• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:38:12 följande:

Så många olika jag noterat som Mayjel tjafsat med skulle jag absolut inte bli förvånad om det är en helt annan individ. 

Är absolut inte på stalkerns sida men alltid är inte svart eller vitt. 

Jag har lärt mig med åren som polis i t.ex. misshandelsfall så är det inte sällan den som blivit misshandlad som börjat provocera. Självklart är misshandel alltid att fördöma men håller man sig lugn och inte provocerar minskar ju risken dramatiskt. 

Jag tror Mayjel som hon skrev att det kliar i hennes fingrar och tycker om att diskutera och ibland även provocera och vissa tolererar det mer än andra. Som sagt jag skyller inte på nån här bara vädrar mina tankar. 

Ännu en lögn från ditt håll. När jag skrev det där om kliande fingrar så syftade jag enbart på at försvara mig mot sjuka stalkers och deras lögner och förföljelse av mig. Inget konstigt i detta då de flesta människor knappast vill bli stalkade eller trakasserade.

Jag tycker enbart om att diskutera med personer som visar grundläggande respekt. Att provocera har inget med respekt att göra överhuvudtaget och heller inget jag ägnar mig åt. Återigen så faller skulden på stalkern/copycaten och inte på mig. 
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:39:35 följande:
    Vad är det för hot? 
    Det har jag redan skrivit om, längre bak i tråden. Hot om att avslöja min identitet, påståenden om att han vet vem jag är, ska möta mig nära mitt hem. Det är hot.
  • Anonym (Ew)
    molly50 skrev 2025-09-16 18:14:11 följande:
    Jag har aldrig uppfattat Mayjel som otrevlig. Men hur hon beter sig kanske kan bero på hur hon blir bemött också?
    Sen tycker jag att man måste kunna få ha olika åsikter i ett forum utan att man ska behöva bli stalkad och klonad av en annan person.

Jag har inte sagt ett ord om att stalkarn har rätt till att bete sig illa mer än att den blivit väldigt matade.

Du får uppfatta användaren på ett sätt. Jag på ett annat.

• Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:59:59 följande:
    Jag har inte betett mig illa, till skillnad från den som stalkar, trakasserar och förtalar. Så nej igen, det ligger inte på mig.
    Nu är det inte bara en person här som uppfattar dig så men du vägrar tydligt lyssna på det. Jahapp. Trist för stämningen dock.
  • Anonym (Ew)
    molly50 skrev 2025-09-16 18:17:12 följande:
    Om detta är den person jag misstänker att det är så har han startat bloggar utanför detta forum där han har hängt ut användare härifrån med deras riktiga namn.
    Och en sådan person förtjänar att anmälas.
    Varför skulle det vara den personen när det inte är direkt likt hans tidigare tillvägagångssätt?
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:00:33 följande:
    Nu är det inte bara en person här som uppfattar dig så men du vägrar tydligt lyssna på det. Jahapp. Trist för stämningen dock.
    Det finns inget att lyssna till då ni båda ljuger och kommer med felaktiga påståenden kring hur jag för mig i diskussioner. Skulle säga att det är ni två som bidrar till en sämre stämning på forumet, iom detta.
  • Anonym (Ew)

Och ja även min ord var välvilligt menade i början men vad man får tillbaka...påverkar

• Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 19:02:31 följande:
    Det finns inget att lyssna till då ni båda ljuger och kommer med felaktiga påståenden kring hur jag för mig i diskussioner. Skulle säga att det är ni två som bidrar till en sämre stämning på forumet, iom detta.

Om du har varit hård och uppfattats otrevlig mot personer som försökt råda dig, är det vårat fel? 

Jag har inte ljugit i tråden men det är en del av din taktik verkar det som, att anklaga.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?