• Yudita

ensam &gravid

Hej Tjejer! 
    jag vet inte hur jag ska ens börjar , är helt knäckt just nu. 
    Är gravid med en kille jag dejtade i 5 månader , fick reda på att jag var gravid i november 2019 idag är jag gravid i vecka 13. killen vill abslout inte vara delaktig i barnets liv , han vill att jag ska göra abort och det vill inte jag. Ringde honom och försökte får honom att vara delaktig , han har sagt till mig att han inte vill han mår inte bra utav att jag är gravid att jag ska göra abort. 
    Jag tycker verkligen synd om den här barnet vet inte hur jag ska tar det nu under graviditet mår så fruktansvärt dåligt. Han förändrade helt så fort han fick reda på att jag var gravid. kille hör inte av sig längre till mig och han bor 10 min ifrån mig . enligt honom så hatar han mig för detta. 
    Jag behåller inte barnet bara för att ha honom kvar i mitt liv. jag gjorde det för att jag är emot aborter , gjorde det tidgiare en gång ska bara säga att jag mådde riktigt dåligt vill inte går genom det igen. vad ska jag göra? behöver lite råd , jag tänker på detta hela tiden.
    Killen HATAR mig bokstavligen Gråter

• Svar på tråden ensam &gravid
  • Yudita
    Anonym (Sara) skrev 2020-01-09 04:13:18 följande:
    Vad menar du? Han litade väl på att NI var skyddade eftersom du sa att du tog p-piller?

Men du verkar skylla på honom för att HAN inte använde kondom OCKSÅ?

Nu är det som det är, och väljer du att behålla så är det inget alternativ att inte ange honom som pappan. Det fungerar inte så i Sverige att man bara kan skriva "fader okänd".

Jag tycker absolut att du kan ha kontakt med hans mamma om du tycker det känns bra!

Det är säkert en svår sits för henne med, jag själv som mamma till en ung vuxen son kan relatera till det.
    Vadå han litade väl på dig ?? Har du aldrig ätit P piller eller . Och vad menar du att jag skyller på honom?? har jag skrivit här att jag skyller på honom?? man är två st när man ligger med varandra , även om han litade på mig det finns alltid konsekvenser till saker man gör. Jag har valt att behålla och inte döda , JAG personlig är emot abort. Tycker man ska tar sitt ANSVAR NÄR MAN LIGGER RUNT TYV'RR.
    och jag abslout skriva honom som fader. 

Det är inte bara hans sidan som det är svårt för även för min familjs sidan.
    även för mig har två barn sedan tidigare . VIlle ej ha barn med den här killen 
    men det blev som det blev kan inte bara skita i saker och ting bara för att man är inte redo. ANVÄND KONDOM så enkelt är det.
  • Yudita
    Anonym (Sara) skrev 2020-01-09 04:13:18 följande:
    Vad menar du? Han litade väl på att NI var skyddade eftersom du sa att du tog p-piller?

Men du verkar skylla på honom för att HAN inte använde kondom OCKSÅ?

Nu är det som det är, och väljer du att behålla så är det inget alternativ att inte ange honom som pappan. Det fungerar inte så i Sverige att man bara kan skriva "fader okänd".

Jag tycker absolut att du kan ha kontakt med hans mamma om du tycker det känns bra!

Det är säkert en svår sits för henne med, jag själv som mamma till en ung vuxen son kan relatera till det.
    Vadå han litade väl på dig ?? Har du aldrig ätit P piller eller . Och vad menar du att jag skyller på honom?? har jag skrivit här att jag skyller på honom?? man är två st när man ligger med varandra , även om han litade på mig det finns alltid konsekvenser till saker man gör. Jag har valt att behålla och inte döda , JAG personlig är emot abort. Tycker man ska tar sitt ANSVAR NÄR MAN LIGGER RUNT TYV'RR.
    och jag abslout skriva honom som fader. 

Det är inte bara hans sidan som det är svårt för även för min familjs sidan.
    även för mig har två barn sedan tidigare . VIlle ej ha barn med den här killen 
    men det blev som det blev kan inte bara skita i saker och ting bara för att man är inte redo. ANVÄND KONDOM så enkelt är det.
  • Yudita
    Anonym (Förstår) skrev 2020-01-09 07:47:57 följande:

Jag är kvinna och mamma till två. Jag förstår honom. Även om han inte agerar rätt. Jag ville enbart ha barn om jag kunde ge dom den absolut bästa pappan och de bästa förutsättningarna för att få en trygg kärnfamilj.

Hade jag varit fin kille så hade jag hatat den som behöll barnet. Det hade ju varit den personen som hindrat mig från att kunna ge mitt barn dessa saker. Personen hade tvingat mitt framtida barn att växa upp i en situation som jag inte anser är bra. Personen hade också krossat mina drömmar om att få en stark och trygg kärnfamilj. Jag hade tvingats ett liv med styvföräldrar, styvsyskon, varannanvecka boende mm. Kanske inte rätt men det är känslor.

