• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Mayjel
    Anonym (okej) skrev 2025-09-16 15:52:21 följande:
    Ja om du ska anmäla som du upplever som skrämmande så kan du anmäla skräckfilmer och vilka medlemmar som helst du tycker skrämmer dig. Du skrev ju i den förra tråden att det som är skrämmande är hotfullt. Kör hårt, kontakta polisen. 
    Fast det där är ju en högst orimlig jämförelse. Skräckfilmer är fiktion medan stalkandet som pågått på det här forumet är en obehaglig verklighet, i allra högsta grad.

Ja, kanske gör jag detta, om trakasserierna och förföljelsen fortsätter.
  • skygd
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:07:51 följande:
    Tack för info! Gissar att medlemmen inte har en statisk IP då, eftersom detta pågått såpass länge nu. Ja, jag hade gärna pratat med en admin om detta, bara det fanns en tillgänglig sådan. Fick svar från forumvärd nyss och det känns ju bra iallafall. 
    så lite så. jag fick en idé om hur vi andra kan hjälpa dig. dels kan vi kanske övertyga forumet om att förbjuda proxyservrar, om det inte finns några uppenbara nackdelar med det. du, och vi andra, om du vill, kan ta skärmdumpar på det som skrivits, när eller om vi ser det, och skicka till forumvärd/admin. strunta i att konfrontera den som trakasserar direkt. vi andra kan också hjälpa dig att skriva till forumvärd/admin om du vill, för att nåt mer konkret kanske kan hända. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-09-16 15:56:55 följande:
    Ja, jag såg detta. Skulle också vara ännu mer tacksam om alla inlägg som skrivits i mitt namn togs bort omgående.

Inlägg där han grovt förtalar och anklagar mig för alla möjliga lögner- som att jag skulle vara handikappad, alkoholiserad, rökare, vaccinmotståndare, fetischist, sockärring osv. 
    Så får det inte gå till. Usch, så obehagligt
  • Nandez
    Nandez skrev 2025-09-15 21:39:32 följande:

Spamfiltret börjar krångla igen

Fått ett snabbt svar av Forumvärd angående problem
  • Mayjel
    skygd skrev 2025-09-16 16:20:33 följande:
    så lite så. jag fick en idé om hur vi andra kan hjälpa dig. dels kan vi kanske övertyga forumet om att förbjuda proxyservrar, om det inte finns några uppenbara nackdelar med det. du, och vi andra, om du vill, kan ta skärmdumpar på det som skrivits, när eller om vi ser det, och skicka till forumvärd/admin. strunta i att konfrontera den som trakasserar direkt. vi andra kan också hjälpa dig att skriva till forumvärd/admin om du vill, för att nåt mer konkret kanske kan hända. 
    Ja, om de skulle lyssna så hade jag gärna föreslagit detta med fasta IP-adresser enbart, för admins och övriga som håller i forumet. 

Om du har tid och vilja så ja, det vore tacksamt från min sida om fler anmälde copycats och stalkers på Familjeliv. Så att detta med tiden blir en tryggare plats för alla att vistas på. 

Den medlem som förföljt mig härinne brukar skriva dubbelanonymt med mitt forumsnamn inom paranteser, eller så registrerar han sig under nya konton där han använder ett nick som är snarlikt mitt eget, med några få bokstäver utbytta eller omkullkastade. Där finns skillnaden mellan mig och honom. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:07:51 följande:
    Tack för info! Gissar att medlemmen inte har en statisk IP då, eftersom detta pågått såpass länge nu. Ja, jag hade gärna pratat med en admin om detta, bara det fanns en tillgänglig sådan. Fick svar från forumvärd nyss och det känns ju bra iallafall. 
    Personen kanske använder VPN
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-09-16 16:24:51 följande:
    Så får det inte gå till. Usch, så obehagligt
    Tack för ditt svar och din förståelse. Vi får hoppas att människan slutar, nu när han riskerar att få en polisanmälan på sig. Borde egentligen ha gjort detta redan då han yttrade hot om att avslöja ens identitet och att han visste vem jag var. 
    Där går gränsen i min mening. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:38:34 följande:
    Tack för ditt svar och din förståelse. Vi får hoppas att människan slutar, nu när han riskerar att få en polisanmälan på sig. Borde egentligen ha gjort detta redan då han yttrade hot om att avslöja ens identitet och att han visste vem jag var. 
    Där går gränsen i min mening. 
    Hoppas verkligen det. Det gör det verkligen
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-09-16 16:35:14 följande:
    Personen kanske använder VPN
    Ja, så kan det mycket väl vara. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?