• Yudita

ensam &gravid

Hej Tjejer! 
    jag vet inte hur jag ska ens börjar , är helt knäckt just nu. 
    Är gravid med en kille jag dejtade i 5 månader , fick reda på att jag var gravid i november 2019 idag är jag gravid i vecka 13. killen vill abslout inte vara delaktig i barnets liv , han vill att jag ska göra abort och det vill inte jag. Ringde honom och försökte får honom att vara delaktig , han har sagt till mig att han inte vill han mår inte bra utav att jag är gravid att jag ska göra abort. 
    Jag tycker verkligen synd om den här barnet vet inte hur jag ska tar det nu under graviditet mår så fruktansvärt dåligt. Han förändrade helt så fort han fick reda på att jag var gravid. kille hör inte av sig längre till mig och han bor 10 min ifrån mig . enligt honom så hatar han mig för detta. 
    Jag behåller inte barnet bara för att ha honom kvar i mitt liv. jag gjorde det för att jag är emot aborter , gjorde det tidgiare en gång ska bara säga att jag mådde riktigt dåligt vill inte går genom det igen. vad ska jag göra? behöver lite råd , jag tänker på detta hela tiden.
    Killen HATAR mig bokstavligen Gråter

• Svar på tråden ensam &gravid
  • Anonym (Sara)
    Yudita skrev 2020-01-09 09:37:00 följande:

Vadå han litade väl på dig ?? Har du aldrig ätit P piller eller . Och vad menar du att jag skyller på honom?? har jag skrivit här att jag skyller på honom?? man är två st när man ligger med varandra , även om han litade på mig det finns alltid konsekvenser till saker man gör. Jag har valt att behålla och inte döda , JAG personlig är emot abort. Tycker man ska tar sitt ANSVAR NÄR MAN LIGGER RUNT TYV'RR.

och jag abslout skriva honom som fader. 

Det är inte bara hans sidan som det är svårt för även för min familjs sidan.

även för mig har två barn sedan tidigare . VIlle ej ha barn med den här killen 

men det blev som det blev kan inte bara skita i saker och ting bara för att man är inte redo. ANVÄND KONDOM så enkelt är det.

Du skrev ju att DU skyddade dig, men att han gjorde det INTE!

Jodå, jag tar p-piller, och jag ser det som att både jag och min man är skyddade. Skulle jag bli gravid trots det, så skulle jag aldrig uttrycka det som att JAG skyddade mig, men min man gjorde det inte!

Ang din sista mening så är du och killen faktiskt lika mycket ansvariga för att kondom används.

Du borde också tagit ansvar för att använda kondom när du väljer att ha sex med en kille som "ligger runt".

Och dessutom eftersom du redan har barn att ta hand om, och inte vill ha barnet med denna killen...

Lyd ditt eget råd i fortsättningen: Använd kondom!
  • Yudita
    Anonym (Sara) skrev 2020-01-10 02:09:28 följande:

Du skrev ju att DU skyddade dig, men att han gjorde det INTE!

Jodå, jag tar p-piller, och jag ser det som att både jag och min man är skyddade. Skulle jag bli gravid trots det, så skulle jag aldrig uttrycka det som att JAG skyddade mig, men min man gjorde det inte!

Ang din sista mening så är du och killen faktiskt lika mycket ansvariga för att kondom används.

Du borde också tagit ansvar för att använda kondom när du väljer att ha sex med en kille som "ligger runt".

Och dessutom eftersom du redan har barn att ta hand om, och inte vill ha barnet med denna killen...

Lyd ditt eget råd i fortsättningen: Använd kondom!

Ska du sitta där och lära mig vad som är fel och rätt?

Du skyddar dig men det gör inte sin sambo blir du gravid så bli du det.

Varför ska jag skydda mig när jag redan gjorde det . Jag är tjej inte kille så han borde skydda dig . Som sagt preventivmedel är inte alltid ???? %hur skulle jag vet att de inte skulle funkar . I?m not the first one who got pregnant with the protection . Så sitt inte där och skriver till mig lyd för ditt råd. Han är inte den första killen jag dejta efter min make . Ni ska även veta en sak KONDOM är inte heller 100%sure .

