• Yudita

ensam &gravid

Hej Tjejer! 
    jag vet inte hur jag ska ens börjar , är helt knäckt just nu. 
    Är gravid med en kille jag dejtade i 5 månader , fick reda på att jag var gravid i november 2019 idag är jag gravid i vecka 13. killen vill abslout inte vara delaktig i barnets liv , han vill att jag ska göra abort och det vill inte jag. Ringde honom och försökte får honom att vara delaktig , han har sagt till mig att han inte vill han mår inte bra utav att jag är gravid att jag ska göra abort. 
    Jag tycker verkligen synd om den här barnet vet inte hur jag ska tar det nu under graviditet mår så fruktansvärt dåligt. Han förändrade helt så fort han fick reda på att jag var gravid. kille hör inte av sig längre till mig och han bor 10 min ifrån mig . enligt honom så hatar han mig för detta. 
    Jag behåller inte barnet bara för att ha honom kvar i mitt liv. jag gjorde det för att jag är emot aborter , gjorde det tidgiare en gång ska bara säga att jag mådde riktigt dåligt vill inte går genom det igen. vad ska jag göra? behöver lite råd , jag tänker på detta hela tiden.
    Killen HATAR mig bokstavligen Gråter

• Svar på tråden ensam &gravid
  • Yudita
    Anonym (Xxx) skrev 2020-01-10 08:56:06 följande:

Du har valt att behålla, han vill inte ha barn med dig. Han får ta konsekvenserna av sitt val hur han väljer att träffa barnet när det är fött och du ditt när du väljer att behålla med en pappa som inte vill. I och med att du valt att behålla kan det bli så att barnet växer upp utan pappa och farmor. Du får förhålla dig till ditt val och inse att du kanske kommer vara själv i detta. Visst, det är bådas ansvar att du är gravid. Jag tycker du låter väldigt arg, bitter och hämndlysten. Om du inte inser att du inte kan tvinga honom att vara pappa om/när han inte vill mer än på pappret och ge pengar så kommer du leva i bitterhet och hämndlysten. Du måste släppa honom, gå vidare med ditt val och gå och prata med någon om ditt mående. Du kan inte tvinga honom att ta ansvar även fast jag tycker att han borde!

Ja det har jag för det är min kropp inte hans.

Han ska inte får komma hit sen och väljer hur han ska träffa barnet tyvärr. Vill han inte ha den nu så får han inte komma senare heller . Är inte bitter. Är arg för tillfälligt det försvinner trust me han är inte värt det . Besviken på hans handlingar och attityd, ursäkta där . Killen vet inte ens vad han vill. Min syster har pratat med honom han säger nånting helt annat till henne till mig visa han ett annat sidan. Jag tvinga ingen till nånting läsa vad jag skrivit!!!

Gravid kvinnan har väldigt mycket känslor vilket jag ha sitt inte där och dömer mig för du känner inte mig????????.

Har skrivit här jag har stängt mina dörrar för honom inte tvingat honom. Och jag ÖNSKAR att han var delaktig för han är en underbar kille känner ,honom det gör inte du.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (Elin) skrev 2020-01-10 09:21:42 följande:

[quote=80154373][quote-nick]Anonym (Sara) skrev 2020-01-10 01:54:06 följande:[/quote-nick]Man kan inte alls skriva fader okänd i Sverige.

Det funkar inte alltid i verkligheten som i filmer och böcker.[/quote

Jodå.. En vän som va i en liknande situation fick förslaget från sin barnmorska.. Så de funkar visst om man skulle vilja det

Antingen så ljuger du eller så har du koll koll och i båda fallen borde du bara vara tyst. När barnet är fött skickar familjerätten papper för fastställande av faderskap. Då måste man uppge vem som är pappa till barnet. Om man inte vill säga kommer familjerätten att påbörja en faderdkapsutredning för att försöka fastställa vem pappan är, de kan också utföra dna-test om nödvändig. Kvinnan kan inte bara säga "fader okänd" och så avslutas ärendet om du tror det.
  • Richard1986
    Yudita skrev 2020-01-10 02:33:37 följande:

Vet du vad du kan inte jämföra dig med honom ursäkta där faktiskt du var 18 år som sagt han är fucking 31 år.

