Inlägg från: Önskarbebis2020 |Visa alla inlägg
  • Önskarbebis2020

    BF september 2020

    S9191 skrev 2020-01-17 10:42:31 följande:

     

    Brukar inte nidblödning ske när ägget fäster? Har inte blött något mer nu så hoppas...Bokade om mitt tidiga ultraljud till 28/1 då får man vet iallafall. 


    Åh vad glad jag blir att höra det! Jag trodde också att jag fick liten rosa flytning Igår eftermiddag men det var jag som torkat för hårt med sandpappret (toalettpappret) på jobbet och fått ett litet sår. Hur mår du annars? Jag hade en del känningar i äggstockarna igår och fick ilningar i magen, sen är mina bröstvårtor ömma som tusan. Tog ett digitalt igår som visade 2-3 så det stämmer ju. Ska kanske ta ett nästa vecka också för att se om det slagit över till 3+
  • Önskarbebis2020
    S9191 skrev 2020-01-17 16:10:43 följande:

    Ja vi får hoppas att det inte kommer mer nu!!

    Jag mår bra, känner fortfarande inte så mycket, lite öm i brösten, ibland lite molvärk och lite mer törstig. Men det är inte mycket symptom. Känns som tiden ni går så otrolig långsamt! Skönt! Fick 2-3 i lördags tänkte ta ett till på söndag då bör det vara ägglossning + 2 dagar så får se om de ökat!


    Nej jag tror att symtom kan skilja sig oerhört mycket mellan person till person samt graviditet. En på jobbet mådde prima innan hon klev in i v. 6-7. Då blev hon väldigt illamående.

    Största skillnaden för mig att vara gravid nu är väldigt ömma bröst. Varje gång inför mens har de bara ömmat liiite men nu är det bröstvårtorna och hela brösten som gör ont, molvärk och öm i äggstockarna, huvudvärk samt hög temp (ja jag tempar fortfarande ibland). Dock konstant sug i magen haha. Men huvudvärk får jag alltid inför mens och ÄL pga hormoner så jag verkar vara känslig för just det. Är glad att jag inte fått sånt där hemskt illamående ännu, det kan vänta någon vecka
  • Önskarbebis2020
    Mibo skrev 2020-01-18 12:29:42 följande:

    Vad har ni för symtom? Jag har nästan inga och är i vecka 7. Ömma bröst och molade/ilningar i livmodern då och då.


    Samma som för mig men jag går in i v 6 imorgon. Eller ja, konstant sug i magen har jag haft sen jag plussade och har haft en del sura uppstötningar. Men annars ?bara? molvärk till och från i både livmoder och äggstockar + ömma bröstvårtor och nu har hela brösten börjat ömma mer.
  • Önskarbebis2020

    Har nog fortfarande inte fattat att jag är gravid. Gick in i v 6 idag och har ömma bröst och bröstvårtor, lite huvudvärk, ibland öm vid äggstockarna men ingenting annat. Alltså INGENTING. I början på v 5 hade jag massor med molvärk som kändes som mensvärk men har inte haft något sådant på säkert 4 dagar. Har istället bara känt av lite då och då ilningar i ljumskar och äggstockar. Vet att man inte ska jämföra sig men jag gör det ändå av rädsla. Jag trodde verkligen att det skulle smälla till snart med symtom men nej. Bara avvakta och se vad som händer antar jag men är svårt när man är ett kontrollfreak som jag är.

  • Önskarbebis2020
    Mint skrev 2020-01-19 09:04:53 följande:

    Jag har precis som du! Mensvärk i några dagar när det var dags för mens, som sen övergick i typ exakt de symptom som du beskriver. Känner ilning mot ena ljumsken i princip konstant. Gick enligt appen Preglife in i v. 6 i förrgår.


