Anonym (Förstår) skrev 2020-01-09 07:47:57 följande:
Jag är kvinna och mamma till två. Jag förstår honom. Även om han inte agerar rätt. Jag ville enbart ha barn om jag kunde ge dom den absolut bästa pappan och de bästa förutsättningarna för att få en trygg kärnfamilj.
Hade jag varit fin kille så hade jag hatat den som behöll barnet. Det hade ju varit den personen som hindrat mig från att kunna ge mitt barn dessa saker. Personen hade tvingat mitt framtida barn att växa upp i en situation som jag inte anser är bra. Personen hade också krossat mina drömmar om att få en stark och trygg kärnfamilj. Jag hade tvingats ett liv med styvföräldrar, styvsyskon, varannanvecka boende mm. Kanske inte rätt men det är känslor.
Jag lever i en lycklig kärnfamilj med en fantastisk man och det livet hade jag aldrig velat missa.
OK? AA du är kvinnan fine det är jag också. Har också två barn and so what?
Tycker man ska tar sitt ansvar för sina handlingar , jag blev gravid inte för att behålla honom tyvärr eller för att förstöra hans liv. han är 31 år han borde veta bättre var han inte redo för att bli pappa ANVÄND KONDOM FÖR FAN. vVARFÖR LÄGGER DU SKULDER PÅ MIG ??
MAN är två när man ligger man varandra.
bra för dig att du lever i en lycklig kärnfamilj. Jag kommer också från en fin lycklig kärnfamilj. Tror du att jag ville ha detta ?? JAG DÖDAR INTE.
Dagen jag hörde/såg mitt barns hjärtslag, Believe me ville verkligen inte ta denna barnets liv, bara för att pappan inte är redo eller vill ha barn. vem har sagt att han måste vara med i bilden? finns tusen tals barn som liver pappalös i Sverige så du menar de får inte kärlek från sina mammor ??
Please behåll ditt skit snack för dig själv. Och jag vet en bra kille skulle tar sitt ansvar. har BRÖDER även Killkompisar, jag får höra varje dag , jag hade tagit mitt ansvar om jag fick träffa barnet när det passar eller skulle abslout vara delaktig i mitt barns liv.
jag har inte förstört hans liv?jag har offrat mitt liv, mitt utbildning allt för denna barn. och så kommer du och säger till mig ,att jag har krossat hans drömmar . Och mina drömmar då ?? Tänker man bara på männen i detta landet eller ??
vad kvinnans rättighet då?? det är ,min kropp jag bestämmer över den inte han. Han har säkert lärt sig en läxa att använda kondom och inte springa runt. Jag hade gjort det om jag vore en kille ,bara för att undvika göra tjejer gravida.
TÄNK NÄSTA GÅNG INNAN DU HOPPAR PÅ MIG