Jag lever i en lycklig kärnfamilj med en fantastisk man och det livet hade jag aldrig velat missa.

OK? AA du är kvinnan fine det är jag också. Har också två barn and so what?

Tycker man ska tar sitt ansvar för sina handlingar , jag blev gravid inte för att behålla honom tyvärr eller för att förstöra hans liv. han är 31 år han borde veta bättre var han inte redo för att bli pappa ANVÄND KONDOM FÖR FAN. vVARFÖR LÄGGER DU SKULDER PÅ MIG ??
    MAN är två  när man ligger man varandra. 
    bra för dig att du lever i en lycklig kärnfamilj. Jag kommer också från en fin lycklig kärnfamilj. Tror du att jag ville ha detta ?? JAG DÖDAR INTE. 
    Dagen jag hörde/såg  mitt barns hjärtslag, Believe me ville verkligen inte ta denna barnets liv, bara för att pappan inte är redo eller vill ha barn. vem har sagt att han måste vara med i bilden? finns tusen tals barn som liver pappalös i Sverige så du menar de får inte kärlek från sina mammor ??
    Please behåll ditt skit snack för dig själv. Och jag vet en bra kille skulle tar sitt ansvar. har BRÖDER även Killkompisar, jag får höra varje dag , jag hade tagit mitt ansvar om jag fick träffa barnet när det passar eller skulle abslout vara delaktig i mitt barns liv.

jag har inte förstört hans liv?jag har  offrat mitt liv, mitt utbildning allt för denna barn. och så kommer du och säger till mig ,att jag har krossat hans drömmar . Och mina drömmar då ?? Tänker man bara på männen i detta landet eller ?? 
    vad kvinnans rättighet då?? det är ,min kropp jag bestämmer över den inte han. Han har säkert lärt sig en läxa att använda kondom och inte springa runt. Jag hade gjort det om jag vore en kille ,bara för att undvika göra tjejer gravida.

TÄNK NÄSTA GÅNG INNAN DU HOPPAR PÅ MIG
  • Yudita
    Yudita skrev 2020-01-09 09:56:20 följande:
    OK? AA du är kvinnan fine det är jag också. Har också två barn and so what?

Tycker man ska tar sitt ansvar för sina handlingar , jag blev gravid inte för att behålla honom tyvärr eller för att förstöra hans liv. han är 31 år han borde veta bättre var han inte redo för att bli pappa ANVÄND KONDOM FÖR FAN. vVARFÖR LÄGGER DU SKULDER PÅ MIG ??
    MAN är två  när man ligger man varandra. 
    bra för dig att du lever i en lycklig kärnfamilj. Jag kommer också från en fin lycklig kärnfamilj. Tror du att jag ville ha detta ?? JAG DÖDAR INTE. 
    Dagen jag hörde/såg  mitt barns hjärtslag, Believe me ville verkligen inte ta denna barnets liv, bara för att pappan inte är redo eller vill ha barn. vem har sagt att han måste vara med i bilden? finns tusen tals barn som liver pappalös i Sverige så du menar de får inte kärlek från sina mammor ??
    Please behåll ditt skit snack för dig själv. Och jag vet en bra kille skulle tar sitt ansvar. har BRÖDER även Killkompisar, jag får höra varje dag , jag hade tagit mitt ansvar om jag fick träffa barnet när det passar eller skulle abslout vara delaktig i mitt barns liv.

jag har inte förstört hans liv?jag har  offrat mitt liv, mitt utbildning allt för denna barn. och så kommer du och säger till mig ,att jag har krossat hans drömmar . Och mina drömmar då ?? Tänker man bara på männen i detta landet eller ?
    vad kvinnans rättighet då?? det är ,min kropp jag bestämmer över den inte han. Han har säkert lärt sig en läxa att använda kondom och inte springa runt. Jag hade gjort det om jag vore en kille ,bara för att undvika göra tjejer gravida.

TÄNK NOGGRANT NÄSTA GÅNG INNAN DU HOPPAR PÅ MIG
    I tidigare relation , hade jag också en kärnfamilj och en Underbar make.
    I livet blir det inte alltid som vi önskar oss man separera och sklijer sig. Vad ska man göra åt det? min två barn har en underbar ,kärleksfull Pappa och mamma. Även om vi har dem varannan veck. 

Om du vet att du inte kan tar ett ansvar på en annan person , keep your pants on. och knulla inte runt utan skydd. En riktigt karl/man Tar sitt ansvar han fly inte från sin problem. Det skulle jag aldrig som en ,man heller göra.
  • Anonym (s)
    Yudita skrev 2020-01-08 13:18:22 följande:
    Hur ska jag skriva hans namn när han inte vill det? Han har sagt det tydligt och klart att han vill inte att jag ska säga hans namn, ????
    Fast han hade oskyddat sex och får stå sitt kast. Barnet har rätt att få veta vem dess far är och att få det på papper.
  • Anonym (Jodu)
    Yudita skrev 2020-01-08 13:18:22 följande:

Hur ska jag skriva hans namn när han inte vill det? Han har sagt det tydligt och klart att han vill inte att jag ska säga hans namn, ????

