Richard1986 skrev 2020-01-10 00:45:43 följande:
Jag förstår så väl hur du tänker och vill att det ska vara men hon är ändå hans Mamma. Och Mamma smäller alla dagar i veckan högre än Farmor/Mormor. Barnens välmående är viktigare än allt annat för barnbarnen är inte ens egna utan just ens barns barn. Barnbarnen kan aldrig på något sätt och vis bli Far och Morföräldrarnas ansvar bara för att barnet anser sig ha blivit förälder emot sin vilja och inte vill kännas vid sitt barn.
Sen kanske hon vill träffa barnet någon gång i framtiden men det är en ickefråga i nuläget eftersom barnet inte ens är fött. Oavsett så kommer barnbarnet aldrig bli viktigare för henne än sitt barn.
Kanske kommer han runt något tag och vill vara involverad även personligen. Kanske gör han inte det. Just den biten kan bara han välja och ingen annan hur hårt och orättvist det än känns. Jag hoppas för din skull att allt ska sluta bra trots allt.
Vet du vad du kan inte jämföra dig med honom ursäkta där faktiskt du var 18 år som sagt han är fucking 31 år.
Spelar ingen roll om man är inte redo för nånting man har gjort, man ska tar sitt fucking ansvar och sluta feeel sorry for yourself.
Angående hans mamma i dont give a fuck.
Om hon är på hans sidan eller inte . Har en son själv,
Hade min son gjort så mot en tjej tror mig skulle stöta honom finnas där för honom , skulle även säga till honom att tar sitt ansvar för barnet . Jag skulle finnas där för hans tjej eller ex spelar ingen roll. Barnet är oskyldig den bad oss inte tar hit honom till världen. Tänk på att du var 18 år inte 31. De har haft sina möjligheter nu under tiden jag är gravid . Tyvärr är dörrarna för de redan stängt både för han och hans familj.
Jag har också en familjen som bryr sig om mig . Som Stödjar mig som vill att allting ska bra och att han ska tar sitt ansvar. Tror ni jag mår bra utav detta ?
Han mår inte sämre än mig trust me det gör han inte. Han går inte genom graviditetens depression, han kräks inte varje dag , han gråter inte över sina känslor.
Rådfrågade inte folk här för påhopp utan för råd. Er råd är ingen nytta . Vissa folk här från som sina problem när ni var 18 år nej jag prata om nuläget.
Som jag skrev innan en smart , snäll kille tar sitt ansvar man fly aldrig ifrån sina problem tyvärr då är man inte en man sorry men så är det.