• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Tjejpå28

De är en klinik i Göteborg.. ja de är verkligen tufft.. man hoppas att man bara hade vetat när de kommer gå. Ovissheten är värst tycker ja.

Äter du också Letrozol nu?

Ja de måste vi!

• Nellan24
    Tjejpå28 skrev 2020-03-18 17:51:57 följande:

De är en klinik i Göteborg.. ja de är verkligen tufft.. man hoppas att man bara hade vetat när de kommer gå. Ovissheten är värst tycker ja.

Äter du också Letrozol nu?

Ja de måste vi!

Ok! :)

Håller med dig helt, just ovissheten. Tycker själv det börjar bli jobbigt när det närmar sig testdag för känns som man vet att man kommer bli besviken. Men försöker va positiv!

Åt letrozol dag 3-7, sedan tog jag ovitrelle efter ul visa 20mm äggblåsa. Idag är jag ovitrelle + 16 dagar, ingen mens men negativt test i förrigår... Vart är du i cykeln?
  • Zamaso1

Har varit med tidigare i tråden :) men imorgon är det dags för mig att kolla om de blivit resultat efter senaste omgången med dubbeldos letrozol. Såg bra ut sist men blev något konstigt, plussade en gång men sen blev de negativt igen och tillslut kom mensen igång men ondare än vanligt. Men efter samtal med min läkare sa vi att jag kunde köra en omgång igen direkt med letrozol. Så kan hoppas på bättre lycka denna gång! Snart 2 år av försök börjar bli väldigt frustrerande, men får göra ivf om vi vill så ska nog hoppa på de tåget snart om inget händer.

• Tjejpå28

Håller med och relaterar till känslan av att man vill tro men någonstans är man förberedd på att bli besviken men denna gången tänker man att nu går de nog. Och de är väl bra på ett sätt att man håller hoppet uppe :)

Är de första gången du äter Letrozol? Okej men då är du ändå på gång :) ja tycker de är skönt att va igång för då känns de ändå lite på ett sätt som man är lite på väg åt rätt håll iaf.

Ja åt enkel dos av tabletten denna månaden men de gav ingenting. Kom bara upp i 12 mm på blåsorna. Så nu skulle ja vänta på min mens och sen ska vi köra dubbel dos och se om de ger nått resultat. Så nu sitter ja för ovanlighetens skull bara och väntar på mensen så ja kan börja äta dem ???? väntan är verkligen nått man får känna av i denna processen!!

• Tjejpå28
    Zamaso1 skrev 2020-03-18 20:17:40 följande:

Har varit med tidigare i tråden :) men imorgon är det dags för mig att kolla om de blivit resultat efter senaste omgången med dubbeldos letrozol. Såg bra ut sist men blev något konstigt, plussade en gång men sen blev de negativt igen och tillslut kom mensen igång men ondare än vanligt. Men efter samtal med min läkare sa vi att jag kunde köra en omgång igen direkt med letrozol. Så kan hoppas på bättre lycka denna gång! Snart 2 år av försök börjar bli väldigt frustrerande, men får göra ivf om vi vill så ska nog hoppa på de tåget snart om inget händer.

Va spännande ???? är de första gången du kör dubbel dos ?
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-18 15:25:06 följande:

Jaa testade på morgonen med ett clearblue early test... Ingen mens ännu i sikte men har normalt 31 dagars cykel så kan ju va för tidigt testat men tror jag bara lever på hoppet och inte realistiskt just nu.

Vilken dag är du inne på nu? Inga känningar alls i övrigt? Känns väl ganska lovande om du inte har känningar tänker jag! Håller tummarna för dig!!

Åh vad tråkigt att det inte blev ett plus denna gång för dig! Men ge inte upp än, nya tag så fort mensen kommer! Det är sjukt svårt att tänka positivt i vår situation men jag blev ändå glad sist jag var hos min läkare och tänkte ?äntligen ett nytt försök, nu kör vi? liksom.

Idag är jag på cd 20, Ovitrelle +8. Inga känningar av varken mens eller nåt annat haha. Är sååå sugen på att ta ett test imorgon bara för att se om Ovitrelle fortfarande ger utslag men tror att jag håller mig ifrån att göra det ändå haha!
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-18 15:25:06 följande:

Jaa testade på morgonen med ett clearblue early test... Ingen mens ännu i sikte men har normalt 31 dagars cykel så kan ju va för tidigt testat men tror jag bara lever på hoppet och inte realistiskt just nu.

Vilken dag är du inne på nu? Inga känningar alls i övrigt? Känns väl ganska lovande om du inte har känningar tänker jag! Håller tummarna för dig!!

Åh vad tråkigt att det inte blev ett plus denna gång för dig! Men ge inte upp än, nya tag så fort mensen kommer! Det är sjukt svårt att tänka positivt i vår situation men jag blev ändå glad sist jag var hos min läkare och tänkte ?äntligen ett nytt försök, nu kör vi? liksom.

Idag är jag på cd 20, Ovitrelle +8. Inga känningar av varken mens eller nåt annat haha. Är sååå sugen på att ta ett test imorgon bara för att se om Ovitrelle fortfarande ger utslag men tror att jag håller mig ifrån att göra det ändå haha!
  • Zamaso1
    Tjejpå28 skrev 2020-03-18 20:35:19 följande:

Va spännande ???? är de första gången du kör dubbel dos ?

Nej det är andra gången nu med dubbeldos. Så hoppas det visar något bbra nu :)
  • eonsofmemory

Hej alla,

27 år som försöker bli gravid med PCOS. Började med Letrozol första ggng igår, får se hur det går!

• Tjejpå28
    Zamaso1 skrev 2020-03-18 22:49:54 följande:

Nej det är andra gången nu med dubbeldos. Så hoppas det visar något bbra nu :)

Okej märkte du någon skillnad på en tablett till att börja äta 2 ? På biverkningar eller så. Ja kände inte någon biverkning när ja åt en tablett. Men ska också börja med dubbel dos nu när mensen kommer
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?