    Ja men precis! Sen visst, jag har ökade flytningar och har sura uppstötningar ibland. Oroar mig mest att jag inte känner så mycket i livmodern längre. Men jag är också en person som oroar sig väldigt mycket. Får se vad som sker nu framöver, symtomen kanske slår till snart. Ska in på tidigt ultraljud v. 8+0 så kanske oron lägger sig lite. Vad kul att vi är så nära varandra
  • Önskarbebis2020
    Mint skrev 2020-01-19 09:29:31 följande:

    Jag har också tendenser att noja mycket, får se hur det blir framöver. Än så länge känns det mest overkligt, trodde knappt att det skulle gå och så tog det sig nästan direkt och är liksom på riktigt! Tycker det låter som att du har rätt mycket symptom :-O


    Haha men jag tror ju att jag inbillar mig för att jag vet att jag är gravid för oss tog det sig på 2a försöket så det gick väldigt snabbt. Vi trodde också det skulle ta längre tid. Men är sjukt glad och tacksam. Åh vad jag hoppas det går bra för oss!!
  • Önskarbebis2020

    Någon annan som upplever svettnigar på nätterna ibland?

    Hade så typ 2-3 dagar in när jag visste att jag var gravid, och nu inatt kom det igen (5+2). Mina symtom börjar försvinna känns det som, och oron äter upp mig. Ska kontakta bm senare i veckan om inget förändrats.

  • Önskarbebis2020

    Någon mer i tidig graviditet som har sömnproblem? Jag somnar som en stock men vaknar vid 04 och bara vrider och vänder mig fram till klockan ringer 06.45... ALDRIG haft sömnproblem förut. Har varit så här sen jag plussade. Säg att jag inte är helt ensam om detta haha?

  • Önskarbebis2020
    anaconda skrev 2020-01-23 15:28:14 följande:

    Du är inte ensam om de


    Jag blir ju helt slut på dagarna. Eftersom ingen förutom min man vet att jag är gravid så gick jag iväg på toaletten på jobbet och somnade en liten stund, kunde inte hålla ögonen öppna. Men mår lite bättre nu. Har haft huvudvärk sedan jag plussade och den blir nästan värre för varje vecka som går. Så inte konstigt att jag blir helt slut
  • Önskarbebis2020
    Asparaghus skrev 2020-01-24 10:38:18 följande:

    Hejhej

    Tror att jag kan hoppa in här..

    Är snart 35 år och plussade i Tisdags.

    Väldigt blandande känslor och mycket tankar kring det då jag trodde jag var "färdig" med barn då jag har tvillingkillar födda 2007 och hela den resan var så vansinnigt "komplicerad" hela vägen från barnlöshetsutredning, behandlingar, mkt svår graviditet och förlossning samt tid efteråt. Såväl fysiskt som psykiskt.

    Dock är det min sambos första barn.

    Hade sm 8/12, har inte haft en superregelbunden cykel utan legat mellan 30-35 dagar sådär, så jag vet inte riktigt hur långt jag är.

    Men V 5-7 någonting borde det vara, MEN, Clearblue digital visade igår morse (och i förrgår em) bara 1-2 v så det förvirrade mig lite?

    Har inbokat tidigt UL (VUL antar jag) på Torsdag, hoppas få reda på mer då.

    Någon mer som testat med CB digital och har då veckoindikationen stämt?


    Alltså för mig har det stämt tills nyligen. Den vill inte riktigt slå om till 3+ men jag hoppas och tror att den kommer göra det o helgen. Går in i v 7 på måndag. Jag har dock fått starkare teststreck än kontrollstreck på vanliga gravtest nu och ser att det är starka plus nu hela tiden.
  • Önskarbebis2020

    Någon av er som fortsätter testa? Veckoindikator för mig har stått still nu i precis 1 vecka. Morgonens visade 2-3 fortfarande fast strecken nästan nästan är lika starka och gravtesten är starkare. Kanske bara jag som fäster vid såna här dumma saker... rädd om det lilla.

    (Ja jag bröt upp testet), bifogar bild:



    Som ni ser så har det ökat på 2 dagar. Mina test är alltid starkast vid 09-10 på morgonen.

    Så även om jag är på 5+3 - 5+5 (lite oklart ändå då jag hade oregelbunden mens och äl kom tidigare) så bör den ha slagit om. MEN får intala mig att allt ändå är bra då testen stegrar!

  • Önskarbebis2020
    Tjoppa12 skrev 2020-01-25 20:09:44 följande:

    Det här är, som många andra här, min första graviditet så kan ju inte sånt här med ul osv, och jag har förstått att om allt verkar bra så får man första ultraljudet runt v 13 eller till och med senare ?

