• Yudita

ensam &gravid

Hej Tjejer! 
    jag vet inte hur jag ska ens börjar , är helt knäckt just nu. 
    Är gravid med en kille jag dejtade i 5 månader , fick reda på att jag var gravid i november 2019 idag är jag gravid i vecka 13. killen vill abslout inte vara delaktig i barnets liv , han vill att jag ska göra abort och det vill inte jag. Ringde honom och försökte får honom att vara delaktig , han har sagt till mig att han inte vill han mår inte bra utav att jag är gravid att jag ska göra abort. 
    Jag tycker verkligen synd om den här barnet vet inte hur jag ska tar det nu under graviditet mår så fruktansvärt dåligt. Han förändrade helt så fort han fick reda på att jag var gravid. kille hör inte av sig längre till mig och han bor 10 min ifrån mig . enligt honom så hatar han mig för detta. 
    Jag behåller inte barnet bara för att ha honom kvar i mitt liv. jag gjorde det för att jag är emot aborter , gjorde det tidgiare en gång ska bara säga att jag mådde riktigt dåligt vill inte går genom det igen. vad ska jag göra? behöver lite råd , jag tänker på detta hela tiden.
    Killen HATAR mig bokstavligen Gråter

• Svar på tråden ensam &gravid
  • Yudita
    Anonym (Tuva) skrev 2020-01-10 15:36:28 följande:

När man läser hur du uttrycker dig verkar du inte helt trygg och stabil. Du har oskyddat sex med främmande karlar som du blir på smällen med och väljer dessutom att behålla barnet trots att mannen inte vill det. Sen sitter du och gapar och skriker på nätet och beter dig som en aggressiv fjortonårig. Är du helt säker på att du klarar av att ta hand om ett litet barn själv? Små barn kan ju vara väldigt påfrestande och du verkar inte kunna hantera press särskilt väl. :/

Kvinnan han var ingen främling för mig han och jag dejtade i 5månad ok?

När du skriver karlar hur många karlar har nämnt här? Vad vet du om mitt liv?

Du vet ingenting så håll dig borta är du snäll
  • Yudita

När man läser hur du uttrycker dig verkar du inte helt trygg och stabil. Du har oskyddat sex med främmande karlar som du blir på smällen med och väljer dessutom att behålla barnet trots att mannen inte vill det. Sen sitter du och gapar och skriker på nätet och beter dig som en aggressiv fjortonårig. Är du helt säker på att du klarar av att ta hand om ett litet barn själv? Små barn kan ju vara väldigt påfrestande och du verkar inte kunna hantera press särskilt väl. :/

• Yudita

• Yudita

• Anonym (Elin)
    Anonym (Tuva) skrev 2020-01-10 10:13:32 följande:

Antingen så ljuger du eller så har du koll koll och i båda fallen borde du bara vara tyst. När barnet är fött skickar familjerätten papper för fastställande av faderskap. Då måste man uppge vem som är pappa till barnet. Om man inte vill säga kommer familjerätten att påbörja en faderdkapsutredning för att försöka fastställa vem pappan är, de kan också utföra dna-test om nödvändig. Kvinnan kan inte bara säga "fader okänd" och så avslutas ärendet om du tror det.

Jag förstår inte vad jag skulle vinna på att ljuga? och vem är du att tala om för mig att jag ska vara tyst? Kanske är det olika från peron till person å vilken situation man är i.. Min väns bebis är inte född än, så vet inte på svart eller vitt hur det kommer att bli.. hur som helst så har jag bättre saker för mig än att sitta å försvara mej för någon "veta bättre typ"..

Peace!!!
  • Anonym (Saxa)

Du vill att han skall vara mogen, men det gällerbdig också. Om du vill ditt barns väl så släpper du din hämnd och ser framåt. Du väntar ett litet mirakel även om det inte var planerat så är det ändå ett mirakel. Jag förstår att du är besviken på mannen, men du har ingen rätt att vägra honom.umgängesrätt med barnet om han kommer senare. Då ni inte är gifta så får du hela vårdnaden, men du bör i detta fallet tänka på ditt barns bästa. Förneka inte hen rätten att träffa sin far bara för att du är besviken. Han brottas med känslor över att han skall bli pappa fast han inte vill. Att barnet har blivit till är ingens fel och han skall inte skuldbelägga dig, men du kan inte skylla på honom heller. Du kundw ha bett honom använda kondom om du var osäkerm alla vet att man kan bmi gravid även om.man skyddar sig, men du kunde bett honom använda skydd också som.komplement. Om sen vill vara en del i sitt barns liv så.är det ju positivt. Han kan kräva delad vårdnad om sitt barn längre fram och då går det upp i rätten.