Vad är det jag borde ha tagit ansvar för han är man han borde använda kondom inte jag har tyvärr inte snopp.

Girl tänk innan du skriver till folk
  • Solarn
    Yudita skrev 2020-01-08 16:07:08 följande:

jamen det klart att vi 'är skyldig barnet det. 

Jag kommer säga det oavsett vad han än säger.

Ursäkta, trodde du menade att du tänkte följa hans önskemål.
  • Yudita
    Richard1986 skrev 2020-01-10 00:45:43 följande:

Jag förstår så väl hur du tänker och vill att det ska vara men hon är ändå hans Mamma. Och Mamma smäller alla dagar i veckan högre än Farmor/Mormor. Barnens välmående är viktigare än allt annat för barnbarnen är inte ens egna utan just ens barns barn. Barnbarnen kan aldrig på något sätt och vis bli Far och Morföräldrarnas ansvar bara för att barnet anser sig ha blivit förälder emot sin vilja och inte vill kännas vid sitt barn.

Sen kanske hon vill träffa barnet någon gång i framtiden men det är en ickefråga i nuläget eftersom barnet inte ens är fött. Oavsett så kommer barnbarnet aldrig bli viktigare för henne än sitt barn.

Kanske kommer han runt något tag och vill vara involverad även personligen. Kanske gör han inte det. Just den biten kan bara han välja och ingen annan hur hårt och orättvist det än känns. Jag hoppas för din skull att allt ska sluta bra trots allt.

Vet du vad du kan inte jämföra dig med honom ursäkta där faktiskt du var 18 år som sagt han är fucking 31 år.

Spelar ingen roll om man är inte redo för nånting man har gjort, man ska tar sitt fucking ansvar och sluta feeel sorry for yourself.

Angående hans mamma i dont give a fuck.

Om hon är på hans sidan eller inte . Har en son själv,

Hade min son gjort så mot en tjej tror mig skulle stöta honom finnas där för honom , skulle även säga till honom att tar sitt ansvar för barnet . Jag skulle finnas där för hans tjej eller ex spelar ingen roll. Barnet är oskyldig den bad oss inte tar hit honom till världen. Tänk på att du var 18 år inte 31. De har haft sina möjligheter nu under tiden jag är gravid . Tyvärr är dörrarna för de redan stängt både för han och hans familj.

Jag har också en familjen som bryr sig om mig . Som Stödjar mig som vill att allting ska bra och att han ska tar sitt ansvar. Tror ni jag mår bra utav detta ?

Han mår inte sämre än mig trust me det gör han inte. Han går inte genom graviditetens depression, han kräks inte varje dag , han gråter inte över sina känslor.

Rådfrågade inte folk här för påhopp utan för råd. Er råd är ingen nytta . Vissa folk här från som sina problem när ni var 18 år nej jag prata om nuläget.

Som jag skrev innan en smart , snäll kille tar sitt ansvar man fly aldrig ifrån sina problem tyvärr då är man inte en man sorry men så är det.
  • Anonym (Sara)
    Yudita skrev 2020-01-10 02:19:41 följande:

Ska du sitta där och lära mig vad som är fel och rätt?

Du skyddar dig men det gör inte sin sambo blir du gravid så bli du det.

Varför ska jag skydda mig när jag redan gjorde det . Jag är tjej inte kille så han borde skydda dig . Som sagt preventivmedel är inte alltid ???? %hur skulle jag vet att de inte skulle funkar . I?m not the first one who got pregnant with the protection . Så sitt inte där och skriver till mig lyd för ditt råd. Han är inte den första killen jag dejta efter min make . Ni ska även veta en sak KONDOM är inte heller 100%sure .

Vad är det jag borde ha tagit ansvar för han är man han borde använda kondom inte jag har tyvärr inte snopp.

Girl tänk innan du skriver till folk

Eftersom jag tar p-piller så ser jag det som att både jag OCH min man skyddar oss.

