• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-15 11:13:53 följande:

Min mens kom exakt 14 dagar efter jag tog Ovitrelle sist så jag skulle avvakta om jag var du. Själv känner jag att ett negativt gravtest är värre än mens :(

Åh då avvaktar vi några dagar till. Känns som en evig väntan... Vilken dag cd är du på nu? Har du tagit ovitrelle och letrozol?

Jag fick väldigt ont i huvudet av letrozolen och har dom senaste dagarna varit svängig i humöret vilket jag vanligtvis inte är. Svårt att inte övertänka allt i denna situation.
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-15 16:42:46 följande:

Åh då avvaktar vi några dagar till. Känns som en evig väntan... Vilken dag cd är du på nu? Har du tagit ovitrelle och letrozol?

Jag fick väldigt ont i huvudet av letrozolen och har dom senaste dagarna varit svängig i humöret vilket jag vanligtvis inte är. Svårt att inte övertänka allt i denna situation.

Nu är jag på cd 18, tog letrozol cd 3-7 och Ovitrelle cd 12.

Jag får också ont i huvudet av letrozolen :(

Jag håller med! Man letar efter alla tecken på att man kanske är gravid... håller tummarna för dig!!
  • Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-16 07:08:07 följande:

Nu är jag på cd 18, tog letrozol cd 3-7 och Ovitrelle cd 12.

Jag får också ont i huvudet av letrozolen :(

Jag håller med! Man letar efter alla tecken på att man kanske är gravid... håller tummarna för dig!!

Har du testat dig något? Eller vilken dag tänker du testa dig?

Tack snälla du! Håller tummarna hårt för dig och din sambo också!
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-16 07:47:59 följande:

Har du testat dig något? Eller vilken dag tänker du testa dig?

Tack snälla du! Håller tummarna hårt för dig och din sambo också!

Jag har inte testat ännu, imorgon har det gått en vecka sen sprutan. Förra månaden kom mensen precis två veckor efter sprutan så jag väntar, även om det är olidligt ????

Du borde ju kunna testa typ imorgon om inte mensen kommer idag, tycker jag!

Blir spännande att höra sen hur det gick ????
  • Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-16 08:06:29 följande:

Jag har inte testat ännu, imorgon har det gått en vecka sen sprutan. Förra månaden kom mensen precis två veckor efter sprutan så jag väntar, även om det är olidligt ????

Du borde ju kunna testa typ imorgon om inte mensen kommer idag, tycker jag!

Blir spännande att höra sen hur det gick ????

Testade mig igår men klart negativt, dock ingen mens i sikte ännu. Känns som den borde komma? Eller kan testet visat fel? Så många frågor i mitt huvud nu... Får vänta och se helt enkelt. Hoppas fortfarande på det där plusset..!
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-17 19:10:06 följande:

Testade mig igår men klart negativt, dock ingen mens i sikte ännu. Känns som den borde komma? Eller kan testet visat fel? Så många frågor i mitt huvud nu... Får vänta och se helt enkelt. Hoppas fortfarande på det där plusset..!

Åh vad tråkigt!! Testade du på morgonen?

Ja man hoppas alltid att den här gången(!) kanske det äntligen blir ett plus.

Hoppas att du kanske ändå får ett plus, eller att mensen kommer igång så du kan börja en ny omgång!

Jag har inga känningar alls typ, tror jag har mest molvärk i ryggslutet denna gång och därför tänker jag inte på det lika mycket. Väntan är olidlig!
  • Tjejpå28

Hej ! Ja är en tjej på 28 år och jag och min sambo är inne på kur nummer 2 med tabletterna. Dubbel dos! Vi går på Carlanderska någon mer som går där ? Hur mår ni andra i detta med att försöka och försöka? Runt om mig blir alla gravida och de är så mycket känslor att hantera. Hur förhåller ni er till alla känslor ? Lycka till allihopa !

• Tjejpå28

Hej ! Ja är en tjej på 28 år och jag och min sambo är inne på kur nummer 2 med tabletterna. Dubbel dos! Vi går på Carlanderska någon mer som går där ? Hur mår ni andra i detta med att försöka och försöka? Runt om mig blir alla gravida och de är så mycket känslor att hantera. Hur förhåller ni er till alla känslor ? Lycka till allihopa !

• Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-17 20:56:06 följande:

Åh vad tråkigt!! Testade du på morgonen?

Ja man hoppas alltid att den här gången(!) kanske det äntligen blir ett plus.

Hoppas att du kanske ändå får ett plus, eller att mensen kommer igång så du kan börja en ny omgång!

Jag har inga känningar alls typ, tror jag har mest molvärk i ryggslutet denna gång och därför tänker jag inte på det lika mycket. Väntan är olidlig!

Jaa testade på morgonen med ett clearblue early test... Ingen mens ännu i sikte men har normalt 31 dagars cykel så kan ju va för tidigt testat men tror jag bara lever på hoppet och inte realistiskt just nu.

Vilken dag är du inne på nu? Inga känningar alls i övrigt? Känns väl ganska lovande om du inte har känningar tänker jag! Håller tummarna för dig!!
  • Nellan24
    Tjejpå28 skrev 2020-03-17 22:20:34 följande:

Hej, välkommen till tråden! :)

Jag går inte på Carlanderska, vad är det?

Jag tycker det känns riktigt jobbigt mentalt, står i samma sits som dig. Flertalet vänner går ut med att dom är gravida men är så glad för deras skull bara. Det som dock gör ont är när folk säger att ?det gick på första försöket? osv... Den känns. Men försöker att inte jämföra mig och bara blicka framåt, men känns så himla hopplöst.

Vi kan väl försöka peppa varandra att någon månad kommer det vara vår tur!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?