skygd skrev 2025-09-16 16:20:33 följande:
så lite så. jag fick en idé om hur vi andra kan hjälpa dig. dels kan vi kanske övertyga forumet om att förbjuda proxyservrar, om det inte finns några uppenbara nackdelar med det. du, och vi andra, om du vill, kan ta skärmdumpar på det som skrivits, när eller om vi ser det, och skicka till forumvärd/admin. strunta i att konfrontera den som trakasserar direkt. vi andra kan också hjälpa dig att skriva till forumvärd/admin om du vill, för att nåt mer konkret kanske kan hända.
Ja, om de skulle lyssna så hade jag gärna föreslagit detta med fasta IP-adresser enbart, för admins och övriga som håller i forumet.
Om du har tid och vilja så ja, det vore tacksamt från min sida om fler anmälde copycats och stalkers på Familjeliv. Så att detta med tiden blir en tryggare plats för alla att vistas på.
Den medlem som förföljt mig härinne brukar skriva dubbelanonymt med mitt forumsnamn inom paranteser, eller så registrerar han sig under nya konton där han använder ett nick som är snarlikt mitt eget, med några få bokstäver utbytta eller omkullkastade. Där finns skillnaden mellan mig och honom.