• Johannus

Mästerkock 2020

Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

• Svar på tråden Mästerkock 2020
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-03 01:17:01 följande:

Tris att Leif slutar, men helt klart han ska ha ett stort tack för alla åren.

Så det var det 3 som tävlade slutduellen på Efterstängning alla tre duktiga killar.

Ja, duktiga allihop. Efter stängning har vart lika bra som huvudtävlingen i år tycker jag. Väldigt sevärt!

Ska du kolla Sveriges yngsta mästerkock som börjar nästa vecka?
    Johannus skrev 2020-04-03 01:18:50 följande:

Tack för infot om vad en sommelier är. Har aldrig hört ordet förut.

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-04-02 22:46:25 följande:
    Jag gillade också Tetyanas matlagning. Det va väldigt kreativa grejer hon gjorde med spännande ofta asiatiska smaker och mycket grönt. Precis som hon gillar jag också att äta hett kryddade rätter.

Kommer sakna programmet jag med men redan nästa vecka är det dags för Sveriges yngsta mästerkock. Ska du se det?
    BeautifulLiz skrev 2020-03-30 20:23:46 följande:

Ska bli SÅ spännande att se vem som sopar hem alltihop. Jag hejar inte på någon egentligen, vare sig i mästerkocken eller stängning även om Sofia var en favorit i början.

Lite,lite håller jag nog på Victor ändå. Vilken kille alltså! Vilken fena i köket trots sin unga ålder. 

Tack, det är nog inte coronan iallafall får jag tro. 

Jag gillade som sagt alla som va kvar på slutet och hade blivit glad oavsett vem som vann. Hade unnat Victor att få ta sista steget där i Efter stängning när han nu slagits så framgångsrikt där. Skön kille och jäkligt kompetent matlagare.
    Sveriges yngsta mästerkock... det har jag aldrig sett. Kanske ska se ett avsnitt och se om jag gillar det.
    Hur gamla är barnen som deltar?

Nu har jag funderat lite på när Christoffer ska få komma till Tegelbacken, nu när samhället haltar... är nog inte så många som går på restaurang nu. 
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-04-03 11:51:07 följande:

Sveriges yngsta mästerkock... det har jag aldrig sett. Kanske ska se ett avsnitt och se om jag gillar det.

Hur gamla är barnen som deltar?

Nu har jag funderat lite på när Christoffer ska få komma till Tegelbacken, nu när samhället haltar... är nog inte så många som går på restaurang nu. 

Sveriges yngsta mästerkock är kul och gulligt. Samma format som vuxenversionen men förstås lite anpassat till att det är barn som tävlar, lite snällare omdömen och så. Men barnen som är typ 8-12 är extremt kunniga och duktiga och gör ofta väldigt avancerade grejer. Bättre än dom flesta vuxna imho.

Juryn består av Tina Nordström, Danyel Couet och Paul Svensson. Tidigare va Leif Mannerström och Markus Aujalay med.

Här kan du se hela förra säsongen: www.tv4play.se/program/sveriges-yngsta-m%C3%A4sterkock

Har också funderat över det där med när Christoffer ska få ta över Tegelbacken. Som det är nu lär väl restaurangen gå på sparlåga om den ens är öppen. Restaurangen där jag jobbar som servitris (betydligt simplare ställe) har stängt nu. :/

När är Sveriges mästerkock och Efter stängning inspelat? Kanske har Christoffer redan vart på Tegelbacken innan samhället stängde ner. Konstigt att inte TV4 visar när vinnaren får bossa på Tegelbacken.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-04-03 12:12:02 följande:
    Sveriges yngsta mästerkock är kul och gulligt. Samma format som vuxenversionen men förstås lite anpassat till att det är barn som tävlar, lite snällare omdömen och så. Men barnen som är typ 8-12 är extremt kunniga och duktiga och gör ofta väldigt avancerade grejer. Bättre än dom flesta vuxna imho.

Juryn består av Tina Nordström, Danyel Couet och Paul Svensson. Tidigare va Leif Mannerström och Markus Aujalay med.

Här kan du se hela förra säsongen: www.tv4play.se/program/sveriges-yngsta-m%C3%A4sterkock

Har också funderat över det där med när Christoffer ska få ta över Tegelbacken. Som det är nu lär väl restaurangen gå på sparlåga om den ens är öppen. Restaurangen där jag jobbar som servitris (betydligt simplare ställe) har stängt nu. :/

När är Sveriges mästerkock och Efter stängning inspelat? Kanske har Christoffer redan vart på Tegelbacken innan samhället stängde ner. Konstigt att inte TV4 visar när vinnaren får bossa på Tegelbacken.
    Tror inte att han varit på Tegelbacken ännu, det är väl själva grejen att folk vill gå dit när han är där? 
    Jag hade gärna gjort det om jag inte bott ljusår därifrån, trots deras höga priser.

De verkar ha öppet, kollade deras hemsida. Tyvärr står det inget om när Christoffer ska vara där. 

Jag ska ta och kika lite på förra säsongen, det låter kul!
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-04-03 12:25:42 följande:

Tror inte att han varit på Tegelbacken ännu, det är väl själva grejen att folk vill gå dit när han är där? 

Jag hade gärna gjort det om jag inte bott ljusår därifrån, trots deras höga priser.

De verkar ha öppet, kollade deras hemsida. Tyvärr står det inget om när Christoffer ska vara där. 

Jag ska ta och kika lite på förra säsongen, det låter kul!

Du har förstås rätt. Folk vill ju gå dit när Efter stängning-vinnaren är där. Dessutom skulle det ju ha avslöjat på förhand vem som vunnit om han redan haft sin kväll och även vem som inte vunnit huvudtävlingen.

Får se om jag kanske går dit när han har sin kväll. Under förutsättning att samhället normaliserats igen och jag har råd. Bor ju i Sthlm.

Mycket nöje med småkockarna!
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-04-03 12:41:37 följande:
    Du har förstås rätt. Folk vill ju gå dit när Efter stängning-vinnaren är där. Dessutom skulle det ju ha avslöjat på förhand vem som vunnit om han redan haft sin kväll och även vem som inte vunnit huvudtävlingen.

Får se om jag kanske går dit när han har sin kväll. Under förutsättning att samhället normaliserats igen och jag har råd. Bor ju i Sthlm.

Mycket nöje med småkockarna! smile1.gif
    Ursäkta en fråga vart är det vinnaren ska vara? 

Hoppas verkligen världen normaliserar sig så man kan börja leva normalt igen. Jag bor i Östergötland och här är smittan hög på grund av att folket pendlar.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 20:37:01 följande:
    Ursäkta en fråga vart är det vinnaren ska vara? 

Hoppas verkligen världen normaliserar sig så man kan börja leva normalt igen. Jag bor i Östergötland och här är smittan hög på grund av att folket pendlar.
    Han ska vara på Marcus restaurang Tegelbacken.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-04-03 20:43:41 följande:
    Han ska vara på Marcus restaurang Tegelbacken.
    Ursäkta en Norrlänning som bor i Östergötland, men vart ligger Tegelbacken Glad
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 20:55:36 följande:
    Ursäkta en Norrlänning som bor i Östergötland, men vart ligger Tegelbacken Glad
    I Stockholm.
    Jag bor ockå evighetslångt därifrån, vet det för att Marcus sa det. Flört
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-04-03 21:01:36 följande:
    I Stockholm.
    Jag bor ockå evighetslångt därifrån, vet det för att Marcus sa det. Flört
    Men till Stockholm bör man inte åka förrän smittan är över.....
Svar på tråden Mästerkock 2020