Spelar ingen roll om man är inte redo för nånting man har gjort, man ska tar sitt fucking ansvar och sluta feeel sorry for yourself.

Angående hans mamma i dont give a fuck.

Om hon är på hans sidan eller inte . Har en son själv,

Hade min son gjort så mot en tjej tror mig skulle stöta honom finnas där för honom , skulle även säga till honom att tar sitt ansvar för barnet . Jag skulle finnas där för hans tjej eller ex spelar ingen roll. Barnet är oskyldig den bad oss inte tar hit honom till världen. Tänk på att du var 18 år inte 31. De har haft sina möjligheter nu under tiden jag är gravid . Tyvärr är dörrarna för de redan stängt både för han och hans familj.

Jag har också en familjen som bryr sig om mig . Som Stödjar mig som vill att allting ska bra och att han ska tar sitt ansvar. Tror ni jag mår bra utav detta ?

Han mår inte sämre än mig trust me det gör han inte. Han går inte genom graviditetens depression, han kräks inte varje dag , han gråter inte över sina känslor.

Rådfrågade inte folk här för påhopp utan för råd. Er råd är ingen nytta . Vissa folk här från som sina problem när ni var 18 år nej jag prata om nuläget.

Som jag skrev innan en smart , snäll kille tar sitt ansvar man fly aldrig ifrån sina problem tyvärr då är man inte en man sorry men så är det.

Men vart skriver jag att jag har jämfört mig själv med honom och påstått att det är en identisk situation ? Det enda jag har sagt är att jag kan förstå en killes känslor kring en oplanerad graviditet eftersom jag själv är kille. Inget mer. Jag har aldrig påstått att jag tycker han gör rätt....

Du verkar ju inte ens vilja lyssna på det vi andra säger ? RÅD innebär inte bara att få MEDHÅLL. Skriver man om sitt liv och sin situation på ett öppet forum som Familjeliv så får man vara beredd på att få massor av olika svar och inte bara sånt man gillar.

Om du tror att det bara är att stänga ute honom när barnet är fött om han skulle ändra sig och vilja ha kontakt då, bara för att du inte tycker att han varit schysst mot dig under graviditetens gång, så tar du fel. Det kommer domstolen upplysa dig om ifall han vänder sig dit. Dom tar ingen hänsyn alls till vad han och du sagt till varandra efter att du blev gravid eller att du tycker att han varit feg och taskig mot dig. Barnet har fortfarande precis lika mycket rätt till kontakt med 2 föräldrar.....
  • Anonym (Förstår)
    Yudita skrev 2020-01-10 10:08:51 följande:

Ja det har jag för det är min kropp inte hans.

Han ska inte får komma hit sen och väljer hur han ska träffa barnet tyvärr. Vill han inte ha den nu så får han inte komma senare heller . Är inte bitter. Är arg för tillfälligt det försvinner trust me han är inte värt det . Besviken på hans handlingar och attityd, ursäkta där . Killen vet inte ens vad han vill. Min syster har pratat med honom han säger nånting helt annat till henne till mig visa han ett annat sidan. Jag tvinga ingen till nånting läsa vad jag skrivit!!!

Gravid kvinnan har väldigt mycket känslor vilket jag ha sitt inte där och dömer mig för du känner inte mig????????.

Har skrivit här jag har stängt mina dörrar för honom inte tvingat honom. Och jag ÖNSKAR att han var delaktig för han är en underbar kille känner ,honom det gör inte du.

Du har ansvar för att inte ha oskyddat sex med män du knappt känner. Du har också ansvar för att skydda dig mot könssjukdomar. Du borde säga nej till att ha sex utan kondom. Speciellt när du ligger med killar som ligger runt (som du skrev att han gör). Du har också ansvar över vilka män du släpar in i dina barns liv och ansvar över vem du gör till pappa till dina framtida barn. Du är förälder och det är dags att du beter dig som en. Du kan inte heller agera hur som helst och skylla på att du är gravid. Du har ansvar över dina handlingar. Bara för att du har sex med idioter så får du inget frikort till att bete sig hur som helst.