Vi har fyra barn och planerar inte fler.

Skulle jag bli gravid trots det så skulle jag inte skylla på honom för att HAN inte använde kondom också.

Det är bådas ansvar och beslut att använda kondom.

Du uppmanar andra till att använda kondom, därav jag säger att du ska följa ditt eget råd.

Du bestämmer själv över din kropp, och om ni ska ha kondom eller inte. Det går utmärkt att vägra sex utan kondom, även fast man inte själv har snopp...
  • Yudita
    Solarn skrev 2020-01-10 02:21:06 följande:

Ursäkta, trodde du menade att du tänkte följa hans önskemål.

Nej nej Självklart inte.

Är skyldig den här Barnet the truth
  • Yudita
    Anonym (Sara) skrev 2020-01-10 02:35:05 följande:

Eftersom jag tar p-piller så ser jag det som att både jag OCH min man skyddar oss.

Vi har fyra barn och planerar inte fler.

Skulle jag bli gravid trots det så skulle jag inte skylla på honom för att HAN inte använde kondom också.

Det är bådas ansvar och beslut att använda kondom.

Du uppmanar andra till att använda kondom, därav jag säger att du ska följa ditt eget råd.

Du bestämmer själv över din kropp, och om ni ska ha kondom eller inte. Det går utmärkt att vägra sex utan kondom, även fast man inte själv har snopp...

Jag skyller ablsout inte på honom???? vill bara att han ska tar sitt ansvar

För jag gjorde inte mig själv gravid utan vi var två st när vi hade sex.

Man fly inte bara för att man är inte redo . Var inte redo för detta heller . Men jag tog mitt ansvar som en vuxen kvinnan dessutom är han äldre mig men ändå.
  • Anonym (Sara)
    Yudita skrev 2020-01-10 02:42:01 följande:

Jag skyller ablsout inte på honom???? vill bara att han ska tar sitt ansvar

För jag gjorde inte mig själv gravid utan vi var två st när vi hade sex.

Man fly inte bara för att man är inte redo . Var inte redo för detta heller . Men jag tog mitt ansvar som en vuxen kvinnan dessutom är han äldre mig men ändå.

Jag förstår hur du menar!

Absolut har ni båda två lika stor del och ansvar för denna oplanerade graviditet.

Han är lika delaktig som du, men väljer att fly undan.

Förstår att det kan kännas riktigt orättvist och upprörande, men faktum är att du inte kan göra mycket åt den saken just nu.

Ta hand om dig och dina barn, låt honom hata på sitt håll.

Ingen vet vad som händer i framtiden, strunta i honom för tillfället.

Kanske han ångrar sig och väljer att vara delaktig senare.

Ta en dag i taget!
  • Anonym (Xxx)

Du har valt att behålla, han vill inte ha barn med dig. Han får ta konsekvenserna av sitt val hur han väljer att träffa barnet när det är fött och du ditt när du väljer att behålla med en pappa som inte vill. I och med att du valt att behålla kan det bli så att barnet växer upp utan pappa och farmor. Du får förhålla dig till ditt val och inse att du kanske kommer vara själv i detta. Visst, det är bådas ansvar att du är gravid. Jag tycker du låter väldigt arg, bitter och hämndlysten. Om du inte inser att du inte kan tvinga honom att vara pappa om/när han inte vill mer än på pappret och ge pengar så kommer du leva i bitterhet och hämndlysten. Du måste släppa honom, gå vidare med ditt val och gå och prata med någon om ditt mående. Du kan inte tvinga honom att ta ansvar även fast jag tycker att han borde!

• Anonym (Elin)

[quote=80154373][quote-nick]Anonym (Sara) skrev 2020-01-10 01:54:06 följande:[/quote-nick]Man kan inte alls skriva fader okänd i Sverige.

Det funkar inte alltid i verkligheten som i filmer och böcker.[/quote

Jodå.. En vän som va i en liknande situation fick förslaget från sin barnmorska.. Så de funkar visst om man skulle vilja det

Svar på tråden ensam &gravid