag tror att alla själva kan se, när de läser dina kommentarer, hur lättkränkt du är!

Och du, försök lura i någon annan att du inte är vänster. "When it walks like a duck, talks like a duck...." osv......

Riktiga borgare inser att det är med SD:s hjälp man vinner den politiska makten vid valet 2022.

Jodå, det finns visst en vinnande sida! Opinionsvindarna i samhället blåser nu till SD:s fördel och detta kommer bara att stärkas med tiden, medan vänstern tappar mark. En rörelse man kan se över nästan hela världen dessutom.

Tack för att du talar om att du reagerar som en treåring. Du skickar inlägg till mig som handlar om dig själv. Projicering kallas det för. Jag är inte intresserad av dina tankar om dig själv. Och inte heller om dina fantasier om mig. Det är inte hälsosamt att vara så upphängd på en annan person.

Jo, jag tänkte rösta borgerligt även nästa val. Jag tror att du har missförstått "borgerlig". Det handlar alltså inte om en grupp som tillber SD. Synen på SDs politik är förstås något som delar även borgerliga väljare vilket märks tydligt inte minst i det blocköverskridande samarbetet i riksdagen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:17:14 följande:

Dessutom, du behöver öva på läsförståelse. Du förstår, överrepresentation är inte samma sak som majoritet. (Googla båda orden om du inte vet vad de betyder!)

Det kan bli så pinsamt för dig om du tillskriver folk något de aldrig sagt.

Ja, tack för att du påpekar att du behöver jobba med läsförståelsen. Personen jag pratade med uttryckte sig med orden "minoritet" och "majoritet". Förstår att du tyckte det var pinsamt att du missade det. Googla gärna om du inte förstår vad orden betyder!
  • Wagner
    Missermajser skrev 2020-02-22 14:28:39 följande:
    Du menar förbjuda åsikter som de försöker med i Polen? Förövrigt så var Franska revolutionen inte kommunistisk. Sedan har både konservativa och liberaler förmodligen orsakat över en miljard människors död. Inte ska vi väl förbjuda dessa ideologier? Nej du vinner inget på att förakta yttrandefrihet och demokrati även om jag kan förstå att du ibland blir frustrerad på meningsmotståndare! :) 
    Du tycks inte begripa att kommunism per definition är antidemokrati. Kommunister vill ju avskaffa demokratin.
  • Missermajser
    Wagner skrev 2020-02-22 14:43:32 följande:
    Du tycks inte begripa att kommunism per definition är antidemokrati. Kommunister vill ju avskaffa demokratin.

Så därför att du tror att de vill avskaffa demokratin menar du att man ska ta bort rätten till fria åsikter och yttrandefrihet för att man inte får ha en viss åsikt för dig?

• Anonym (SD för Sveriges bästa)
    Missermajser skrev 2020-02-22 14:28:39 följande:

Oj, du har missat hela den "lilla" delen av historien som handlar om kommunismen? Googla Lenin, Stalin osv så kan du lära dig något nytt! Om det är några som vill "förbjuda åsikter" så är det ju kommunismen. Läs på, googla och läs på igen. Vem i tråden har förresten påstått att franska revolutionen var kommunistisk, jag har inte läst det någonstans. Du verkar ganska frustrerad själv som måste komma med halmdockor för att försöka visa din poäng!
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:13:09 följande:

Åh, du leker den leken nu, härmleken. Om någon säger till dig att skaffa kunskap genom att googla, säger du samma sak tillbaka. Jag har googlat och det jag hittade stödjer min tes. Seså, nu är det din tur att googla och skaffa dig kunskap, du verkar lite riktigt ha koll.

Jag råder någon som är okunnig inom ett område att skaffa sig kunskap. Minoriteten begår inte majoriteten av alla brott. Män är ingen minoritet.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?