• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:40:54 följande:
    Ja, så kan det mycket väl vara. 
    Ja, troligen så är det så
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 16:44:09 följande:

Jag har följt eran pajkastning i diverse trådar nu och du har provocerat en del du också tyvärr. Och som fd. polis kan jag säga att en polisanmälan där en anonym person anmäler en annan anonym person kommer läggas ner lika fort som den skickas in. 

Däremot kan du vara rätt lugn att personen inte har din riktiga identitet. Den där expressenlänken var bara skitsnack skulle jag säga. Och om han mot förmodan lyckades få din ip krävs det i princip hjälp från polisen för att lokalisera dig på riktigt. 

Skulle gissa att personen kommer tröttna inom kort. Mitt tips: Mata inte trollet. 

Då har du missuppfattat en del då jag aldrig kastat paj utan enbart försvarat mig mot denna medlems trakasserier. Det är skillnad på att gå till attack mot någon och att försvara sig. 

Sen så vill jag också komma med det mest väsentliga tipset i frågan - vill man inte se konsekvenserna av sitt handlande så ska man inte heller trakassera andra medlemmar med förtal, hot och förföljelse.

Och jag står fast vid mitt ord. Fortsätter trakasserierna så kommer jag att polisanmäla till slut.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 15:37:43 följande:
    Ja, och jag gissar även på ett 10-tal olika konton, om inte fler, då han envist dyker upp titt som tätt. 

Medlemmen har tidigare också varit hotfull och påpekat flera gånger att "jag vet vem du är" och att han ska komma och möta mig.

Detta, i kombination med alla obscena lögner och förtal han spridit övertid (ett trettiotal inlägg bara idag) får mig att känna ett starkt obehag och att forumet inte längre en trygg plats att vistas på. Moderatorerna verkar inte heller särskilt engagerade eftersom det kan dröja så långt som ett halvt dygn innan de ingriper.

Samtidigt så tänker jag att man inte ska låta sig skrämmas bort av dessa översittare utan kämpa emot dem så de inte vinner. Jag kommer ej att besvara fler av stalkerns bråkiga inlägg men däremot fortsätta anmäla dem. 

Och blir det inte bättre övertid så får jag nog överväga en polisanmälan. 
    Jag tror att det är det bästa. Att inte bemöta personens inlägg utan bara ignorera. Och anmäla. Till slut så lär h*n tröttna.
    Så gjorde jag med en person jag hade problem med på en annan sida. Och det lugnade ner sig till slut och personen försvann.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ew)
    Mayjel skrev 2025-09-16 16:38:34 följande:
    Tack för ditt svar och din förståelse. Vi får hoppas att människan slutar, nu när han riskerar att få en polisanmälan på sig. Borde egentligen ha gjort detta redan då han yttrade hot om att avslöja ens identitet och att han visste vem jag var. 
    Där går gränsen i min mening. 
    Du har hotat om polisanmälan länge. Inget nytt och inget som någon bryr sig om, om nu någon inte vill dig väl.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 16:58:20 följande:
    Jag tror att det är det bästa. Att inte bemöta personens inlägg utan bara ignorera. Och anmäla. Till slut så lär h*n tröttna.
    Så gjorde jag med en person jag hade problem med på en annan sida. Och det lugnade ner sig till slut och personen försvann.
    Blev du också förtalad och förföljd? Ja, det bästa är att inte besvara stalkern. Men det kliar i fingrarna varje gång då jag ser att han skrivit hemska saker i mitt namn, detta får jag erkänna. Och frustrationen när moddarna dröjer med sitt gensvar på anmälningarna. Upplevde du möjligen samma frustration som jag? Om du också blev smutskastad menar jag?

Min nya lösning är att inte bemöta trollet nåt mer utan bara påpeka för de som svarar honom att han är en oseriös bedragare. På så vis så rentvår man ju sitt eget namn iallafall. 
  • Anonym (Ew)
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 16:59:01 följande:

Du gör samma fel mot mig nu som gör att du får fiender. I stället för att se det positiva i det jag skriver går du in i försvar och otrevlig ton. Klart du inte ska acceptera vad som helst men så som du skriver gör att folk blir sura.

Håller med.

Igår höll vi på ett bra tag Mayjel om att inte mata trollet och du vägrade sluta och jag har sett detta i ett flertal trådar... Det är inte försvar med ständiga hot om polisanmälan eller DU ÄR ANMÄLD TILL FL. Det hjälper inte. Så väldigt förvånad över helomvändningen idag. 

• Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 16:59:01 följande:

Du gör samma fel mot mig nu som gör att du får fiender. I stället för att se det positiva i det jag skriver går du in i försvar och otrevlig ton. Klart du inte ska acceptera vad som helst men så som du skriver gör att folk blir sura.

Det jag ville säga var att det är i princip 0 % chans att han vet din adress. Ta med dig den infon istället:)

Klart du kan polisanmäla om det inte upphör men det kommer läggas ner direkt. Så lägg din energi på annat. 

Nej, det gör jag inte. Du anklagade mig för att vara en "pajkastare" och då kommer jag också att påpeka ditt felaktiga påstående. 

Jag tycker att den som stalkar och trakasserar är den person som ska lägga sin energi på något vettigare, inte den som drabbas av trakasserierna och far illa av dem. 

Ja, så får det bli, om det fortsätter som sagt.
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:02:40 följande:
    Du har hotat om polisanmälan länge. Inget nytt och inget som någon bryr sig om, om nu någon inte vill dig väl.
    Nej, det har jag inte. Tvärtom så har jag inte övervägt detta på allvar förrän ganska nyligen.

• Anonym (Ew)

Befäst inte smutskastningen. Om någon har ditt namn inom parantes är det inte du och FLs medlemmar består mest av troll som inte heller bryr sig om att någon eventuellt försöker smutskasta dig. Det är ingen som plötsligt kommer att tro att Mayjel har en böjelse för skor för att en anonym parantes skriver detta. Hade ni inte bråkat så mycket hade jag och säkert fler inte vetat något alls om ditt nick. Så anonymt är det.

• Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:08:27 följande:

Befäst inte smutskastningen. Om någon har ditt namn inom parantes är det inte du och FLs medlemmar består mest av troll som inte heller bryr sig om att någon eventuellt försöker smutskasta dig. Det är ingen som plötsligt kommer att tro att Mayjel har en böjelse för skor för att en anonym parantes skriver detta. Hade ni inte bråkat så mycket hade jag och säkert fler inte vetat något alls om ditt nick. Så anonymt är det.

Fast detta är ju inte alls säkert. Bara idag så har jag sett flera medlemmar som svarat på bedragarens inlägg och tar denne för mig. Det är detta som är att smutskasta en annan person på riktigt och förtala. 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?