Han kan skita i dig och barnet i flera år och ändå dyka upp sedan och ha rätt till umgänge och efterhand även vårdnad. Vad du tycker om det betyder ingenting. Du har ingen rätt att hindra honom från att ta del i barnets liv i framtiden. Han kan komma om 2-3 år och kräva umgänge. Ert barn kan få bo varannan vecka med honom och hans framtida tjej om några år. Du har ingen rätt att hindra honom.

Han kan ha varannanvecka boende, ge barnet nya syskon och styvmamma, ha delad vårdnad mm i framtiden även om han ignorerar dig och barnet under graviditet och första åren. Förstår du det?
  • Yudita
    Richard1986 skrev 2020-01-10 12:24:10 följande:

Men vart skriver jag att jag har jämfört mig själv med honom och påstått att det är en identisk situation ? Det enda jag har sagt är att jag kan förstå en killes känslor kring en oplanerad graviditet eftersom jag själv är kille. Inget mer. Jag har aldrig påstått att jag tycker han gör rätt....

Du verkar ju inte ens vilja lyssna på det vi andra säger ? RÅD innebär inte bara att få MEDHÅLL. Skriver man om sitt liv och sin situation på ett öppet forum som Familjeliv så får man vara beredd på att få massor av olika svar och inte bara sånt man gillar.

Om du tror att det bara är att stänga ute honom när barnet är fött om han skulle ändra sig och vilja ha kontakt då, bara för att du inte tycker att han varit schysst mot dig under graviditetens gång, så tar du fel. Det kommer domstolen upplysa dig om ifall han vänder sig dit. Dom tar ingen hänsyn alls till vad han och du sagt till varandra efter att du blev gravid eller att du tycker att han varit feg och taskig mot dig. Barnet har fortfarande precis lika mycket rätt till kontakt med 2 föräldrar.....

Okej hoppas att de kan hjälpa honom då. För jag ska flytta utomlands där och då kan inte abslout inte ta med sig svenska lag dit
  • Yudita
    Anonym (Förstår) skrev 2020-01-10 14:40:34 följande:
    Du har ansvar för att inte ha oskyddat sex med män du knappt känner. Du har också ansvar för att skydda dig mot könssjukdomar. Du borde säga nej till att ha sex utan kondom. Speciellt när du ligger med killar som ligger runt (som du skrev att han gör). Du har också ansvar över vilka män du släpar in i dina barns liv och ansvar över vem du gör till pappa till dina framtida barn. Du är förälder och det är dags att du beter dig som en. Du kan inte heller agera hur som helst och skylla på att du är gravid. Du har ansvar över dina handlingar. Bara för att du har sex med idioter så får du inget frikort till att bete sig hur som helst.

Han kan skita i dig och barnet i flera år och ändå dyka upp sedan och ha rätt till umgänge och efterhand även vårdnad. Vad du tycker om det betyder ingenting. Du har ingen rätt att hindra honom från att ta del i barnets liv i framtiden. Han kan komma om 2-3 år och kräva umgänge. Ert barn kan få bo varannan vecka med honom och hans framtida tjej om några år. Du har ingen rätt att hindra honom.