• Anonym (Kram)

Har gått igenom det du går igenom nu...

Valde att behålla, och han valde själv att vara delaktig senare under grav, men egentligen fast han inte vill, och slänger ur sig massa dumt när vi ses.,.(Jag förstörde också hans liv, men mitt då, jag valde inte att bli en ensamstående mamma. Men gjorde mitt val och står nu för konsekvenserna. Barnet är nu fött och älskar hen över allt annat

Gå efter vad du tror på! Låt ingen tvinga dig till abort, var stark och fatta ditt beslut. Det kommer bli tufft, folk kommer välja hans sida, men bry dig inte om det, kör ditt race!<3

• Richard1986
    Yudita skrev 2020-01-10 21:38:11 följande:

Snälla människan hör du på dig själv?

Han vill inte har detta barnet

Vad är det ni vill att jag ska göra , jag kommer ha ensam vårdnad för honom han finns inte med i bilden längre , därför kommer vi flytta och det är ingen som kommer komma efter mig jag har kollat upp det med min ex maken som är ADVOKAT. Jag har all rätt för denna barnen eftersom han inte vill ha den. Jag fly inte utan vill starta om mitt liv. Flytta med ex maken som har fått ett nytt jobb utomlands. Han är min bästa vän även vi är inte tillsammans. Det är ingen hämnd tror mig! Har sagt att han får åka dit och hälsa på om han vill träffa sitt barn

1. Ja han vill inte ha detta barnet......JUST NU....hur det blir sen vet du ingenting om

2. Han kan ändra sig. Och skulle han då ta rättslig strid mot dig om rätt till barnet så kommer du med stor sannolikhet tvingas gå med på något arrangemang om ?umgängesrätt?.... Av det naturliga skälet att det är hans biologiska kött och blod också. Inte bara ditt.

Domstolarna bryr sig inte ett skit om han sagt det ena eller det andra till dig under graviditeten eller om du tycker att han har varit taskig och orättvis mot dig. De har bara barnets bästa för ögonen. De skiter fullständigt i vad du tycker om Pappan såvida han inte är farlig för barnet... Och du säger ju själv att han är helt underbar så...

Kontentan är JA du får behålla och föda ett barn emot mannens vilja och tvinga honom att betala underhåll. MEN du måste vara medveten om att det inte är ett problemfritt val och kan slå tillbaka hårt mot dig om han skulle välja att ta rättslig strid för sitt barn senare. Det är ingen åsikt. Det är fakta.
  • Delilah2001

Vilken röra. Du har alltså flera barn med din exman, och ni har barnen varannan vecka.

Nu är du gravid med en kille du knappt känner, och han vill absolut inte ha detta barn med dig.

Du rådfrågar din exman, som råkar vara advokat, och han säger att du kan flytta utomlands?

Lugna ner dig lite...

Du har dina barn här, de har sin pappa här, och ni har barnen varannan vecka. Hur kan du ens överväga att flytta utomlands? Ska barnen bo kvar i Sverige heltid hos sin pappa då?

Allt detta pga att du blivit gravid med en kille som inte vill behålla barnet.

Osar hämnd här... Du hoppas på att han ska ångra sig och vilja träffa barnet, och då har du tagit barnet utomlands och vägrar låta barnet få träffa sin pappa.

Du MÅSTE sluta tänka på dig själv i första hand här.

Nu har du valt att behålla barnet, och då är det faktiskt din skyldighet att låta barnet få träffa sin pappa.

• Yudita
    Anonym (Kram) skrev 2020-01-11 00:04:12 följande:

Har gått igenom det du går igenom nu...

Valde att behålla, och han valde själv att vara delaktig senare under grav, men egentligen fast han inte vill, och slänger ur sig massa dumt när vi ses.,.(Jag förstörde också hans liv, men mitt då, jag valde inte att bli en ensamstående mamma. Men gjorde mitt val och står nu för konsekvenserna. Barnet är nu fött och älskar hen över allt annat

Gå efter vad du tror på! Låt ingen tvinga dig till abort, var stark och fatta ditt beslut. Det kommer bli tufft, folk kommer välja hans sida, men bry dig inte om det, kör ditt race!<3

Tack så mycket glädjer mig att äntligen någon här förstår mig medans andra bara kommer hit med sina skit snack.
    Jag har valt och behålla mitt barn , det är min kropp vad än folk säger går in och ut. fortfarande min kropp och mitt beslut.
Svar på tråden ensam &gravid