    Finns det ingen möjlighet att man får se pyret innan?


    Vi bokar privat i Sthlm där kan man göra från v 6+0, oftast dock i 8+0 och uppåt. Kostar en del men vi tycker att det är värt tänker att det förmodligen finns i de större städerna!
  • Önskarbebis2020
    Tjoppa12 skrev 2020-01-25 20:18:02 följande:

    Okej, och då måste du inte vara inskriven där eller så? Och inte ha nån mer anledning än att du vill se ? Får kolla om det kanske finns nåt sånt här uppe (:


    Nej precis bor i en helt annan stad och bokar man privat så behövs oftast ingen anledning
  • Önskarbebis2020
    emmne91 skrev 2020-01-30 10:06:39 följande:

    När tänker ni berätta om graviditet för andra? Ni som har barn sen tidigare, när berättar ni för barnen?

    Just nu mår jag så illa att jag bara vill ligga i fosterställning och inte röra mig. Barnen blir frågande om varför jag inte orkar leka eller vara som vanligt. Men berättar vi för barnen vet alla om det sen.

    Jag önskar att vi kunde vänta till efter kub-testet för att se att allt ser ok ut. Men tycker synd om barnen som är ovetande om varför jag inte är mig själv.


    Jag har berättat för närmaste familjen men inga vänner

    Jag mår ändå väldigt bra och har inget illamående alls (vilket skapar oro i sig). Har inga barn sedan tidigare.
  • Önskarbebis2020

    Hur mår alla?

    Jag som gått in i v 8 har börjat känna av illamående men inte på morgonen utan förmiddagar och eftermiddagar. Igår kväll var jag illamående från kl 13 tills jag somnade. Det är dock hanterbart måste jag säga. Annars så har jag ömma bröst och blir väldigt trött vid kl 14 haha. Har till och med gått in och sovit lite på toaletten på jobbet för att jag varit så trött...

  • Önskarbebis2020
    jmoon91 skrev 2020-02-05 15:11:53 följande:

    Jag har gått in i v 9 och mår illa på em/kvällen. Den senaste veckan har jag kräkts varje kväll. Åh känner igen mig med tröttheten. Har också gått in på toaletten på jobbet. Man känner sig som en zombie. Känner dock inget i brösten!


    Åh! Ja alltså på morgonen fungerar det men när jag har ätit så börjar det... har under eftermiddagen gått ut på en promenad på jobbet + köpt en drickkvarg som jag druckit lite då och då ur för att hålla illamående i schack haha. Ja visst är det sjukt, man blir så trött.
  • Önskarbebis2020
    Majala skrev 2020-02-05 15:41:41 följande:

    Jag har lyckats hålla illamåendet i check med hjälp av mat och sömn hittills men brösten har ömmat sedan dag 1 och klockan 14 (oavsett vilken tid jag vaknade på morgonen) är jag alltid så trött att jag skulle kunna gå och lägga mig igen...


    Ja jag försöker äta och sova men problemet för mig är att jag tappat aptiten för mat... jag har jättesvårt att få i mig men tvingar i mig mat. Jag har druckit en kvarg nu på eftermiddagen som har hållt illamåendet okej. Ja samma för mig både med brösten och runt kl 14 hahah. Man vill bara gå och sova.
  • Önskarbebis2020

    Tyvärr kommer resan sluta för oss idag när jag åker upp till kk och tar emot tabletter för att avsluta graviditet.

    Gjorde vul i tisdags, v7+5 och tyvärr hade hjärtat precis slutat slå dagarna innan. 2 läkare kollade och konstaterade att detta precis hade hänt då allt annat var perfekt. Jag sökte för ont i sidan och jag hade bara ?tur? att jag åkte in för vul. För detta är ett MA och jag har kvar alla symtom fortfarande så som illamående, ömma bröst och stora ådror på brösten samt inga blödningar alls. Annars hade jag lätt kunnat gå flera veckor till utan att förstå att bebisen dött i magen. Jag säger därmed lycka till, till er alla andra och hoppas att alla era graviditeter går som de ska. Ta hand om er!

Svar på tråden BF september 2020