Han kan ha varannanvecka boende, ge barnet nya syskon och styvmamma, ha delad vårdnad mm i framtiden även om han ignorerar dig och barnet under graviditet och första åren. Förstår du det?
    lyssnar här kvinna? DU KÄNNER INTE MIG , DU VET INTE VEM ÄR JAG. 
    DEN HÄR KILLEN ÄR INTE VEM SOM HELST ,DU VET INGENTING OM MITT LIV FATTAR DU ? EFTER MIN EX MAKE  HAR JAG HAFT EN LÅNG RELATION , DEN HÄR KILLE ÄR MIN TREDJE KILLE SÅ SITT INTE DÄR OCH DÖMER MIG VEM ÄR DU ATT SÄGA TILL MIG ATT DET ÄR INTE BRA ATT SLÄPA IN KILLAR IN I MINA BARNS LIV? JAG ÄR VUXEN NOG ATT VETA VAD JAG GÖR MED MITT LIV. MINA BARN HAR ALDRIG TRÄFFAT DEN HÄR KILLEN ELLER MIN FÖRRE DETTA EX.
    SAKER OCH TING HÄNDER I LIVET. DET SOM HÄNDER KAN TYVÄRR INTE SPOLAS TILLBAKA OCH SÄGA DIT OCH DAT. 
    ATT BLIR GRAVID OPLANERAD ÄR INGENS FEL FÖRSTÅR DU DET?

DET HÄNDER FUCKING ALLA KVINNAN JAG ÄR INTE DEN FÖRSTA.

HAN FÅR FÖRSÖKA KOMMA GÖRA DET. ,DET KOMMER INTE GÅ TYVÄRR , HAN VILL INTE HA DEN BARNEN DÅ SKA HAN INTE HELLER KOMMA SENARE OCH SÄGA ATT HAN VILL DET.

HAR LÄST TILL JURIST I ETT ÅR VET PRECIS VAD LAGEN SÄGER MIN EX MAKEN ÄR ADVOKAT HAR RÅDFRÅGAT ,HONOM. FLYTTA JAG HÄR IFRÅN SÅ KAN HAN INTE GÖRA NÅNTING ÅT SAKEN EFTERSOM HAN INTE VILL HA DEN HÄR BARNEN. JAG BETER MIG INTE HELLER HURSOMHELST 
    MEN DET ÄR TYVÄRR JAG SOM BESTÄMMER SÅ ÄR DET.

han kan komma senare och kräva det men då är jag inte kvar här så vad ska han göra tell me? 
    ingenting för nu vill han inte ha den. har alla bevis där han har skrivit om att inte vill vara i hans sons liv. 
  • Anonym (Förstår)
    Yudita skrev 2020-01-10 15:20:37 följande:

lyssnar här kvinna? DU KÄNNER INTE MIG , DU VET INTE VEM ÄR JAG. 

DEN HÄR KILLEN ÄR INTE VEM SOM HELST ,DU VET INGENTING OM MITT LIV FATTAR DU ? EFTER MIN EX MAKE  HAR JAG HAFT EN LÅNG RELATION , DEN HÄR KILLE ÄR MIN TREDJE KILLE SÅ SITT INTE DÄR OCH DÖMER MIG VEM ÄR DU ATT SÄGA TILL MIG ATT DET ÄR INTE BRA ATT SLÄPA IN KILLAR IN I MINA BARNS LIV? JAG ÄR VUXEN NOG ATT VETA VAD JAG GÖR MED MITT LIV. MINA BARN HAR ALDRIG TRÄFFAT DEN HÄR KILLEN ELLER MIN FÖRRE DETTA EX.

SAKER OCH TING HÄNDER I LIVET. DET SOM HÄNDER KAN TYVÄRR INTE SPOLAS TILLBAKA OCH SÄGA DIT OCH DAT. 

ATT BLIR GRAVID OPLANERAD ÄR INGENS FEL FÖRSTÅR DU DET?

DET HÄNDER FUCKING ALLA KVINNAN JAG ÄR INTE DEN FÖRSTA.

HAN FÅR FÖRSÖKA KOMMA GÖRA DET. ,DET KOMMER INTE GÅ TYVÄRR , HAN VILL INTE HA DEN BARNEN DÅ SKA HAN INTE HELLER KOMMA SENARE OCH SÄGA ATT HAN VILL DET.

