• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:34:23 följande:
    Du fortsätter att vara väldigt luddig... Denna sk stalker får skriva vad denne har för åsikt i ett ämne. Vilket inte betyder att folk tillskriver dig den åsikten så du verkar helt enkelt gissa. Ingen bryr sig mer än du som sagt för ingen tror att det är du. Om någon ens känner igen ditt användarnamn. Fortsätt anmäla du men...
    Nej, jag är inte luddig någonstans utan säger bara hur det möjligen kan förhålla sig. Och nej, du vet inte hur folk uppfattar denne stalkern eller om de kan missta denna för att vara jag. Det finns redan flera som besvarat honom som sagt.

Och det handlar inte om en "sk" stalker utan en riktig sådan, vilket redan konstaterats av både mig och moderatoerna. 

Ja, det kommer jag definitivt att göra.
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:39:28 följande:
    Nej, jag är inte luddig någonstans utan säger bara hur det möjligen kan förhålla sig. Och nej, du vet inte hur folk uppfattar denne stalkern eller om de kan missta denna för att vara jag. Det finns redan flera som besvarat honom som sagt.

Och det handlar inte om en "sk" stalker utan en riktig sådan, vilket redan konstaterats av både mig och moderatoerna. 

Ja, det kommer jag definitivt att göra.

Klart att folk svarar på inlägg. De svarar på troll varje dag och på kuksugarEN85s patetiska kontaktannonser.

Det är svårt att känna någon som sympati när du som pajkastning säger faktiskt går hårt även på resten av användarna... :/ 

• Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:44:13 följande:

Klart att folk svarar på inlägg. De svarar på troll varje dag och på kuksugarEN85s patetiska kontaktannonser.

Det är svårt att känna någon som sympati när du som pajkastning säger faktiskt går hårt även på resten av användarna... :/ 

Och vi vet fortfarande inte hur detta kommer påverka mig här som enskild medlem i fråga om anseende. Det är struntsamma för jag är inte ute efter din sympati heller, då du uppenbarligen inte förstår min situation ändå.

Och har inte ägnat mig åt någon pajkastning som sagt. Det är en lögn även det.
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:46:58 följande:
    Och vi vet fortfarande inte hur detta kommer påverka mig här som enskild medlem i fråga om anseende. Det är struntsamma för jag är inte ute efter din sympati heller, då du uppenbarligen inte förstår min situation ändå.

Och har inte ägnat mig åt någon pajkastning som sagt. Det är en lögn även det.

Om någon är så korkad att denne inte förstår att ett nick som är anonymt inte behöver vara samma som en användare som de eventuellt läst något av förut är samma sak har denne person större problem än FL kan hjälpa till med. Jag förstår din situation helt ok, jag håller bara inte med om hur du hanterar det och hur du beter dig mot andra i processen... Det om något har "skadat ditt rykte"

Svårt att ljuga om sånt många redan har sett...

• Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:50:59 följande:

Om någon är så korkad att denne inte förstår att ett nick som är anonymt inte behöver vara samma som en användare som de eventuellt läst något av förut är samma sak har denne person större problem än FL kan hjälpa till med. Jag förstår din situation helt ok, jag håller bara inte med om hur du hanterar det och hur du beter dig mot andra i processen... Det om något har "skadat ditt rykte"

Svårt att ljuga om sånt många redan har sett...

Håller inte med dig. Det är inte alla som noterar när en person skriver inom parantes och dubbelanonymt, gentemot när någon använder sitt faktiska forumsnamn.

Och mitt beteende har inte med något att göra. All skuld faller på gärningspersonen, dvs, han som trakasserar, förföljer och förtalar andra medlemmar. 
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:54:19 följande:
    Håller inte med dig. Det är inte alla som noterar när en person skriver inom parantes och dubbelanonymt, gentemot när någon använder sitt faktiska forumsnamn.

Och mitt beteende har inte med något att göra. All skuld faller på gärningspersonen, dvs, han som trakasserar, förföljer och förtalar andra medlemmar. 
    Haha...

Ska vi skylla på någon annan för ditt beteende? huh
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:56:16 följande:
    Haha...

Jag har inte betett mig illa, till skillnad från den som stalkar, trakasserar och förtalar. Så nej igen, det ligger inte på mig.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:25:14 följande:
    Fruktansvärt hot att yttra mot någon. Men förstår om du ändå hade din trygghet kvar då personen inte hade vetskap om mer personliga uppgifter om dig, såsom ditt namn eller boende.

Grejen i mitt fall är att det kan handla om en stalker som jag haft kontakt med förut, på en annan nätplatå, och denne vet redan mitt namn och min hemadress. Kanske är därför man blivit lite rädd numera och tänker på att blanda in polis. 
    skygd skrev 2025-09-16 17:17:31 följande:
    tror det blir svårt om man hade förbjudit dynamiskt ip eftersom det beror på isp:n, nätleverantören vad man får. uppfattat, när eller om jag ser det du beskrivit kan jag anmäla det och ta skärmdump om det är nåt grovt och skicka till forumvärden.
    Ja,det var fruktansvärt. Speciellt som jag såg att personen hade lyckats ta reda på adressen till en annan person där och och som h*n sen lade ut.
    Men min adress verkade h*n aldrig få reda på. 
    Men det är klart att det fanns en viss oro.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 18:00:24 följande:
    Ja,det var fruktansvärt. Speciellt som jag såg att personen hade lyckats ta reda på adressen till en annan person där och och som h*n sen lade ut.
    Men min adress verkade h*n aldrig få reda på. 
    Men det är klart att det fanns en viss oro.
    Tur du hade då. Hemskt annars, känslan av att vara förföljd och nättrakasserier i största allmänhet.
  • molly50
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:56:16 följande:
    Haha...

Jag har aldrig uppfattat Mayjel som otrevlig. Men hur hon beter sig kanske kan bero på hur hon blir bemött också?
    Sen tycker jag att man måste kunna få ha olika åsikter i ett forum utan att man ska behöva bli stalkad och klonad av en annan person.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?