Richard1986 skrev 2020-01-08 16:40:17 följande:
Och är han inte redo för detta så är det desvärre inte särskilt mycket du kan göra. Både du och jag vet att föräldraskap kräver comittment. Ibland comittment as hell. Är han inte beredd till det så kan det rent av vara bättre för barnet om han inte är involverad alls. Bättre det än att han kommer in och går ut ur barnets liv som han vill...
Jag berättade tidigt för mina föräldrar om mitt äldsta barn. Jag var chockad och lost och orkade inte bära på vetskapen ensam. Vi har alltid stått varandra mycket nära och de har alltid stöttat mig men samtidigt aldrig heller varit i konflikt med barnets mamma på något sätt eller skuldbelagt henne för graviditeten på något sätt.
Det kan vara en god idé att inte stänga dörren för hans Mamma. Men du får ha fingertoppskänsla där för det kan också göra det ännu mera infekterat med honom. Du måste känna efter vad som känns bäst i just din situation. Jag är av åsikten att far och mor-föräldrar har ingen automatisk ?rätt? till att träffa barnbarnen. Det är en fråga för båda föräldrarna att avgöra som jag ser det. En åsikt som delas av mina föräldrar tror jag då de så vitt jag vet aldrig försökt träffa något av mina barn utan att jag vetat om det. Min äldsta dotter träffade dom för första gången efter att jag hade valt att acceptera henne och vara en närvarande förälder. Då var hon några månader.
OK. När du säger så , så räknar jag inte alls med honom längre. Har bara svårt att glömma bort honom och gör detta själv, när jag vet att han bor 10 min ifrån mig.
okej det bra att dem inte gjorde det.
Men som jag vet . så har jag hört att han har sagt till sin mamma att han inte vill detta , hon lät jätte ledsen i telefonen, lät som hon förväntade sig att jag skulle säga vill du vara delaktig. Som jag känner mig själv så är jag en ganska lätt person att göra med , tror att dörren kommer alltid vara öppen för alla de. skulle mår bättre om jag fick lära känna dem. Tror inte jag skulle våga lämna ifrån mig mitt barn till folk jag inte känner.
så min frågan är : sist jag snackade med hans mamma hon lätt jätte trevlig.
skulle gärna vilja lära känna henne vill så himla mycket att hon ska vara delaktig men våga inte fråga , är rädda att SM ska blir arg på mig att jag går bakom hans rygg.

en del av mig säger att han kommer ändra sig vet inte om jag bara inbilda mig eller är för att han ska vara med i bilden . i dont know. både jag och han kommer inte från sthlm han är från sandviken och hel flocken där och jag gbg hela familjen där ,så skulle verkligen behöva hans hjälp. Vill tillbaka till min Juristutbildning nästa år , kommer inte klarar det utan honom känns det som. låter säkert dumt