Anonym (Förstår) skrev 2020-01-10 14:40:34 följande:
Du har ansvar för att inte ha oskyddat sex med män du knappt känner. Du har också ansvar för att skydda dig mot könssjukdomar. Du borde säga nej till att ha sex utan kondom. Speciellt när du ligger med killar som ligger runt (som du skrev att han gör). Du har också ansvar över vilka män du släpar in i dina barns liv och ansvar över vem du gör till pappa till dina framtida barn. Du är förälder och det är dags att du beter dig som en. Du kan inte heller agera hur som helst och skylla på att du är gravid. Du har ansvar över dina handlingar. Bara för att du har sex med idioter så får du inget frikort till att bete sig hur som helst.
Han kan skita i dig och barnet i flera år och ändå dyka upp sedan och ha rätt till umgänge och efterhand även vårdnad. Vad du tycker om det betyder ingenting. Du har ingen rätt att hindra honom från att ta del i barnets liv i framtiden. Han kan komma om 2-3 år och kräva umgänge. Ert barn kan få bo varannan vecka med honom och hans framtida tjej om några år. Du har ingen rätt att hindra honom.
Han kan ha varannanvecka boende, ge barnet nya syskon och styvmamma, ha delad vårdnad mm i framtiden även om han ignorerar dig och barnet under graviditet och första åren. Förstår du det?
lyssnar här kvinna? DU KÄNNER INTE MIG , DU VET INTE VEM ÄR JAG.
DEN HÄR KILLEN ÄR INTE VEM SOM HELST ,DU VET INGENTING OM MITT LIV FATTAR DU ? EFTER MIN EX MAKE HAR JAG HAFT EN LÅNG RELATION , DEN HÄR KILLE ÄR MIN TREDJE KILLE SÅ SITT INTE DÄR OCH DÖMER MIG VEM ÄR DU ATT SÄGA TILL MIG ATT DET ÄR INTE BRA ATT SLÄPA IN KILLAR IN I MINA BARNS LIV? JAG ÄR VUXEN NOG ATT VETA VAD JAG GÖR MED MITT LIV. MINA BARN HAR ALDRIG TRÄFFAT DEN HÄR KILLEN ELLER MIN FÖRRE DETTA EX.
SAKER OCH TING HÄNDER I LIVET. DET SOM HÄNDER KAN TYVÄRR INTE SPOLAS TILLBAKA OCH SÄGA DIT OCH DAT.
ATT BLIR GRAVID OPLANERAD ÄR INGENS FEL FÖRSTÅR DU DET?
DET HÄNDER FUCKING ALLA KVINNAN JAG ÄR INTE DEN FÖRSTA.
HAN FÅR FÖRSÖKA KOMMA GÖRA DET. ,DET KOMMER INTE GÅ TYVÄRR , HAN VILL INTE HA DEN BARNEN DÅ SKA HAN INTE HELLER KOMMA SENARE OCH SÄGA ATT HAN VILL DET.
HAR LÄST TILL JURIST I ETT ÅR VET PRECIS VAD LAGEN SÄGER MIN EX MAKEN ÄR ADVOKAT HAR RÅDFRÅGAT ,HONOM. FLYTTA JAG HÄR IFRÅN SÅ KAN HAN INTE GÖRA NÅNTING ÅT SAKEN EFTERSOM HAN INTE VILL HA DEN HÄR BARNEN. JAG BETER MIG INTE HELLER HURSOMHELST
MEN DET ÄR TYVÄRR JAG SOM BESTÄMMER SÅ ÄR DET.
han kan komma senare och kräva det men då är jag inte kvar här så vad ska han göra tell me?
ingenting för nu vill han inte ha den. har alla bevis där han har skrivit om att inte vill vara i hans sons liv.