Enligt lag ska man ange fader och givetvis ska han stå för underhåll och inte skattebetalarna. Att inte skriva honom som fader är att neka ditt barn sin lagliga arvslott efter sin pappa/pappas sida.

Jag tycker att Richard kommer med bra inlägg, han är öppen om sina erfarenheter. Det är helt rimligt att få vara missnöjd med att ngn annans beslut påverkar hela ens resterande liv.

Ta ett beslut TS som du känner är rätt oavsett påtryckningar från andra. Nästa gång hans mamma lägger sig i så fråga rätt ut vad hon vill få ut av samtalet och säg att du diskuterar inte ditt privatliv med henne.
  • Yudita
    Anonym (Jodu) skrev 2020-01-09 21:54:58 följande:

Enligt lag ska man ange fader och givetvis ska han stå för underhåll och inte skattebetalarna. Att inte skriva honom som fader är att neka ditt barn sin lagliga arvslott efter sin pappa/pappas sida.

Jag tycker att Richard kommer med bra inlägg, han är öppen om sina erfarenheter. Det är helt rimligt att få vara missnöjd med att ngn annans beslut påverkar hela ens resterande liv.

Ta ett beslut TS som du känner är rätt oavsett påtryckningar från andra. Nästa gång hans mamma lägger sig i så fråga rätt ut vad hon vill få ut av samtalet och säg att du diskuterar inte ditt privatliv med henne.

Jodå jag ska skriva hans namn när barnet är fött oavsett vad han tycker och säger.

Nej hon är en underbar kvinnan problemet är att hon tar sin sons sidan . Och det förstår jag fullständigt, men det är ändå hennes barnbarns liv det handlar om inte hennes sons liv längre .

Har lärt mig nu att inte bryr mig om dem längre dem finns inte i bilden . Ska försöka klarar mig själv . Men det gör bara ont att han inte ha kommer ha en pappa eller farmor medans mina andra barn har pappa och en farmor.????
  • Anonym (Elin)

Man kan visst skriva fader okänd om det gör saker å ting lättare.. Det finns ju ändå möjlighet för barnet att veta vem fadern är eftersom man själv vet vem det är.. Självklart ska barnet ha rätt till att vet vem pappan är, men det behöver inte stå på papper om pappan nu skulle vara en idiot.. Som senare kan ställa till problem å fucka up bara för att han kan..

• Richard1986
    Yudita skrev 2020-01-09 22:16:57 följande:

Jodå jag ska skriva hans namn när barnet är fött oavsett vad han tycker och säger.

Nej hon är en underbar kvinnan problemet är att hon tar sin sons sidan . Och det förstår jag fullständigt, men det är ändå hennes barnbarns liv det handlar om inte hennes sons liv längre .

Har lärt mig nu att inte bryr mig om dem längre dem finns inte i bilden . Ska försöka klarar mig själv . Men det gör bara ont att han inte ha kommer ha en pappa eller farmor medans mina andra barn har pappa och en farmor.????

Jag förstår så väl hur du tänker och vill att det ska vara men hon är ändå hans Mamma. Och Mamma smäller alla dagar i veckan högre än Farmor/Mormor. Barnens välmående är viktigare än allt annat för barnbarnen är inte ens egna utan just ens barns barn. Barnbarnen kan aldrig på något sätt och vis bli Far och Morföräldrarnas ansvar bara för att barnet anser sig ha blivit förälder emot sin vilja och inte vill kännas vid sitt barn.

Sen kanske hon vill träffa barnet någon gång i framtiden men det är en ickefråga i nuläget eftersom barnet inte ens är fött. Oavsett så kommer barnbarnet aldrig bli viktigare för henne än sitt barn.

Kanske kommer han runt något tag och vill vara involverad även personligen. Kanske gör han inte det. Just den biten kan bara han välja och ingen annan hur hårt och orättvist det än känns. Jag hoppas för din skull att allt ska sluta bra trots allt.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Elin) skrev 2020-01-10 00:31:30 följande:

Man kan visst skriva fader okänd om det gör saker å ting lättare.. Det finns ju ändå möjlighet för barnet att veta vem fadern är eftersom man själv vet vem det är.. Självklart ska barnet ha rätt till att vet vem pappan är, men det behöver inte stå på papper om pappan nu skulle vara en idiot.. Som senare kan ställa till problem å fucka up bara för att han kan..

Man kan inte alls skriva fader okänd i Sverige.

Det funkar inte alltid i verkligheten som i filmer och böcker.
Svar på tråden ensam &gravid