HAR LÄST TILL JURIST I ETT ÅR VET PRECIS VAD LAGEN SÄGER MIN EX MAKEN ÄR ADVOKAT HAR RÅDFRÅGAT ,HONOM. FLYTTA JAG HÄR IFRÅN SÅ KAN HAN INTE GÖRA NÅNTING ÅT SAKEN EFTERSOM HAN INTE VILL HA DEN HÄR BARNEN. JAG BETER MIG INTE HELLER HURSOMHELST 

MEN DET ÄR TYVÄRR JAG SOM BESTÄMMER SÅ ÄR DET.

han kan komma senare och kräva det men då är jag inte kvar här så vad ska han göra tell me? 

ingenting för nu vill han inte ha den. har alla bevis där han har skrivit om att inte vill vara i hans sons liv. 

Du har oskyddat sex och utsätter dig för risk för könsjukdomar och graviditeter. Det vet jag utifrån det du skriver.

Jag vet också att du inte är speciellt mogen eller ansvarstagande utifrån din text.

Du har gått ett år av juristutbildningen. Uppenbarligen fixade du inte utbildningen..

Vilket land ska du flytta till som kommer vägra en pappa umgänge? Är det verkligen ansvarsfullt att lytta dina nuvarande barn till ett annat land? Att flytta så sitt ofödda barn får mindre möjligheter att lära känna sin pappa? Du låter naiv, självisk och okunnig. Verkligheten kommer slå dig och dina barn hårt.
  • Richard1986
    Yudita skrev 2020-01-10 14:57:58 följande:

Okej hoppas att de kan hjälpa honom då. För jag ska flytta utomlands där och då kan inte abslout inte ta med sig svenska lag dit

Det ska du inte vara helt säker på att du kommer undan med. Sverige har samarbetsavtal om sånt här med många länder. Dessutom är FN?s barnkonvention lag sedan årsskiftet, vilket ökar domstolarnas möjligheter att ingripa mot umgängessabotage.

Hör du verkligen inte själv hur dumt det du säger låter ? Tänk på det ofödda barnet och de barn du redan har någon gång, och inte bara på dig själv och din egen hämndlystnad ! Det kommer bara slå tillbaka mot dig själv.
  • Yudita
    Anonym (Tuva) skrev 2020-01-10 15:36:28 följande:

När man läser hur du uttrycker dig verkar du inte helt trygg och stabil. Du har oskyddat sex med främmande karlar som du blir på smällen med och väljer dessutom att behålla barnet trots att mannen inte vill det. Sen sitter du och gapar och skriker på nätet och beter dig som en aggressiv fjortonårig. Är du helt säker på att du klarar av att ta hand om ett litet barn själv? Små barn kan ju vara väldigt påfrestande och du verkar inte kunna hantera press särskilt väl. :/

Vet du vad kvinnan behåll det för dig själv skriv inte till mig kommentar inte för jag bad dig inte please keep it for yourself
  • Yudita
    Richard1986 skrev 2020-01-10 17:25:42 följande:

Det ska du inte vara helt säker på att du kommer undan med. Sverige har samarbetsavtal om sånt här med många länder. Dessutom är FN?s barnkonvention lag sedan årsskiftet, vilket ökar domstolarnas möjligheter att ingripa mot umgängessabotage.

Hör du verkligen inte själv hur dumt det du säger låter ? Tänk på det ofödda barnet och de barn du redan har någon gång, och inte bara på dig själv och din egen hämndlystnad ! Det kommer bara slå tillbaka mot dig själv.

Snälla människan hör du på dig själv?

Han vill inte har detta barnet

Vad är det ni vill att jag ska göra , jag kommer ha ensam vårdnad för honom han finns inte med i bilden längre , därför kommer vi flytta och det är ingen som kommer komma efter mig jag har kollat upp det med min ex maken som är ADVOKAT. Jag har all rätt för denna barnen eftersom han inte vill ha den. Jag fly inte utan vill starta om mitt liv. Flytta med ex maken som har fått ett nytt jobb utomlands. Han är min bästa vän även vi är inte tillsammans. Det är ingen hämnd tror mig! Har sagt att han får åka dit och hälsa på om han vill träffa sitt barn
Svar på tråden ensam &gravid